Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi päänahka kutisee ja hilseilee jos sitä ei pese joka päivä?

Vierailija
13.01.2020 |

Ärsyttää

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesee joka päivä niin se ei ehdi missään vaiheessa rauhoittua, ja kierre on valmis.

Vierailija
2/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vaihtaa shampoota? Minulla jotkut shampoot tekevät tuon ja toisilla voin pestä helposti vain viidenkin päivän välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian voimakas pesuaine. Aika moni suomalainen on allerginen sulfaatille joka aiheuttaa päänahkaan kutinaa ja karstaa.

Vierailija
4/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pesee joka päivä niin se ei ehdi missään vaiheessa rauhoittua, ja kierre on valmis.

Itseasiassa hilseilevälle ja kutiavalle päänahalle hoito-ohjeena on pesu joka päivä. Siis jos ei johdu mistään ulkoisesta tekijästä kuten vaikka yliherkkyydestä jollekin kemikaalille.

Vierailija
5/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset väärällä aineella. Mitä shampoota käytät? Käy vaikka apteekista ostamassa jotain kosteuttavaa shampoota mielummin kuin jatkat tuota typerää noidankehää. Miten olet sellaiseen päätynytkin?

Vierailija
6/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun hiuksille sopiva pesuväli, tää on tosi yksilöllistä ja vaikuttaa myös paljon hikoilee, pitääkö päähinettä paljon päivän aikana, kuivalle iholle päivittäinen pesu on hyväksi (shampoo pitää valita hiusten laadun mukaan ja hoitoaine ravitsee ja kosteuttaa).

Vierailija
7/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen peseminen kuivattaa ja kutittaa monella. Pitää itse löytää sopiva pesuväli ja shampoo myös.

Vierailija
8/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla liian aktiivinen talintuotanto sun päänahassa eli taliköhnäihottuma. Se tulehtuu ja ku et pese ni alkaa kutisee, itelle tulee kutinan lisäks ihan kipua. Olin lukiossa puoli vuotta pesemättä hiuksia joka päivä, pesin vain joka toinen päivä kun yritin totuttaa hiuspohjaa harvemmalle pesuvälille ja ei todellakaan onnistunut, se mitään ruvennut tottumaan. Joku kampaaja on sitä mieltä että kauhia kun päänahka kuivuu jos joka päivä pesee, mut ite luotan enemmän omiin kokemuksiin ja lääkärin sanaan. On jotkut kampaajatkin älynny sanoo ett ehottomasti joka päivä pitää pestä.

Pesen todellakin joka päivä, koska muuten hiukset on ihan lättänät, päänähkä punoittava, hilseilevä ja kipeä. Ja ihotautilääkärinikin sanoi että tämmösellä hiuspohjalla joka päiväinen pesu on tärkeää.

Vierailija
9/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim nioxinin tuotteet on erinomaisia tämmöselle päänahalle, ai että lähti ihan hirvee määrä hilsettä päästä ku pesin ekoilla kerroilla :D on kalliita, ite en raaski aina käyttää mutta ostan aina alesta sokkarin 3+1 päiviltä.

Itse siis pesen joka päivä, kun olin roaccutan-kuurilla, pystyin olee vaikka 5 pv pesemättä, vaikka tyylii joka päivä hikiliikuin, hiukset pysyi raikkaina. Mutta muulloin teinistä tähän pv saakka hiukset on mulla aina rasvoittunu yhdessä päivässä, jos en pese joka päivä, kipeytyy päänahka.

Vierailija
10/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutinaa aiheutta minulla seborrea tai mikä onkaan. Rasvainen hilse siis. Päivittäinen pesu on ehdoton. Suosikkishampooni on ollut Ducray kelual ds, mutta ilmeisesti siinä on jokin ainesosa muuttunut, koska se ei enää tuo sitä helpotusta mitä ennen.

Tällä hetkellä käytän ihottumakohtiin glyserolipitoista käsidesiä, jonka laitan heti pesun jälkeen. Joskus vielä menen lääkäriin ja haen jotain kunnon lääkeshampoota. Nizoralit ja hydrokortisoniliuokset ei minulla auta mitään.

Vierailija
11/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hikoilet paljon? Päänahan voi pestä myös pelkällä vedellä tai huuhtoa etikkavedellä. Usein myös jotain sieni-ihottumaa, Ketonazol/ Nixoral shampoo apteekista 10min päähän.

Vierailija
12/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuuluu pestä joka päivä juurikin päänahan takia. Ällöttävä haju leijailee monen ympärillä, kun eivät pese päätään.

T.Kampaaja

Vierailija
13/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein lentää laataa, kun joku hiuksiaan pesemätön vilahtaa ohi. Se haju...

Vierailija
14/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutinaa aiheutta minulla seborrea tai mikä onkaan. Rasvainen hilse siis. Päivittäinen pesu on ehdoton. Suosikkishampooni on ollut Ducray kelual ds, mutta ilmeisesti siinä on jokin ainesosa muuttunut, koska se ei enää tuo sitä helpotusta mitä ennen.

Tällä hetkellä käytän ihottumakohtiin glyserolipitoista käsidesiä, jonka laitan heti pesun jälkeen. Joskus vielä menen lääkäriin ja haen jotain kunnon lääkeshampoota. Nizoralit ja hydrokortisoniliuokset ei minulla auta mitään.

Olet malliesimerkki henkilöstä jonka päänahka ärtyy sulfaateista.

Vierailija
15/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit?

Vierailija
16/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet malliesimerkki henkilöstä jonka päänahka ärtyy sulfaateista.

Olen kokeillut pestä esim. oliivisaippualla, sulfaatittomalla shampoolla, vedellä. Seborreaa on minulla ollut myös nenänpielissä. Sulfaatit ei naamaani näe.

Vierailija
17/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen joka päivä ja käytän öljyhoitoa. Muuten päänahka on punainen ja kutiaa.

Ihan kampaaja näin neuvoi tekemään

Vierailija
18/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on päänahka hieman erilainen. Itselläni oli vuosikausia kutiavaa ihottumaa takaraivossa, johon ei lääkärikään keksinyt syytä; joskus oikein hävetti mennä ihmisten ilmoille, kun oli punaisia näppyjä niska täynnä (lyhyet hiukset, joten ne vielä näkyivät hyvin). Kaksi vuotta sitten lopetin shampoon käytön kokonaan, ja sen jälkeen ei ole ollut näpyn näppyä. (Siis ihan selvyyden vuoksi, en lopettanut shampoon käyttöä näppyjen takia, vaan ihan muista syistä, mutta pääsin myös näpyistä eroon ikään kuin bonuksena.)

Vierailija
19/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin loppui kutina ja rahkailu vaihtamalla muotoilutuotteita ja shampoon toiseen. Nyt voin pestä joka toinen päivä ilman kutinaa ja hilserahkalaattoja.

Vierailija
20/21 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taliköhnän hoitoon kuuluu jokapäiväinen pesu. Ei kannata kuunnella näitä ”peset liian usein” -juttuja, koska taliköhnässä jos yrität pidentää pesuväliä, päänahan tilanne pahenee entisestään kun tali härskiintyy ja sienet lisääntyy.