Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sitä pitäisi opiskella, että saisi "ihmisarvon"?

Vierailija
15.01.2020 |

Teen raskasta varastotyötä ja kun aloitin sen lähipiirin viesti oli, että "ihan kiva kun sait töitä, mutta..." ja "fysiikkasi ei riitä siihen" yms. kannustavaa. En koe riittämättömyyttä itse työn takia vaan näiden muiden asenteiden takia. Ja jos sanon niistä he (siis sukulaiset) kääntävät asian minun syykseni!

Mitä sitten pitäisi opiskella? Amkissa pitäisi tietää mitä oikeasti haluaa kun hakeutuu kun kyse on korkeatasoisesta ammatillisesta osaamisesta. Yliopistossa vielä rankempaa ja täytyy olla motivaatiota. Vuosien opiskelukin voi johtaa tyhjän päälle jäämiseen.

Olen miettinyt vaihtoehtoja, käynyt pääsykokeissa, kokeillut avointa jne. ja opiskellut toisen asteen tutkinnon ja ylioppilaaksi sekä tehnyt hanttihommia. Olen yli 30.

Olenko nyt sitten epäonnistunut kun mikään ei ole kiinnostanut riittävästi? Jotenkin tällainen käsitys on jäänyt, että jos korkeakoulutus "ei maksa" PITÄÄ opiskella tai on luuseri!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä opiskella.

Ihmisarvo tulee siitä kun maksaa veroja enemmän kuin saa yhteiskunnalta.

Vierailija
2/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse valita kenen mittareilla itseäsi arvostelet, nyt vaikuttaa olevan käytössä lähipiirin, jotta vaihtaako mieluummin lähipiirin vai ammatin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä opiskella.

Ihmisarvo tulee siitä kun maksaa veroja enemmän kuin saa yhteiskunnalta.

Tätä elämän loppuun, raha raha raha, kilpailu kilpailu kilpailu. Ei ihme, että monet päätyvät junien alle. Ap

Vierailija
4/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit itse valita kenen mittareilla itseäsi arvostelet, nyt vaikuttaa olevan käytössä lähipiirin, jotta vaihtaako mieluummin lähipiirin vai ammatin. 

Ei sitä oikein voi valita kun asenteet on iskostettu syvään. Mietin ihan tahallani lukea jotain kehitysmaaoppia ja leveillä sitten sillä korvauksia nostellen, että oonpas akateeminen. Siitäs saavat. Ap

Vierailija
5/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikein voi valita kun asenteet on iskostettu syvään. Mietin ihan tahallani lukea jotain kehitysmaaoppia ja leveillä sitten sillä korvauksia nostellen, että oonpas akateeminen. Siitäs saavat. Ap

Kyllä sä voit tukia nostella vaikka dippainssinäkin. Tunnen pari kehitysmaatutkimusta pääaineenaan opiskellutta, ja kyllä he ovat työllistyneet. Ei ole tarvinnut tukia nostella.

Vierailija
6/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kulttuurissa on paljon kotiäitejä. Tykkään siitä miten siellä arvostetaan ihan eri asioita kuin jatkuvaa kilpailua ja sen märehtimistä maksoiko joku veronsa ja laskunsa niinkuin pitää. Kääntöpuolena on toki köyhyys.

Arvostaisin jotain siltä väliltä-kulttuuria mutta ei, täällä pitää olla joko akateeminen voittaja, kovaa tulosta tekevä yrittäjä tai sijoittaja tai joku downshiftaaja "oman elämänsä seppä".

Kun yksi kuukausi hain Kelan tukia tilausten vähenemisen takia töissä voi niitä katseita...ottaa niin päähän tämä orjakulttuuri! Ap

Vierailija
7/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas kukaan osaa vastata tähän. Ap

Vierailija
9/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jo ihmisarvo. Se ei riipu siitä, mitä omistat tai miten paljon tienaat. Itseään voi ja kannattaa kehittää ja tehdä töitä, mitä töitä saa. Vaikka olisit työtön, sinulla on silti ihmisarvo. Ei täältä kuoltuaan kukaan saa mitään mukaan. 

Vierailija
10/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa sitä arvoa noiden ihmisten silmissä vaikka tekisit mitä, tuollaista palautetta antaa ihminen jolla on narsistinen luonne.

Vierailija
11/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismissa ihminen sortaa ihmistä. Kommunismissa se on toisin päin.

Ihmisarvo on yhteiskunnallinen harha. Yhtä älytön ja abstrakti kuin Jumalan tahto.

Kaikki biologiset entiteetit joutuvat taistelemaan oikeudestaan elää. Miksi ihminen olisi poikkeus. Mitä pikemmin lakkaat uskomasta ihmisarvoon, tasa-arvoon, ihmisoikeuksiin ja muihin käsitteellisiin konstruktioihin niin sitä nopeammin pystyt hylkäämään itselle vahingolliset ajatusmallit.

Evoluution näkökulmasta sinulla on se arvo, jonka kykenet itsellesi itse hankkimaan.

Vierailija
12/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexinomicon kirjoitti:

Ihmisarvo on yhteiskunnallinen harha. Yhtä älytön ja abstrakti kuin Jumalan tahto.

Kaikki biologiset entiteetit joutuvat taistelemaan oikeudestaan elää. Miksi ihminen olisi poikkeus. Mitä pikemmin lakkaat uskomasta ihmisarvoon, tasa-arvoon, ihmisoikeuksiin ja muihin käsitteellisiin konstruktioihin niin sitä nopeammin pystyt hylkäämään itselle vahingolliset ajatusmallit.

Evoluution näkökulmasta sinulla on se arvo, jonka kykenet itsellesi itse hankkimaan.

Eli ihminen on siis pelkkä robotti?

Vierailija
13/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että et itse tiedä, mitä haluat. Ei tässä elämässä tarvitse mitään muiden ihmisten hyväksynnän tukemia meriittejä ajaa takaa; riittää, että teet jotain, mitä itse haluat, mikä maksaa laskut ja on sulle itselle mieluista ja motivoivaa. Muulla ei ole oikeastaan yhtään mitään väliä.

Itseäni henkilökohtaisesti ketuttaa kaikenlainen ulkoa päin tuleva pakotus, että sun pitää olla sitä ja tätä, että riität, mutta fakta on vaan se, että kaikki on samanlaisia ihmisiä eikä kukaan oikeasti tiedä, mitä tekee ja minne menee, toiset vain esittää paremmin kuin toiset. Musta hyvä elämä on sitä, että löydät itsellesi ja elämällesi tarkoituksen. Jos sun tutut eivät osaa sitä kunnioittaa, niin sinuna harkitsisin, ovatko ne ihmissuhteet sen arvoisia.

Vierailija
15/16 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan myyjäksi vaihda.

Vierailija
16/16 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexinomicon kirjoitti:

Tarkoitatko todella että yhteiskuntamme olisi vähemmän vahingollinen jos emme uskoisi ihmisarvoon, tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin? Voisin kuvitella että tuollaisessa yhteiskunnassa ei kannattaisi olla ainakaan mikään matalapalkkainen duunari, niin kuin AP on, voisi aika nopeasti tulla kylmää kyytiä.