Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ottaa yhteyttä, kun exän Poste restante -kirjeet yhä tulevat kotiini?

Vierailija
14.01.2020 |

Koditon ex-miesystävä näköjään vaihtoi joskus minun osoitteeni postiosoitteekseen, kun ei jaksanut ravata siellä minne kodittomien kirjeet lähetetäänkään. Nyt ikuisuuksia eron jälkeen niitä hänen kirjeitä tulee yhä postini seassa, vaikka osoitteessa lukee se "Poste restante". Ex on blokannut kaikki yhteydenottomahdollisuudet, eli en voi kysyä häneltäkään. Mihin tässä pitäisi olla yhteydessä, kun noita exän kirjeitä on alkanut kertyä melkoinen pino? Soitanko suoraan Postiin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä postiin.

Vierailija
2/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet Postiin ja sanot että tulivat väärään osoitteeseen. Soittaminen sinne on täysin hyödytöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita maistraattiin ja kysy ketä on kirjoilla osoitteessasi

Vierailija
4/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pitkään edellisen postia. Kirjoitin päälle väärä osoite ja tiputin postilaatikkoon

Vierailija
5/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitan kuoreen isolla "väärä osoite" ja käyn pudottamassa läheiseen postilaatikkoon. Ei minulle exän kirjeitä tule, mutta joskus tulee tämän asunnon edellisen asukkaan postia. 

Vierailija
6/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Poste Restante tarkoita sitä että posti haetaan postista eikä jaeta kenenkään laatikkoon.

Vierailija
7/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Poste Restante tarkoita sitä että posti haetaan postista eikä jaeta kenenkään laatikkoon.

Periaatteessa kyllä. Käytännössä näköjään ei, jos ap:n exän posteja jaellaan ap:n osoitteeseen, vaikka niissä lukee Poste Restante.  

Vierailija
8/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä posti voi toimittaa ne sinulle, jos kuoressa lukee Poste restante?

Vierailija
9/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, kaipa käyn postitoimistossa kysymässä asiaa, ja että miksi minulle tulee yhä noita Poste restamte -kirjeitä. :) -ap

Vierailija
10/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin ihan sille posteljoonille, joka jakaa ne kirjeet. Vastas vaan, että hyvä kun ilmoitit, laitankin sun jakoluukkuun lapun "xx ei asu osoitteessa", sitten ne ohjataan takaisin lähettäjälle tai etsitään voimassaoleva osoite.

Vierailija
11/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestissä kerrottiin että ex-kumppani oli tehnyt osoitteenmuutosilmoituksen aloittajan osoitteeseen, siksi ne on käännetty hänelle.

Kannattaa ehkä kysyä mastraatista, onko ex ilmoittanut myös mastraattiin saman osoitteen. Näin ainakin siinä tapauksessa, jos saa/hakee asumistukea tai muuta etuutta. Tiedän tapauksen, jossa ihmiselle tuli Kelan kanssa vaikeuksia kun joku samaan taloon muuttanut oli vahingossa ilmoittanut väärän ovinumeron osoitteekseen ja asumistukea saanut sinkku muuttui Kelan silmissä perheelliseksi.

Vierailija
12/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että Poste Restante -osoitteet lopetetaan/lopetettiin.

Miten on?

Vierailija
13/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin vuoden entiselle asukkaalle että taas on tullut lasku nimelläsi meille tänne. Hän aina pahoitteli ja että pitäisi ilmoittaa näihin paikkoihin osoitteen muuttuminen, ja jossain vaiheessa valehteli sen tehneensäkin. Sitten lopetin ilmoittamisen, ja aloin lyödä laskut suoraan roskiin. Seuraavalla viikolla tuli samasta firmasta kirje, ja taas parin viikon päästä seuraava, josta näki jo kuoren ikkunasta kurkistaessa että räväystä pukkaa. Soitti sitten itse meille että onko kirjeitä tullut. Vastasin ihan pokkana että eipä ole enää näkynyt, että hyvin on toiminut osoitteenmuutos.  Postin tulo meille loppui. Ilmeisesti vittutti maksaa ylimääräistä räväyksestä.

Vierailija
14/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soittelin vuoden entiselle asukkaalle että taas on tullut lasku nimelläsi meille tänne. Hän aina pahoitteli ja että pitäisi ilmoittaa näihin paikkoihin osoitteen muuttuminen, ja jossain vaiheessa valehteli sen tehneensäkin. Sitten lopetin ilmoittamisen, ja aloin lyödä laskut suoraan roskiin. Seuraavalla viikolla tuli samasta firmasta kirje, ja taas parin viikon päästä seuraava, josta näki jo kuoren ikkunasta kurkistaessa että räväystä pukkaa. Soitti sitten itse meille että onko kirjeitä tullut. Vastasin ihan pokkana että eipä ole enää näkynyt, että hyvin on toiminut osoitteenmuutos.  Postin tulo meille loppui. Ilmeisesti vittutti maksaa ylimääräistä räväyksestä.

Inhottavasti tehty enkä suosittele konstia kellekään. Valitettavasti jotkut ei usko ennen kuin tuntuu kukkarossa. Tyyppi oppi varmasti läksynsä.

Vierailija
15/15 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni, että Poste Restante -osoitteet lopetetaan/lopetettiin.

Miten on?

Kyllä ne taannoin meinasivat lopettaa Poste Restante-osoitteet.

Yhä se kuitenkin toimii.

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/postin-jakelu/post…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi