Olen tehnyt virheitä, joita _ei voi_ korjata
Eikä niiden vaikutukset mene ohi.
Olen itse jo hyväksynyt, että tässä se nyt oli tämä elämä. Olen valmis. Muut luulevat, että voin vielä selviytyä.
Kommentit (46)
Kaikki tekee virheitä. Tärkeintä on oppia niistä.
Hassua on, että i-m suunnittelevaa kehotetaan aina puhumaan näistä ajatuksista jollekin. Minä olen puhunut usealle eri ihmiselle. Sekä hoitohenkilökunnalle ja sukulaisille. Parhaimmillaan reaktio on ollut neutraali, tavallisimmin neuvottomuus. Pahimmillaan olen aiheuttanut huolta ja ahdistusta ihmisissä, jotka ovat juttujani kuunnelleet. Kukaan ei ole voinut minua auttaa, eikä itselleni ole tullut parempi olo.
Enää en ole sitten kertonut. Mielipiteeni ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Nyt se kai sitten tulee "yllätyksenä", vaikka olen kerta toisensa jälkeen yrittänyt sanoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hassua on, että i-m suunnittelevaa kehotetaan aina puhumaan näistä ajatuksista jollekin. Minä olen puhunut usealle eri ihmiselle. Sekä hoitohenkilökunnalle ja sukulaisille. Parhaimmillaan reaktio on ollut neutraali, tavallisimmin neuvottomuus. Pahimmillaan olen aiheuttanut huolta ja ahdistusta ihmisissä, jotka ovat juttujani kuunnelleet. Kukaan ei ole voinut minua auttaa, eikä itselleni ole tullut parempi olo.
Enää en ole sitten kertonut. Mielipiteeni ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Nyt se kai sitten tulee "yllätyksenä", vaikka olen kerta toisensa jälkeen yrittänyt sanoa. Ap
Sama. Ei ole omakaan mielipide muuttunut, ja totta kai asia on yllätys, kun tulee ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä virheitä?
En sano mitä virheitä, mutta en mitään väärää, pahaa muille tai mitään laitonta. Virheideni sekä toisten tekemien virheiden takia kuitenkin terveyteni on pilalla loppuelämäksi. Minusta on liikaa elää joka päivä kipujen kanssa ja sellaisessa toimintakunnossa, joka ei riitä normaaliin, hyvään elämään. Välillä tuska tästä, että tilanne olisi ollut vältettävissä mutta nyt sitä ei kukaan enää voi muuttaa, on myös aika raskas. Asiat olisi voineet mennä hyvin, mutta eivät menneet. Katselen vaan, kun toiset elää. Ap
Vaikka olet tehnyt jotain, mitä ei voi enää korjata, voit yrittää tehdä jotain, mikä parantaa tilannetta. Jos luovutat, et voi yrittää hyvittää virheitäsi.
Noh jos onhgelma on se, että on hankkiutunut velkoihin jota ei pysty ikinä maksaa ei es oke maailmanloppu. Erilaisilla järjestelyillä on hyvin mahdollista elää mielekästä elämää vaikka nyt tuntuisikin pahalta!
6 jatkaa: En huomannut tuota, ettet ole tehnyt pahaa muille. Oletin, että toiset ovat kärsineet virheistä. Mutta voi virheitään hyvittää itselleenkin, yrittää korjata sitä mikä on rikkoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tekee virheitä. Tärkeintä on oppia niistä.
Miksi on tärkeintä oppia niistä? Jos uusintaa ei enää tule eikä tilannetta pysty mitenkään korjaamaan, niin eihän siitä oppimisesta oikein mitään iloa ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Noh jos onhgelma on se, että on hankkiutunut velkoihin jota ei pysty ikinä maksaa ei es oke maailmanloppu. Erilaisilla järjestelyillä on hyvin mahdollista elää mielekästä elämää vaikka nyt tuntuisikin pahalta!
Väärin ounastelin. Kai jostain Virosta on vielä mahdollista hankkia toimivia kipulääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi korjata, niin ei voi. Pyydä vahvempi lääkitys ja laitoshoitoa.
Etkö voisi elää uudenlaista elämää uuden tilanteen ehdoilla? Se ei ehkä ole sitä mitä kuvittelit, mutta silti se voi olla hyvää
Vierailija kirjoitti:
6 jatkaa: En huomannut tuota, ettet ole tehnyt pahaa muille. Oletin, että toiset ovat kärsineet virheistä. Mutta voi virheitään hyvittää itselleenkin, yrittää korjata sitä mikä on rikkoutunut.
No, vartalo on rikki eikä sitä voi korjata. Voihan sitä yrittää minkä jaksaa, mutta lopputulos on sama joka tapauksessa. Ap
Sukupuolenvaihdos on peruuttamaton. Sen kanssa oppii elämään, vaikka kaduttaakin. Tehty mikä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi elää uudenlaista elämää uuden tilanteen ehdoilla? Se ei ehkä ole sitä mitä kuvittelit, mutta silti se voi olla hyvää
Olen elänyt uuden tilanteen ehdoilla (kun on ollut pakko) mutta en ole kokenut enää hyvänä. En vaan halua sitä. En pysty huijaamaan itseäni niin paljon, että alkaisin pitää huonoa elämää hyvänä.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin ounastelin. Kai jostain Virosta on vielä mahdollista hankkia toimivia kipulääkkeitä?
En osaa sanoa, mutta ei se kipu ole ainoa asia vaan siihen liittyy myös muuta sellaista, minkä takia ei pysty normaaliin elämään osallistumaan. Laittomien lääkkeiden takia voisi vielä saada riippuvuuden ja joutua vankilaankin. Eipä noikaan tosin hirveästi tilannetta pahentaisi enää, heh. Ap
Kokeile rukoilla. Mitä sinulle on tapahtunut? Minäkin voin rukoilla puolestasi. Jos maallinen apu ei auta niin kokeile Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vartalo on rikki eikä sitä voi korjata. Voihan sitä yrittää minkä jaksaa, mutta lopputulos on sama joka tapauksessa. Ap
Kannattaa unohtaa asiat, joita et voi tehdä, ja keskittyä asioihin, joita voit tehdä. Ainakin kirjoittaminen näyttää sujuvan.
Mitä virheitä?