Suostuisitko antamaan palkastasi 27e/kk hoitajille?
Kommentit (19)
Kyllä, mutta olen itsekin hoitaja. Annan tuon summan siis itselleni. Rikastun!
Mä haluaisin tietää kuinka paljon palkasta menee uudisasukkaitten elättämiseen ja ulkomaanapuun. Voisi verrata sitten siihen paljonko hoitajille.
En oikein tiedä. Itse tienaan varmaan vähemmän kuin hoitajat keskimäärin, vaikka on koulutus ja henkisesti stressaava työ. Antakoot ne, jotka tienaavat enemmän. Ai, eikö heitä niin paljon määrällisesti olekaan, no niinpä.
Nykyään annan jopa paljon enemmän. Mutta se 200€ saisi jo riittää. Lisää ei tipu.
Justhan Sari sairaanhoitajat saivat tuhottoman palkankorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään annan jopa paljon enemmän. Mutta se 200€ saisi jo riittää. Lisää ei tipu.
Onhan siitä jo toistakymmentä vuotta. Mutta tuhollisiksi ne korotukset osoittautuivat, kun muiden alojen piti saada myös osansa.
Nousisiko asumistukeni vastaavan summan? Sitten voisin.
Koko kysymys on mieletön. Perusteluja voi kirjoittaa sivutolkulla, mutta laitan vaan ydinasian.
Työnantajan tulee maksaa palkka työntekijöille. Ei muiden. Piste
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää kuinka paljon palkasta menee uudisasukkaitten elättämiseen ja ulkomaanapuun. Voisi verrata sitten siihen paljonko hoitajille.
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta tuota voi miettiä sitä kautta, että paljonko veroprosentti on noussut viime vuosina ilman, että palkka on noussut. Minulla on ainakin laskenut. Eli maksan kaikesta vähemmän kuin ennen.
Muistaako ihmiset, että meillä oli ihan samat yhteiskunnalliset ongelmat jo ennen uudisasukkaita. Ei se ole oikeasti rahasta kiinni, vaan tahdosta, että vanhukset hoidetaan kunnolla esim.
Annan jo nyt verojen muodossa ja olemassa oleva riittäköön.
En todellakaan. Eivät sitä ansaitse, eivätkä ole missään palkkakuopassa nytkään.
En nykyisellä palkkakehityksellä. Muutenkin tämä neuvottelukierros kokonaisuutena on aivan yhtä järjetön kuin taannoinen Sipilän kikyjumppa fistbumppeineen.
Silloin kun vielä duunasin softakehittajänä neljän tonnin kuukausipalkalla niin olisin kyllä suostunut.
Hoitajiakin on monenlaisia ja hoitajan palkkoja samoin. Aiemmansa kahden ja puolen tonnin palkasta olisi kyllä liiennyt dementiaosaston hoitoapulaisena työskentelevälle tuttavalle. Hirveää hommaa... Ehkä ei kuitenkaan labrahoitajalle, joka leppoisasti nappaa verinäytteitä.
Ilman muuta.
Palkankorotukseni siististä sisätyöstä ovat olleet 20-50%, varsinkin työnantajaa vaihtaessa. On extra eläke-etuudet ja vielä suoritukseen perustuvia palkanlisiä eli olen tavallaan jo ylipalkattu. En suhteessa muihin vastaavissa tehtävissä oleviin, mutta kuitenkin, kun minua ahneemmat ovat huolehtineet palkankorotuksista puolestani, niin ne ropisevat helposti myös minulle.
Hoitajia on alistettu. Minua ei.
Vierailija kirjoitti:
Koko kysymys on mieletön. Perusteluja voi kirjoittaa sivutolkulla, mutta laitan vaan ydinasian.
Työnantajan tulee maksaa palkka työntekijöille. Ei muiden. Piste
Paitsi silloin, kun työnantaja käyttää palkanmaksuun verorahaa. Silloin tavallaan veronmaksajat maksavat työntekijöiden palkat. Ja sama juttu tietysti yksityisen terveydenhuollon puolellakin, yrittäjät laskuttavat kuntia ja valtiota, maksavat palkkoja ja pitävät loput itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos 12€ /kk on tuhoton palkankorotus. Todellisuudessa hoitajia viilattiin linssiin urakalla, sillä lomarahoista on viety 30% viimeisten 4 vuoden ajan. Vuositulot ovat todellisuudessa vain laskeneet.
Lomarahoja leikattiin muillakin julkisen sektorin työntekijöillä. Ei se ole mikään hoitsujen juttu.
Sanotaan kompromissi. 14e kk:ssa.
Kyllä, siitä kyllä riittää heillekin palanen.