Äiti muuttaa muualle töihin?
Äiti muuttaa muualle töihin?
Onko kellään tuttu kuvio? Minulla olisi nyt vaihtoehtoina pitkittynyt työttömyys tai muutto Oulusta Helsinkiin, samalla kun mies ja 1.5v lapsi jäisivät Ouluun. Mies ei aio missään vaiheessa muuttaa etelämmäs ja haluaa pitää lapsenkin Oulussa. Minä en voi olla työttömänä tai hylätä urahaaveitani, jotka siis vaativat muuttoa.
Olenko hirveä ihminen jos muutan hyvän työtarjouksen perässä? Erosta emme ole puhuneet vaan erillään asumisesta. Haluaisin pystyä maksamaan opintovelkani ja kerryttää eläkesäästöjä, puhumattakaan että pystyisin kustantamaan lapselle paremman elintason.
Vertaistukea kaipailisin jos joku ollut samanlaisessa tilanteessa 😐
Kommentit (2)
Jos pystyt tekemään välillä etätöitä kotoa käsin, niin voi hyvin onnistuakin.
Viikko-viikko systeemillä voisi toimia? Eli jos mahdollista tehdä työtä, jossa aina viikon verran paljon töitä ja sitten viikko vapaata. Toki myös työ, missä esim. 3-4 päivää töitä ja loppuviikko vapaata/etänä, silloin myös olisi aikaa olla lapsen kanssa. Matkustelua toki, mutta onnistuu.
Tai, jos eroatte, niin sitten taitaa nykyään olla mahdollista viikko-viikko asuminenkin lapselle. Joka 2.viikko Oulussa ja joka 2.viikko sinun luona Helsingissä.
Noin pienen jos kokonaan hylkäät ja jätät Ouluun ja olet itse suurimmaksi osaksi Helsingissä vain töissä, niin äkkiä hän sinut unohtaa ja tulet vieraammaksi (etkä äidiksi).
Oletko varma, että et löydä töitä lähempää Oulua, esim. kohtuullisen työmatkan päästä?
Itse muutan paljon töiden perässä, mutta "onneksi" olen totaaliyh, niin on mahdollista.