Onko postin lakko vaikuttanut edelleen?
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Mulla on postin lakko näkynyt postin saapumisessa jopa enemmän lakon loppumisen jälkeen.
Esimerkki: kaksi erittäin tärkeää kirjettä päivätty/postitettu molemmat lähekkäin 19.12 ja 20.12, saapuivat vasta uudeksi vuodeksi eli 10pvää myöhemmin. Nyt vuoden alusta on saapunut mm. lasku, jonka eräpäivä oli hyvin lähellä saapumispäivää.
Nyt sukulaiseni puhuivat keskenään tällä viikolla puhelimessa saapuneesta joulukortista. :D Toinen asuu etelässä ja hän kertoi postinsa saapuneen myös 10 päivää myöhässä, ei olleet laskuttajat meinanneet uskoa.
Siis mitä kummaa? Oudointa tässä on se, että postit saapuivat lakon pahimpaan aikaan ei-ihan-niin-huonosti kuin tässä vuoden vaihteessa!!! Jotenkin sykleissä?
Kukaan muu huomannut vastaavaa? Miten olette toimineet? En uskalla luottaa mihinkään että postit tulisi ajoissa.
Kommentit (10)
Meille tuli joulukortti viimeviikolla.
Just saatiin karhukirje laskusta josta olen vuorenvarma ettei ole tullut perille.
Kyllä vaikuttaa vieläkin. Joulukortteja tullut, samoin vanhoja laskuja, jakamattomia lehtiä nipussa.
TE-keskuksen kirjeet tulee ainakin neljässä päivässä max. Näin ainakin virkailijan päätös on tulkittavissa.
Vierailija kirjoitti:
TE-keskuksen kirjeet tulee ainakin neljässä päivässä max. Näin ainakin virkailijan päätös on tulkittavissa.
No TE-toimiston henkilökuntahan on vaan hyvillään kun posti ei kulje tai kirjeet hukkuu. Viranomaisena he päättävät milloin kirje on perillä, jos oikeasti ei niin sehän on vaan hyväksi.
Oltiin ystävän kanssa ulkomailla ennen joulua ja kumpikin lähetti kotiin kortin, ne tuli perille eilen eli meni semmoinen neljä viikkoa. Paikallinen postileima oli laatikkoon jättämistä seuraavalta päivältä, joten uskon että kortit on seisseet jossain ulkomaanpostin lajitteluhyllyssä muutaman viikon Suomeen tultuaan. Vastauksena kysymykseen, taitaapi vaikuttaa ainakin joidenkin lähetysten kohdalla.
Tässä mun alueella on tosi moni saanu viime päivinä marraskuista postia - kirjeitä ja lehtiä.
Yksi lasku päivätty 17.12. Eräpäivä 3.1. Tuli minulle 9.1
16.12.2019 postitettu verokortti tuli viime viikolla. Yksi oli saanut ajoissa lähetetyn joulukortin 31.12., kuitenkin saman vuoden puolella.
Eikö kellään muulla?