Saako pappi potkut jos paljastuu että hänellä on avioliiton ulkopuolinen seksisuhde?
Kommentit (38)
Jos on ulkopuolinen suhde lapsen kanssa niin asia salataan.
Jos suhde on aikuiseen niin työehtosopimuslaki kieltää irtisanomasta tällä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se seksisuhde liittyisi vaikka sielunhoidolliseen suhteeseen seurakuntalaisen kanssa? Eikö se silloin olisi astetta pahempi juttu? Vähän niin kuin terapeutin suhde potilaaseen.
Melkein pahempi kuin terapeutin suhde potilaaseen. Pappi on tavallaan Jumalan edustaja maan päällä, tai ainakin monet kokevat hänet sellaiseksi. Mitä toivoa ihmisellä enää on, jos Jumalakin vain käyttää häntä hyväkseen.
lepso piispa antaa kutsun setan kulkueeseen ja sateenkaari lipun liehutettavaksi.
Lojaalisuusvelvoitetta on noudatettava myös vapaa-ajalla. Työnantajan arvot on siis otettava käytöksessä huomioon. Ei voi olla esimerkiksi virka-aikaan pappi ja vapaa-ajalla saatananpalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Lojaalisuusvelvoitetta on noudatettava myös vapaa-ajalla. Työnantajan arvot on siis otettava käytöksessä huomioon. Ei voi olla esimerkiksi virka-aikaan pappi ja vapaa-ajalla saatananpalvoja.
Papeilla ei ole työaikaa. Papin työtä ei tehdä virka-aikana.
Jos saa potkut, voi ryhtyä esim. kirjailijaksi, konsultiksi, hyvinvointivalmentajaksi ym.
Papit ovat olleet aina tunnettuja elosteluun ja irstailuun taipuvaisesta mielenlaadustaan.
Eikö jossain vaiheessa ollut juorulehdissä jotain juttua jostain julkkispapista salasuhteessa jonkun kanssa? Voi hyvin olla ollut 20 vuottakin sitten, en pysty sanomaan milloin on ollut, mutta jotain tällaista muistelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papeilla ei ole työaikaa. Papin työtä ei tehdä virka-aikana.
Niin no, eihän papeilla ole juurikaan edes töitä. Yleistä hengailua ja tarpeetonta käsienheiluttelua kovalla palkalla ja muilla lukuisilla luontaiseduilla.
Puhumattakaan työn tekemiseen yleensä kiinteästi liittyvästä vastuusta.
tuskin kun kerran homoilustakaan ei saa kenkää
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä olla rehellisesti saatananpalvoja myös virka-ajalla, kuten monet papit varsin todennäköisesti myös ovat.
Kristuksen henki on hylännyt evankelisluterilaisen kirkon ja sen iljettävän palkkapapiston.
jos on samaan sukupuoleen pääsee piispa hissiin heterot ohitetaan
Tuskin voi saarnata kymmenestä käskystä, jos ei itse noudata. Toisaalta kristinusko perustuu anteeksiantoon ja uskoon.
Melko röyhkeää ainakin on saarnata nuhteettomuudesta, jos itse tekee mitä lystää.
Pitäisi saada, mutta ei pappi saa potkuja vaikka olisi nainen :D Luterilaisuus ja raamattu ei kulje käsikädessä
Vierailija kirjoitti:
Tuskin voi saarnata kymmenestä käskystä, jos ei itse noudata. Toisaalta kristinusko perustuu anteeksiantoon ja uskoon.
Melko röyhkeää ainakin on saarnata nuhteettomuudesta, jos itse tekee mitä lystää.
Joskus poliisitkin tekevät rikoksia ja lääkäri tappaa 🤷🏾
Ei kai. Pääasia että kuuluu kirkkoon, luulen?
Puhutteliko pettäjä-piispa itseään?