Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on yksityisellä pph:lla ja kunnallisella pph:lla?

Vierailija
20.06.2006 |

Kela maksaa yksityiseen tuen, mutta mitä eroa niillä noin käytännössä? Vai onko mitään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisenä saat päättää kaikesta itse, kunnalla et!

Itse ryhdyn juuri yksityiseksi.

Tosin luvan joudut hakemaan myös yksityisenä.

Vierailija
2/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 2kk lapseni lähtee elokuussa hoitoon, mitä eroa siis meille sillä, onko yksityinen vai kunnallinen pph?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että yksityinen saa pyytää palkkaa kuinka paljon vain ja valita hoitolapset itse. Te saatte kelalta joka tapauksessa sen tietyn hoitotuen.

Ja varahoitopaikka kannattaa sopia tarkkaan yksityisen kanssa.

Kannattaa jutella oman alueen päivähoidon ohjaajan kanssa.

t. nro. 2

Vierailija
4/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella palavereja perhepäivähoidon johtajan kanssa. Yksityisellä ei ole varahoitoa jos hoitaja sairas, kunnallisella puolella on määrätty tietty päiväkoti tämmöisiä tilanteita varten.

Sitä en tiedä pitääkö yksityisellä puolella olla edes koulutettu henkilö vai voiko kuka vaan ruveta hoitajaksi

Vierailija
5/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten tiedot ym ovat perhepäivähoidonohjaajalla. Ja meillä päin ainakin saa mennä niihin koulutuksiin jos haluaa.

t. ypph

Vierailija
6/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääperiaatteissaan kunnallinen hoitaja ei voi vaikuttaa lasten lukumäärään tai ikään tai sukupuoleen tms. mutta yksityinen voi ja näin ryhmät ovat järkevämpiä kuin kunnallisella esim. 4 täysin vaippaikäistä tms.

Yksityinen hinnoittelee hoitomaksunsa, mutta ainakin meillä se on hyvinkin kilpailukykyinen, tukien kanssa alle 3-vuotiaasta vähemmän kuin kunnallisella puolella.

Varahoitopaikkaa yksityisellä ei ole eli silloin täytyy miettiä mitä tehdään jos hoitaja tai hoitajan lapset sairastuvat.

Vierailija
7/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme etukäteen kunnallisen kanssa että hänelle yritetään ja hän soitti johtajalle. Hänet saimme

Vierailija
8/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläpäin kunnallisia pph:ia on niin vähän, ettei mitään valinan mahdollisuutta ole. Ykistyisen hoitajan saa valita vapaasti. Voi valita juuri sellaisen ihmisen, jonka kanssa ajatukset lapsen kasvatuksesta kohtaavat ja kemiat toimivat.

Vierailija
9/9 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä perhepäivähoitajalla ja maksaa vähemmän kuin me kunnalliselle!!!

Varahoito ehkä suurin ero, mutta olen ymmärtänyt että kunnan kanssa voi sopia myös yksityisellä hoidossa olevan lapsen varahoidosta. Näin ainakin meillä päin. Joten sekin olisi sama asia, paitsi että maksumielessä pitää kysyä. (Jos saa yksityisenhoidon tukea, niin saako niiltä kuukausilta kun on vaikka päivän kunnallisessa hoidossa...) Joo ja meillä ainakin varahoitojärjestelmä kunnallisella puolella on ihan p...., joten emme sitä käytä. Tilanne olisi siis ihan sama.

Se miksi sanon, että on p.... niin varahoitopaikka on vaihtunut nyt vuoden sisällä 3 kertaa. Jos haluaisin viedä lapseni päiväkotiin olisin sen jo tehnyt. Yleensä kun soitan ja varovasti kysyn, että mikäs on tilanne, mahtuisiko teille varahoitolapsi, niin tilanne ei ole ollut kovin kehuttava. ja edessäni on mm. sanottu alaiselle, että tällä rouvalle voi sitten kertoa totuuden hoito/hoitajatilanteesta. Ja totuuden kuultuani en vienyt lastani sinne. Jäin vain miettimään, että kerrotaanko totuutta muillekin vanhemmille, vai kohdellaanko minua jotenkin poikkeavasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi