Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät Tori.fi-kaupat

Vierailija
15.01.2020 |

Mikä siinä on, että ihmiset kuvittelevat saavansa saman tavaran kuin kaupassa uutena pilkkahintaan ja vieläpä kuitteineen kaikkineen? Olen myymässä lahjaksi saatua, lähes käyttämätöntä melkein kuuden ja puolensadan tietokonetta vähän reilu neljälläsadalla, mikä on mielestäni enemmän kuin reilu "alennus" tuotteesta. Silti pitäisi olla saamassa tuotetta aivan pilkkahintaan, puoleen hintaan alkuperäisestä hinnasta ja vieläpä kaiken maailman takuukuitit ja muut tositteet mukaan. Miten ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kun ostat Torista tai muualta vastaavasta, kaupat eivät ole sama asia kuin kävelisit kauppaan ostamaan tavaran. Tuotteessa jota myyn, on mukana kaikki alkuperäisestä pakkauksesta oheistarvikkeisiin, netistä löytyy tieto siitäkin että kyseinen tietokone on ollut markkinoillakin vasta vähän aikaa eli on mahdotonta että olisi vanha, vuosia käytössä ollut kone. Ymmärrän toki sen, että huijareita on liikkeellä paljon ja riskit on aina olemassa, itsekin olen joutunut noita riskejä ottamaan. Jos tahdot päästä halvemmalla, ostat tuotteen käytettynä/"käytettynä" ja saat tavaran halvemmalla tai sitten jos ei kelpaa, kävelet suoraan kauppaan ja maksat enemmän ja saat mukaan kaikki kuitit ja muut. Kuinka tyhmä pitää olla, että pitää toista niin tyhmänä että myisi aivan uudenveroisen tavaran pilkkahintaan vielä kuitteineen kaikkineen? Jotkut yrittävät viimeiseen asti hyötyä toisista ja luulevat saavansa tavaraa puoli-ilmaiseksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytkö 200€ ilman kuittia?

Vierailija
2/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytkö 200€ ilman kuittia?

En ymmärrä kysymystäsi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sulla sitä takuukuittia oikein ole?

Vierailija
4/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeesti se on kuuma kone. Luukutan tavaraa. Mutta joku selitys vaan piti keksiä. Tää "lahjaksi saatu" on yleensä iham toimiva.

ap

Vierailija
5/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty = Puolet hinnasta pois.

Varsinkin kun olet saanut lahjaksi niin et menetä mitään koska et ole siitä mitään maksanutkaan.

Vierailija
6/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? Ei ole itse ostettu kone, vaan lahjaksi saatu. Siksi luonnollisesti kuittia ei ole minulla. Ap

Vierailija
7/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun olet saanut lahjaksi niin et menetä mitään koska et ole siitä mitään maksanutkaan.

Vaikkei olisi itse maksanut tuotteesta, kuinka tyhmä pitää olla että myy pilkkahintaan täysin toimivan ja uuden tuotteen, kun voisi saada siitä paljon enemmänkin? 

Vierailija
8/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä ilman kuittia voin tietää onko se lahjaksi saatu vaiko varastettu

Vierailija
9/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? Ei ole itse ostettu kone, vaan lahjaksi saatu. Siksi luonnollisesti kuittia ei ole minulla. Ap

Kyllä lahjaksi annettuihin laitteisiin on tapana antaa takuukuitti mukaan, voihan se lahjatavarakin mennä rikki.

Vierailija
10/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone ei ole käytetty, vaan lahjaksi saatu ja täysin tarpeeton. Meillä on taloudessa toimiva kone, joten mieluummin otan rahat kuin jätän koneen pölyttymään käyttämättömänä. Tietysti aina voi antaa tavaran pois puoli-ilmaiseksi, mutta miksi tekisin niin? Parinsadan alennus uudesta tavarasta on mielestäni reilu. Ap

Vierailija
11/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kone ei ole käytetty, vaan lahjaksi saatu ja täysin tarpeeton. Meillä on taloudessa toimiva kone, joten mieluummin otan rahat kuin jätän koneen pölyttymään käyttämättömänä. Tietysti aina voi antaa tavaran pois puoli-ilmaiseksi, mutta miksi tekisin niin? Parinsadan alennus uudesta tavarasta on mielestäni reilu. Ap

Aika huono alennus koska olet kuitenkin varastanut sen

Vierailija
12/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten vaikka olisikin varastettu? Sinähän et siitä voi vastuuseen joutua. 

Vierailija
13/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lahjaksi annettuihin laitteisiin on tapana antaa takuukuitti mukaan, voihan se lahjatavarakin mennä rikki.

No itse en ainakaan laita kuitteja mukaan lahjoihin, opetettu on että vaikkapa lahjan hinnasta ei ole sopivaa puhua. Tietysti kuittia voi aina erikseen pyytää jos haluaa, mutta itse en sitä mukaan laittaisi. 

Vierailija
14/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajalta ostettu elektroniikka ilman takuukuittia on ostajalle huono diili. Noilla alennuksilla pääsee jo Cimoksen tmv asiakkaaksi ja sieltä saa takuunkin laitteelleen...

Vierailija
15/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin myydä 5 vuotta vanhaa Samsungin paskaluuria (joskin ehjä ja toimiva) torissa. Hintapyyntö oli hurjat 30 euroa. Kyselyitä tuli varmaan 50 kpl ja kaikki ihan typeriä. Olisi pitänyt postittaa ilmaiseksi ja kuittia ulistiin.

En sitten myynyt koko puhelinta kun meni hermot. Tuolla lojuu edelleen.

Puhelimen sain joskus äidiltäni kun osti itse uuden. Eli ei ole kuitti tallessa, miksi olisi?:D

Ei hyvää päivää.

Sama juttu ps4:sta kun koitin myydä. Voitin sen työpaikkani arvonnassa ja kun meillä oli jo 2 kpl ennestään niin laitoin myyntiin tori.fi pilkkahintaan. Kuittia ja tositteita ostajat vaativat ja vieläkin halvemmalla olisi pitänyt myydä. Lähti taas järki. Töissä sitten esimieheni soitti pyynnöstäni pääkonttorille ja lähettivät kuitin. Mutta meni maku ääliö ostajiin ja annoin konsolin sitten pikkuveljelleni kuitin kanssa. :D

Porukka sekoaa aina kun elektroniikkaa on myynnissä.

Vierailija
16/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten vaikka olisikin varastettu? Sinähän et siitä voi vastuuseen joutua. 

Joo mutta poliisi voi takavarikoida sen ja mitään rahoja en siitä takaisin saisi

Vierailija
17/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono alennus koska olet kuitenkin varastanut sen

Vaatii hyvät taidot pölliä kallis, hälyttimellä varastettu kone jäämättä kiinni! Lisäksi useissa liikkeissä käsittääkseni on esillä vain mallikappaleet ja pakkaukset lukkojen takana tai ainakin kaapeissa niin että pitää olla melko kokenut varas onnistuakseen pölliä sellainen kenenkään huomaamatta. ;) 

Vierailija
18/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyä, sohvaa eikä tietokonetta osteta käytettynä. Kaikissa voi olla edellisen omistajan jäljiltä ties mitä öttiäisiä.

Vierailija
19/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone on tyypillisesti tuote joka vikaantuu hyvin pian käytön aloittamisen jälkeen mahdollisen viallisen komponentin takia, tai sitten kestää vuosia vikaantumatta koskaan. Siksi tuo takuukuitti on erityisen tärkeä osa laitteen arvoa.

Vierailija
20/34 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on käytetty jos paketti on avattu eikä ole kuittia.

Miksi ostaisin sinun kuitittoman ja käytetyn tietokoneen, kun voisin ostaa 3 vuotta käytetyn tietokoneen reilusti halvemmalla. Ei sinun tietokoneessakaan takuuta ole ja tulee kalliiksi kun hajoaa.

Saman tietokoneen saa varmaan gigantin viikonlopputarjouksesta samaan hintaan kun sinä myyt käytettynä ilman takuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän