Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pysyä tyytyväisenä työpaikalla, jossa kaikki muut ovat minua parempia?

Vierailija
14.01.2020 |

Minut siirrettiin juuri yksikköön, jossa tunnen itseni hyödyttömäksi. En ollut itse vaikuttamassa valintaan. Täällä on paljon ihmisiä, jotka tekevät samat työt paljon minua paremmin.

Yritän tehdä myötätuntoharjoituksia ja treenata sitä, ettei työssä suoriutuminen määritä ihmisarvoani, mutta se on vaikeaa. Täällä nimittäin korostetaan hyvin paljon ihmisten erinomaisuutta ja poikkeuksellisuutta. Olen itse pyrkinyt tietoisesti sellaisesta pois, mutta kun tuota puhetta on yhtäkkiä kaikkialla ympärilläni, se on ujuttautunut takaisin omaankin ajatteluuni ja huomaan puhuvani itsestäni aika armottomin sanankääntein.

En haluaisi vaihtaa työpaikkaakaan, koska työni on kiinnostavaa enkä voi olla varma siitä, ettei näitä oloja tulisi uudessakaan paikassa. Kysymys siis kuuluu: miten voisin tulla toimeen sen tiedon kanssa, että en "kuulu joukkoon" enkä yllä samanlaisiin suorituksiin kuin muut?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla asennetta. Lopetat itsesi alentamisen ja hölmöt kuvitelmat siitä, että et muka kuuluisi joukkoon. Kun sinut kerran sinne on valittu, kuulut joukkoon siinä missä muutkin. Osaamisesi ei ehkä kaikilta osin ole samalla tasolla kuin muilla, mutta sillä ei ole merkitystä. Aina on mahdollista kehittää osaamistaan. Ja sehän ei tapahdu miettimällä, millä kaikilla tavoin on huonompi kuin muut, vaan tiedostamalla omat kehittämisenkohteensa ja hyödyntämällä muiden osaamista niiden kehittämisessä. 

Tämä on erittäin hyvä käytännöllinen näkökulma. Kiitos! Tavallaan sellainen "fake it till you make it" -ajattelu voisi toimia. Eli normaalia elämää vain eteenpäin, vaikka uskomukset itsestä olisi kuinka kielteisiä. Jos ne sieltä alkaisi muokkaantua. 

Ap

Vierailija
22/22 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan palkka juoksee niin mitä väliä? Ei se ole kilpailu, teidän pitäisi puhaltaa yhteen hiileen samalla työpaikalla. Itse olisin onnellinen jos saisi edes jotain töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla