Ketään, joka inhoaa lasten mehukestejä sokerihumaloineen ja miljoonine lahjoineen?
Kun vieraille pitää aina järkätä jotain suureellista - onginnasta lähtien - jo suunnilleen 2-3 vuotiaille tenaville. Sitten karkkia, jäätelöä ja kakkua on kilokaupalla. Penskat riehaantuu, juoksee joka paikkaan, kiipeilee ja on ykän partaalla kaikesta siitä makeasta, mitä on ahdettu kitusiin.
Onko se edes hauskaa?
Mieheni sanoi minua julmuriksi, kun ilmoitin etten aio meidän tenavalle järkätä lapsikutsuja ennen kuin itse osaa pyytää (= aikaisintaan noin 4-5-vuotiaana). Sitä ennen vain aikuisten ja kummien kesken, muutama lapsituttu vieraaksi.
Hänen lapsillaan (ed avioliitosta) on ollut kunnon riehunta-onginta-lahjonta-oksennusbileet jo 2v lähtien " kun lapsi haluaa ja sillä on kivaa" ...
AAARRGGH! Sanoin sille, että sitten saat itse pitää ne bileet, minä lähden leffaan...
Kommentit (32)
Mutta sinänsä olen samaa mieltä, kouluikäisillä voi mennä homma sillä tavalla överiksi, että kulut paisuvat älyttömyyksiin. Onneksi siihen voi vaikuttaa kaveripiirin kesken sopimalla.
-10-
Ja silti osa lapsista valittaa, et täällä on tylsää. Ei mitään tekemistä... Jos 10 mukulaa ei keksi keskenään leikkimistä niin en mä sille mitään voi, pyöritelköön peukaloitaan!
-27-
kaksi liharuokaa ja porkkanamehua.
- lapset ovat eri-ikäisiä ja sukupuolta. Porukan ainoiden poikien voi olla vaikea keksiä tekemistä, jos päivänsankari leikkii muiden tyttöjen kanssa tyttöjen leikkejä.
-jos vieraat ovat entuudestaan hiukan outoja toisilleen. Yhteinen leikki tai pari rikkoo jään.
- jos isäntä ja emäntä haluavat kanavoida lasten energiaa johonkin sellaiseen, josta ei ole seurauksena totaalinen kaaos ja vierasjoukon leviäminen ympäri taloa " tutkimusretkilleen" .
Vierailija:
Ja silti osa lapsista valittaa, et täällä on tylsää. Ei mitään tekemistä... Jos 10 mukulaa ei keksi keskenään leikkimistä niin en mä sille mitään voi, pyöritelköön peukaloitaan!
-27-
Vierailija:
Tuli taas mieleen, että onko sulla asperger, kun olet niin epäsosiaalinen? En hauku, tuli vaan mieleen kun luin tota toista ketjua small talkista, jossa itse sanot, että et halua jutella muiden ihmisten kanssa. Ja nyt sanot, että et tykkää lapsista tai kutsuista.
Korjaan sen verran, että juttelen
muiden
kanssa. Esim. jos olen samassa seurueessa vähän vieraidempien kanssa.
Mutta tyhjänpäiväisestä small talkista en tykkää tilanteessa jossa minua ei kiinnosta tutustua toiseen (naapuri, kassatäti, kampaaja jne.).
miellyttävä tai tyly. Sinun tapauksessas kaiketi se jälkimmäinen.
Morre:
Korjaan sen verran, että juttelenmuiden
kanssa. Esim. jos olen samassa seurueessa vähän vieraidempien kanssa.
Mutta tyhjänpäiväisestä small talkista en tykkää tilanteessa jossa minua ei kiinnosta tutustua toiseen (naapuri, kassatäti, kampaaja jne.).
Sanon kyllä kiitos, huomenta jne. Mutta pidempiä turinatuokioita ei kiinnosta pitää. Miksi pitäisikään? On kohteliaampaa olla pidättyvän kohtelias kuin vääntää väkisin small talkia.
Mun mielestä alle 5v on aika tyytyväisiä melko pienistäkin asioista. Et sen ikäinen ei kaipaa erityisesti Disney Worldia, sen voi viedä myös " vain" Puuhamaahan. Ja sillä on ihan kivaa. Näin vertauskuvallisesti.
ap
mut noita varsinaisia tenavakestejä en halua tähän tönöön ennen kuin lapsi itse haluaa...
Ja joo, ehkä olen laiska ja tiedän olevani mukavuudenhaluinen. Mutta kun EN kaipaa erityisesti kymmentä vilperttiä kinttuihin puolituttujen mammojensa kera.
ap
mitä kuvittelette naapureidenne teistä ajattelevan. Sen verran pitäisi olla itsetuntoa ettei lähde mihinkään säälittävään kilpavarusteluun naapureiden kanssa.
IHAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN LAPSELLISTA.
ettei niille sit enää riitä mikään vähän isompana! Synttärit on kauheeta kilpavarustelua. Kuka järjestää hampurilairavintolas ja kuka keilahallilla. Lapsille jää parhaiten mieleen ihan pienet asiat.