Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhokkielokuvasi?

Vierailija
14.01.2020 |

Aloitan vastaamalla Levottomat. Suhtaudun hyvin epäillen sellaiseen henkilöön joka kutsuu tätä tekelettä "sukupolvikokemukseksi" 🤨

Kommentit (698)

Vierailija
281/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa tunnustaa tätä kuin anonyyminä, mutta Kummisetä -elokuvat. Kaikkien aikojen paksuksi parhaiksi leffoiksi ylistetyt ja minäkin olen yrittänyt katsoa ne useasti, jotta ymmärtäisin. Mutta ilmeisesti en ole tarpeeksi sivistynyt tai älykäs, kun en ymmärrä. Toinen on täällä jo kerran mainittu Lost in translation. Ruma vanha mies, teinityttö ja rasistista huumoria. Sitäkin ylistetty ja hehkutettu maasta taivaaseen, enkä vaan ymmärrä miksi. Mutta se sentään oli täälläkin mainittu, toisin kuin Kummisedät.

Vierailija
282/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa tunnustaa tätä kuin anonyyminä, mutta Kummisetä -elokuvat. Kaikkien aikojen paksuksi parhaiksi leffoiksi ylistetyt ja minäkin olen yrittänyt katsoa ne useasti, jotta ymmärtäisin. Mutta ilmeisesti en ole tarpeeksi sivistynyt tai älykäs, kun en ymmärrä. Toinen on täällä jo kerran mainittu Lost in translation. Ruma vanha mies, teinityttö ja rasistista huumoria. Sitäkin ylistetty ja hehkutettu maasta taivaaseen, enkä vaan ymmärrä miksi. Mutta se sentään oli täälläkin mainittu, toisin kuin Kummisedät.

Kummisetien maine perustuu siihen että aikakauden parhaimmiksi mielletyt miesnäyttelijät Pacino ja DeNiro tekivät niissä ensiroolinsa valkokankaalla. Myös filmialan opiskelijat olivat lääpällään kun Kummisedät edustivat teknisesti ennennäkemätöntä elokuvaa, kuvaus, valaistus jne. Esim. että oranssi väri ennustaa aina tapahtuvaa murhaa. Kummisedät olivat myös ensimmäisiä elokuvia jotka toivat suorasukaisesti esiin järjestäytyneen rikollisuuden todellisuuden jonkun Dick Tracy-kuvaston sijaan. Sekä hallinnon oman korruptoituneisuuden, mikä Watergaten amerikassa upposi yleisöön ja kriitikoihin. Itse stoorihan perustuu Mario Puzon köykäiseen romaaniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Human Centipede oli sairain ja oksettavin elokuva, minkä olen nähnyt. Toivon, etten olisi koskaan nähnyt sitä. Kenelle tulee mieleen, että tässäpä aivan mahtava idea leffaksi?! Jos minulle tulisi sellaisia ajatuksia, pitäisin ne visusti omana tietonani.

Vierailija
284/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo menee näyttelijöiden mukaan, inhoan esim Bradd Pittiä, George Clooneyta, Sandra Bullockia, Jennifer Anistonia. Syy on se että hahmoissaan yrittävät jatkuvasti olla muka hauskoja ja tuollainen läpinäkyvä teennäinen hauskuus ei uppoa. Ehkä jotain poikkeuselokuvia löytyy mutta suurimmassa osassa ovat tuollaisia teennäisen hauskoja.

Komeiden ja kauniiden hauskuus ei oikein irtoa kunnolla, koska sellaisten ihmisten ei ole koskaan tarvinnut olla hauskoja. Pelkällä pärställä on pärjätty. Tavallisemman näköisen täytyy kehittää hauskuuttaan ja tulee siinä hyväksi.

Taitaa nyt omat ennakkoluulot peittää objektiivisuuden. Brad Pitt on yllättävän hyvä näyttelijä, tietenkin rooli klassikko Thelmassa ja Louisessa oli hyvä pieni cameo. Mutta sitten hänellä on rooleja leffoissa esim. Kalifornia, Fight Club, tai Snatch tai Babel tai Jesse James, tai Tarantinon uusin...

Pitt oli myös hyvä 12 apinassa mutta siinä roolissa saikin ihan rauhassa vedellä reippaasti yli. 

Vierailija
285/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, viestini on poistettu. Enpäs luovuta:

Kuinka monesti täällä jo mainittu kaikki oscar-voittajaleffat? Sekä kaikki legendaariset, kuolemattomat, ikivihreät, klassikot, jne?

Kuvastaa niin hyvin suomalaista ankeutta, mielikuviksen puutetta, ärsyttävää tosikkomaisuutta ja osaltaan myös noloa mukahauskuutta. Vastaava ketju voisi olla esim tyyliin "huonoimmat jääkiekkoilijat kautta aikain?" Ja vastaukset mallia Wayne Gretzky, Teemu Selänne, jne. 

Oscar elokuva voi olla teknisesti moitteeton, mutta yleensä epäonnistunut käsikirjoitus tekee koko elokuvasta vastenmielisen. Itselle tällaisia elokuvia ovat esimerkikisi Pelastakaa Sotamies Ryan ja 12 Years a Slave. Toisessa patriotismi ja toisessa rasismi on ilmaistu tökeröäkin tökerömmin, jolloin niistä tulee agendaltaan paatoksellisia ja pitää olla hyvin yksinkertainen ihminen ellei lahkomainen pakkotuputus ala maistua puurolta.

Ryanin ainoa ongelma oli se alun ja lopun täysin turha spielberg maneeri eli hautausmaakohtaus jolla väännetään katsojalle rautalangasta että nyt sit niinku tunteita hei. Ilman noita se olisi ollut liki täydellinen leffa. Amerikkalaisleffat on aina patrioottisia mutta eipä se tuossa niin hirveästi läpi tunkenut kuin jossain muissa, jos otetaan huomioon että tarina kertoi amerikkalaisjoukosta, eikä esim eurooppalaisista, tai suomalaisista kliseemurrehenkilöistä. 

Vierailija
286/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomisen Ollin seikkailut.

Pekka ja Pätkä h0m0ina.

Vierailija
287/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakokoukset ja uusi tuntematon. Yäk!

Vierailija
288/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mainittu jo aiemmin, mutta mainitsen: joku TARU SORMUSTEN HERASTA.

Herrako se oli?

Naurettava, totaalisen tylsä kirja elokuvasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
289/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Human Centipede oli sairain ja oksettavin elokuva, minkä olen nähnyt. Toivon, etten olisi koskaan nähnyt sitä. Kenelle tulee mieleen, että tässäpä aivan mahtava idea leffaksi?! Jos minulle tulisi sellaisia ajatuksia, pitäisin ne visusti omana tietonani.

HC ohjaaja Tom Six on kertonut että idea tuli kun katsoi jotain uutista kiinni jääneestä pedarista ja joku kaverinsa lohkaisi että tuon suu pitäisi ommella läskin rekkakuskin berseeseen kiinni. Täytyy muistaa että kyse oli hollantilaisista..

Vierailija
290/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B.Murray kirjoitti:

Vuoden 2016 Ghostbusters asetti kyllä semmoset pohjat, että ei oltu aikasemmin nähty!

Oli kyllä luokattoman huono alusta loppuun. Yleensä tykkään Melissa McCarthysta, mutta tässä leffan irvikuvassa hän oli vain ärsyttävä koheltaja.

Vierailija
291/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttiset komediat. Lapsellisuus huipussaan.

Vierailija
292/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green Inferno, Eli Rothin ohjaama kauhuleffa. Tälle ”mestariteokselle” ei edes ole olemassa riittävän kuvaavia adjektiiveja.

Vierailija
293/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on kriitikkojen suosima ja jonkinmoinen kulttimaineen leffa, mutta mun inhokkilistan kolmen kärkeen pääsee American Beauty. Olin itse teini-ikäinen nähdessäni tuon leffan ja jostain syystä oikein elokuvateatterissa, vaikka siihen aikaan en edes yleensä käynyt teattereissa katsomassa. Siinä iässä tuntui erityisen järkyttävä keski-ikäisen miehen ihastuminen teinityttöön ja muutenkin teinitytön seksualisointi. Oli lisää vettä myllyyn kun jouduin elämään perheessä, jossa isäni miespuoliset kaverit avoimesti kuolasivat ja kommentoivat rintojani, isäni höhötellessä vieressä ja kommentoimassa myöhemmin, että mitäs pidät tyköistuvia t-paitoja, jos et kerran tykkää näyttää tissejäs. 

En tiedä, muuttuisiko mielipiteeni American Beautystä, jos katsoisin sen nyt uudelleen. Valmiiksi seksuaalisesti ahdisteltuna teini-ikäisenä katsoin sitä omien kokemusten läpi oksennuksen maku suussa, joten elokuvan sanoma saattoi mennä multa ohi. Toisaalta en koe mitään tarvetta antaa elokuvalle uutta mahdollisuutta sen hyvistä arvosteluista huolimatta. 

Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan, mutta on lapsellista tylyttää elokuva vain tuon perusteella. Ymmärrän toki, että elokuvassa aikuisen miehen suhteentapainen viritys teinityttöön on puistattavaa, mutta suosittelen sinua ja muitakin katsomaan elokuvan uudelleen ja ajatuksen kanssa. Elokuva on paljon enemmän kuin vain tuo mainitsemani kuvio.

Vierailija
294/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. I love you... Oon huomannut, että tulen toimeen hyvin ihmisten kanssa, jotka myös inhoaa tätä elokuvaa..

Minusta se oli tylsä eikä yhtään liikuttava, vaikka kertoo kuolemasta ja kässäri kuulostaa huippusurulliselta ja romanttiselta. Mutta toteutus....voi plääh...

Vierailija
295/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan vastaamalla Levottomat. Suhtaudun hyvin epäillen sellaiseen henkilöön joka kutsuu tätä tekelettä "sukupolvikokemukseksi"

Mutta eihän sukupolvikokemus tarkoita sitä, että kaikki varauksetta pitäisivät elokuvasta. Tuo vain kiistatta oli aikansa hitti, joka läpäisi monta mediakerrosta ja jonka ns. kaikki tietyn ikäiset ovat nähneet - ja josta sai pontta uralle ja näkyvyyttä/kuuluvuutta niin moni musiikkikappale kuin näyttelijäkin.

Tämä on hyvä pointti. Olen syntynyt vuonna 80, joten Levottomien tullessa ensi-iltaan vähän ennen vuosituhannen vaihdetta olin juuri sitä ikäryhmää, jolle leffa oli suunnattu. Hassua kyllä, vaikka en ole nähnyt yhtään osaa levottomista, tiedän kuitenkin sen tarinan, olen nähnyt trailerin monta kertaa ja etenkin soundtrack on tuttu. Siihen aikaan kuuntelin paljon radiota, Kiss FM:ää ja NRJ:tä ja nuo kanavat luukuttivat paljon Levottomista tuttuja kappaleita. Uskon vilpittömästi, että kyseessä on pa*ka elokuva enkä ole menettänyt mitään kun en ole nähnyt sitä. Silti kuitenkin väitän, että kyseessä on ns. sukupolvielokuva, vähän kuin 60-luvulla Käpy selän alla. 

Ehkä voisin vihdoin yli 20 vuoden jälkeen katsoa ensimmäisen kerran Levottomat, lähinnä ajankuvana vuosituhannen vaihteen Helsingistä. 

Eikä Levottomat sijoittunut Turkuun?;

Itse kyllä tykkäsin leffasta, hyvät näyttelijät ja hyvä käsikirjoitus.

Vierailija
296/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englantilainen potilas! Todella epäuskottava ja vaivaannuttava 'rakkaustarina' ja leffana kauhean puuduttava. Tekotaiteellista paskaa. Kristen Scott Thomas oli puiseva. Samaa sarjaa Damage ( Thomas ja Jeremy Irons)

Intohimon tuulet - legends of fall, mm. Brad Pitt, Anthony Hopkins, hahmot kuin pekko aikamiespojasta ja jälleen erittäin epäuskottava rakkaustarina.

Amelie - tekotaiteellista merdeä.

Levottomat. Olis edes ollut että yksi nainen panee kaikkia miehiä. Ja samaan syssyyn Kuutamolla. Minna Haapkylä oli puupökkelö.

Lars von Trierin Dancer in the dark. Voiko ankeuteen kuolla?

Dancer in the....oli ihana. Samoin Levottomat, lähes ainoa siedettävä suomalainen elokuva 30 vuoteen.

Englantilainen potilas on on myös ihana.

Amelie-elokuvan suosiota en ole ikinä ymmärtänyt. Täytyy katsoa se joskus uudestaan.

Vierailija
297/698 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ole aina jostain syystä inhonnut mafiosoja. 20-30 -vuotiaana leffahulluna inhosin Kummisetä-leffoja yli kaiken.

Nyt olen 46-vuotias, enkä enää katso 10 leffaa viikossa, vaan suunnilleen yhden.

Katsoin Kummisetä -leffat kaikki putkeen viime vuonna. Jestas, mitä näyttelijäsuorituksia. Ja nyt ajattelen että nämä leffat kuuluu maailmanhistorian hienoimpiin elokuviin. Käsikirjoitus, näyttelijät, ohjaus 10. Musiikki 10 +

Vierailija
298/698 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight rulaa ❤ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on kriitikkojen suosima ja jonkinmoinen kulttimaineen leffa, mutta mun inhokkilistan kolmen kärkeen pääsee American Beauty. Olin itse teini-ikäinen nähdessäni tuon leffan ja jostain syystä oikein elokuvateatterissa, vaikka siihen aikaan en edes yleensä käynyt teattereissa katsomassa. Siinä iässä tuntui erityisen järkyttävä keski-ikäisen miehen ihastuminen teinityttöön ja muutenkin teinitytön seksualisointi. Oli lisää vettä myllyyn kun jouduin elämään perheessä, jossa isäni miespuoliset kaverit avoimesti kuolasivat ja kommentoivat rintojani, isäni höhötellessä vieressä ja kommentoimassa myöhemmin, että mitäs pidät tyköistuvia t-paitoja, jos et kerran tykkää näyttää tissejäs. 

En tiedä, muuttuisiko mielipiteeni American Beautystä, jos katsoisin sen nyt uudelleen. Valmiiksi seksuaalisesti ahdisteltuna teini-ikäisenä katsoin sitä omien kokemusten läpi oksennuksen maku suussa, joten elokuvan sanoma saattoi mennä multa ohi. Toisaalta en koe mitään tarvetta antaa elokuvalle uutta mahdollisuutta sen hyvistä arvosteluista huolimatta. 

Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan, mutta on lapsellista tylyttää elokuva vain tuon perusteella. Ymmärrän toki, että elokuvassa aikuisen miehen suhteentapainen viritys teinityttöön on puistattavaa, mutta suosittelen sinua ja muitakin katsomaan elokuvan uudelleen ja ajatuksen kanssa. Elokuva on paljon enemmän kuin vain tuo mainitsemani kuvio.

Tämä on kyllä sellainen elokuva, ettei se toimi toisella katsomisella mitenkään paremmin. Sen idea on se yllätys lopussa. Ja se tuulessa kieppuva roskapussi vai mikä nenäliina se oli. :)

299/698 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki american pie leffat, naiset on vaan "tarjolla" pervoille miehille ja miehet pitää naisia vaan pillun kantotelineinä

Ja naisista tehty horatsumaisia

300/698 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jajaj kirjoitti:

Twilightit, en ymmärtänyt kun ne tuli et miksi verrattiin rakkaustarinaan samanlaiseen kuin titanicilla... Kamala myötähäpeä Kristen Stewartin näytteöijätaidoille

Samaa mieltä, täyttä kuraa twilightit että ne oli suorastaan surkuhupaisia, suunnattu tosiaankin teinitytöille jotka fanittaa kiiltokuva poikia

Kristen Stewart bellana oli todellakin hajuton mauton ja väritön, olisivat saman tien palkanneet robotin hoitamaan bellan roolin

Kamala myötähäpeä koko surkealle tekeleelle ei mitään tietoa todellakaan millaisia ne vampyyrit todellisuudessa on, ei mitään kemiaa päähenkilöiden välillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän