Linnunruoka
Ostin talipähkinäsiementangon joka on muovikuoren sisässä ja mukana kummallinen punottu, vihreä muovinen kaitale, jota luulin verkkopussiksi. Tietääkö kukaan, osaako neuvoa sen tarkoitusta? Talipötköä ei voi sillä tipustaa, kun siinä ei ole minkäänlaista läpikulkevaa kiinnikettä. Miten tuon laitan lintujen syötäväksi? Onko kokemusta? Aion pyytää kauppiaan selvittämään tuottajalta, mutta tietäisikö joku täällä?
Kommentit (11)
Onhan siinä pötkössä kuvakin ja tässä tulee googlettamalla löydetty ohje:
Sisältö: Sisältää eläinrasvaa, kauraa, soijaa, auringonkukansiementä ja pähkinää. Runsaasti energiaa sisältävä koostumus, jonka lintu saa muutettua elimistössään energiaksi vaivattomasti ja nopeasti. Raaka-aineet ovat 80 %:sti kotimaisia.
Ravintosisältö: Rasvapitoisuus 75 %
Pakkaus: 600 g verkoton tali-siementanko. Käyttö: Poista muovi tangon päältä jättäen kuorta molempiin päihin 1-3 cm. Laita tanko ripustuslenkistä roikkumaan linnuille suotuisaan paikkaan.
Tukkupakkaus: 12 x 600 g ltk. Säilyvyys huoneenlämmössä.
Käsittäisin että se "kummallinen vihreä muovinen kaitale" on juuri tuo ripustuslenkki. Katso josko toimisi.
Eikö siinä paketissa lue ripustusohjeet? Mä laitoin nippusiteellä sen oksaan roikkuun.
Osta vain kuorittua siementä. Vähemmän siivoamista keväällä.
Älä sekoita eri siemeniä, linnut heittävät pois lintulaudalla siemenet joista ei pidä.
Ripusta talipötkö puun oksille suojaan tai osta teline.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/171146
Kiitos paljon, yritän tehdä näin. Aika alkeellinen on kyllä ripustustoteutus, mutta yritetään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon, yritän tehdä näin. Aika alkeellinen on kyllä ripustustoteutus, mutta yritetään.
Linnuille on ihan sama, millä tekniikalla pötikän saat ripustettua:)
Eikös se ole verkkopussi. Talista muovi pois, verkkoon solmu ja ripustaa.
Luulinkin sen olevan pussi ostaessani, mutta oli omituinen vihreä suikale, levitettäessä alle kymmenen senttinen. Kai se on tarkoitettu ripustusnaruksi, mutta on siihen omituisen liukas käsiteltävä.
Joku tuolla antoi linkin jossa kerrottiin vihreäverkkoisten olevan limnuille kelpaamatontakin, on kokeiltu? Kai joku elintarvikevirasto tutkiin lintujen ruoatkin? Itse olen vahingossa ostanut kuivuneita talipalloja.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla antoi linkin jossa kerrottiin vihreäverkkoisten olevan limnuille kelpaamatontakin, on kokeiltu? Kai joku elintarvikevirasto tutkiin lintujen ruoatkin? Itse olen vahingossa ostanut kuivuneita talipalloja.
Talipallojen sisältö vaihtelee fruktoosisiirapista, eläinrasvoihin, joten maku ja laatu vaihtelee eri valmistajilla. Tintin Rasvasiemenseos on toiminut meillä.
Yritän etsiä siis Tintin rasvasiemenseosta.
Eikö tosiaan ole luonnosta ja linnuista huolehtivia täällä. Pitäisikö otsikkoon ujuttaa Meghan, et joku lukisi?