Miksi minä olen täysin erilainen kuIn mieheni exät?
Minua on ruvennut viimeaikoina mietityttämään miksi minä poikkean täysin miehen aiemmasta naismausta. Mm. mieheni ex avovaimo on kuin vastakohtani, hänellä on useita tatuointeja (mm. alaselässä), useat korvakorut korvissa, napakoru, hyvin erilainen pukeutumistyyli yms. Kovin montaa exää miehelläni ei ole, mutta sama tyyli yhdistää niitä kaikkia. Itse taas olen ns. kilttinainen, vaikka meikkaankin ja kiinnitän huomiota pukeutumiseeni.
Nyt olen ruvennut miettimään miksi mies yhtäkkiä ”vaihtoi” naismakuaan” täysin ja voiko hän oikeasti olla kanssani tyytyväinen, jos hän on tottunut näihin ”jännänaisiin”. Mieheni on muunmuuassa puhunut useampaan kertaan haluavansa ostaa minulle jonkun korun ja minulle tulee siitä mieleen ainoastaan hänen exänsä, jolla on isot renkaat (ja pienempiä) korvissa ja kaikkia muitakin koruja kaulassa ja ranteissa. Vaikka järki sanoo, että tuskin mies minusta exäänsä yrittää muokata..
Kommentit (29)
Mies on aiemmin ajatellut munalla, mutta järki on tullut nyt päähän. Hän on nyt tyytynyt naismakunsa vastaiseen kilttikseen koska kilttiksen kanssa on helpompaa. Varmaan molemmat tiedätte jutun jujun eli "tunteet syntyivät tällä kertaa hitaammin" eli järkiliitto.
Vierailija kirjoitti:
Et kerro oletteko naimisissa ja onko miehesi ollut exien kanssa aviossa vai vaan ihan seurustelusuhteessa. Mutta näin miehenä voisin hyvinkin kuvitella, että piti noiden aikaisempien kanssa 'hauskaa', ja kun lopulta halusi jotain pysyvämpää (tai muuten kasvoi aikuiseksi...) niin valitsi sellaisen jonka kanssa voi olla vaikka loppuelämän.
Me olemme olleet muutaman vuoden naimisissa, tämän ex-avovaimon kanssa mieheni ei halunnut naimisiin, vaikka saivat yhteisen lapsen. Sen lisäksi hänellä oli muutama lyhyt seurustelu/tapailusuhde. En vaan silti ymmärrä mitä hauskaa näiden täysin erilaisten naisten kanssa on ollut, miksi hän ei ole seurustellut ja ”pitänyt hauskaa” sekä tehnyt lasta enemmän minun/hänen siskonsa tyylisten naisten kanssa? Ottajia hänellä olisi ollut, kun hän on komea eivätkä nämä hänen exänsä ole edes olleet mitään kaunottaria. Kaipaisikin tästä näkemyksiä, että mitä tällaiset ”jännänaiset” tarjoavat mistä miehet kiinnostuvat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
minustahan tilanne on varsin hyvä että olet täysin erilainen ku aiemmat exät,
sillä jos olisit kuin ne, olisit todennäköisesti tuleva exä.
poikkea ylpeästi eduksesi ja jos mies meinaa ostella karmeita koruja, sano että lahjakortti kiitos, koska makusi on kyseenalainen.
-mies
Kivasti kommentoitu, kiitos.
Ap
Tarvitsi lapselle uuden äidin ja (huolehtivan) naisenmallin. Siksi nyt uusi, erilainen elämänvaihe. Lapsi tuli tehtyä sen kanssa, jonka kanssa se vaikutti hyvältä idealta. Eivän sitä ennakkoon tiedä onko vai ei, mutta plussalle yleensä jäädään. Huonompi lapsia on tehdä sellaisen kanssa, jonka kanssa ei halua tehdä.
Toiset ihmiset pariutuvat aina samannäköisten kanssa. Puolisot ovat toistensa kopioita. Toisilla taas ei ole mitään kaavaa.
Me tapasimme miehen kanssa toisella kierroksella, tai kolmannella. Eksiä miehellä on kaksi. Ulkonäöltään menemme suht samaan sarjaan - olemme kaikki pitkiä ja tummia, ei tatuointeja tms - mutta luonteeltaan olemme erilaisia. Ensimmäinen eksä oli raivotar ja kipakka. Sen jälkeen mies päätti, ettei ikinä ota äkkipikaista huutajaa, ja meni toiseen ääripäähän. Kakkonen oli hillitty ja hallittu ja pelokas ja pikkutarkka.
Minä olen jotain näiden väliltä.
Mulla on miehenä tasan tietty naistyyppi, mikä mulle kelpaa. Pää, mielellään kaksi kättä ja kaksi jalkaa, vartalo, ei polta tupakkaa, mukava ja mielellään älykäs. Tällä hetkellä toivelistalla on lisäksi: ikä yli kolmekymmentä, muttei paljoa yli viisikymmentä, hiuksia saa olla, muttei tarvitse.
Näillä tiukoilla kriteereillä on tullut seukattua muutamankin kanssa.
Ei vaan, ihmettelen miksi tuollaista edes pohtia. Exät on exiä ja nyxät joskus tulevia exiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kokemuksen kautta todennut, että ne entiset on olleet "vääränlaisia" ja vaihtanut toiseen tyyppiin.
Fiksu mies kun oppii virheistään. Ap. ilmeisesti toivoisi itselleen vähemmän fiksun miehen, sellaisen perus pään seinään hakkaaja jampan.
Joku toinen nainen kääntäisi päässään tuon tilanteen omaksi edukseen, toisin kuin ap. Miksi pilaat onnesi ap?
No sitä itsekin mietin, että pitäisi olla vaan onnellinen kun on täysin erilainen.. Jotenkin vaan mietin, olenko sitten liian tylsää seuraa (enkä edes tiedä miten tuontyyliset naiset yleensä käyttäytyy kun en sellaisia tunne).
Ap
Jos et tunne etkä tiedä heitä, millä eväillä kuvittelet olevasi erilainen?
Tyhmä olet ainakin ja kohta myös ex.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miehenä tasan tietty naistyyppi, mikä mulle kelpaa. Pää, mielellään kaksi kättä ja kaksi jalkaa, vartalo, ei polta tupakkaa, mukava ja mielellään älykäs. Tällä hetkellä toivelistalla on lisäksi: ikä yli kolmekymmentä, muttei paljoa yli viisikymmentä, hiuksia saa olla, muttei tarvitse.
Näillä tiukoilla kriteereillä on tullut seukattua muutamankin kanssa.
Ei vaan, ihmettelen miksi tuollaista edes pohtia. Exät on exiä ja nyxät joskus tulevia exiä.
Minusta on mielenkiintoista pohtia tällaisia asioita. Ne kertovat paljon ihmisen luonteesta ja monesta muustakin, kuten alitajunnasta ja sopeutumiskyvystä. Ja mistäs muusta parisuhteessa on suurimmaksi osaksi kysymys kuin toisen ihmisen tuntemisesta?
Joo joo olet sinä parempi ihminen suhteessa noihin muihin