Poistakaa hyvät ihmiset ne magneettijuovat korteistanne!
Tietojenne kopiointi (skimmaus) siitä juovasta on kuin mansikan poimintaa rikolliselle.
Sirukortti toimii täysin normaalisti poiston jälkeen.
Jääkaappimagneetilla ei lähde mutta jo veitsitukin magneetilla lähtee parilla vetäisyllä.
Kommentit (21)
Joo varsinkin polttoainekortista se kannataa poistaa jonka jälkeen ei saa enää polttoaineita.
Idiootit alapeukuttaa, skimmaajat kiittää. Se luetun ymmärtäminen "S I R U K O R T T I toimii ilman magneettijuovaa". Skimmausrikoksista uutisoidaan viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Idiootit alapeukuttaa, skimmaajat kiittää. Se luetun ymmärtäminen "S I R U K O R T T I toimii ilman magneettijuovaa". Skimmausrikoksista uutisoidaan viikottain.
On typerämpiäkin avauksia ollu joskus.
Parempi kun poistaa koko kortin kerralla. EIpähän kukaan voi vaikka varastaa sitä.
Kannattaa leikata saksilla kortti kahteen osaan ja säilyttää niitä eri paikoissa.
Mutta sitten ei enää voisi leimata itseään töihin ja ulos, jos se henkilökortistakin pitää poistaa... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Jotta kortti joutuisi skimmatuksi, pitää se työntää johonkin epämääräiseen aukkoon. Aika vaikea kuvitella sitä skimmattavan kaupan kassalla.
Masentavaa luettavaa. AP on täyttä asiaa. Turvaton magneettijuova on jäänne viime vuosituhannelta jota ei sirukortissa tarvita. Huoletta voi, ja oman turvallisuuden vuoksi pitää poistaa. Räkätit voisivat kuuklata "skimmaus", jos osaisivat.
Kyllä minulla on kaupassa aika ajoin tilanteita, joissa siru ei toimi ja sitten mennään vanhalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Masentavaa luettavaa. AP on täyttä asiaa. Turvaton magneettijuova on jäänne viime vuosituhannelta jota ei sirukortissa tarvita. Huoletta voi, ja oman turvallisuuden vuoksi pitää poistaa. Räkätit voisivat kuuklata "skimmaus", jos osaisivat.
Masennukseen saa nykyään apua.
Vierailija kirjoitti:
Varmuuden vuoksi söin omani.
Sama. Paistoin oliiviöljyssä, vähän suolaa, valkosipulia ja chiliä niin oli oikeastaan ihan jees.
Etkö AP ole kuullut että sirukorteista voidaan etälukemalla pölliä rahaa?
Siksi itse raavin magneettijuovan ja myös hajotan sirun naulalla ja vasaralla, raavin myös luottokortin numeron irti kortista niin että kukaan ei voi sitäkään käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on kaupassa aika ajoin tilanteita, joissa siru ei toimi ja sitten mennään vanhalla tavalla.
Väärin luultu. Järjestelmä pyytää syöttämään kortin tietyin välein tai jos lähimaksu ei onnistu. Sirua vain käytetään silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö AP ole kuullut että sirukorteista voidaan etälukemalla pölliä rahaa?
Siksi itse raavin magneettijuovan ja myös hajotan sirun naulalla ja vasaralla, raavin myös luottokortin numeron irti kortista niin että kukaan ei voi sitäkään käyttää.
Ei kannata ottaa etäluettavaa lähimaksukorttia.
Turvallisuutta voi lisätä poistamalla kortista myös lähimaksuominaisuuden. Sen voi pyytää pankkiakin poistamaan mutta raita on poistettava itse. Samoin kortin takaa kannattaa peittää esim. tussilla kolminumeroinen koodi. Näinollen kortin joutuessa vääriin käsiin sen käyttäminen tilauksiin estyy.
Ap puhuu täyttä asiaa, tyhmyyttään paljastavat öyhöttäjät. Raidat poistuvat kaikista korteista lähivuosina, juurikin tietoturvan takia.
Seraava askel (huononnus) on sirukorteistakin luopuminen.
heh