Kunnassa työskentelevän lähihoitajan kokonaisansio on keskimäärin 2 742 euroa.
Hyvä palkkahan tuo on!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fc0e1bb9-48c3-45d9-91a3-c45f1c1ea…
Kommentit (11)
Kunnassa/kunnalla, joo ehkä.
Mutta arvaapas kuinka moni on nykyään kunnalla töissä?
Pihlajalinnat, attendot jne on yksityisiä, ja palkka niiden mukainen, eli huomattavasti pienempi!
Jos tekee yötä ja viikonloppua niin sitten ehkä. Ilman yövuoroja palkka tippuu jo paljon.
Siinä on, toistoa, vuorolisät kolmivuorotyöstä mukana ja tuolla tasolla jo osalla kokemuslisiä.
Taitaa olla erinäisiäkin hyvin palkattuja amisaloja tähän verrattuna.
Itse sh.
Amispalkaksi loistava! Itselläni yliopistotutkinto ja saan saman.
Hoitajat vaativat itselleen 1,8 prosentin ylimääräisiä palkankorotuksia joka vuosi seuraavien kymmenen vuoden ajan.
– Palkansaajia on Suomessa yhteensä noin 2,4 miljoonaa. Hoitajien erilliskorotukset merkitsisivät noin 333 euron tulonsiirtoa jokaiselta palkansaajalta hoitajille joka vuosi 10 vuoden ajan
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa
Se alkaa olla lähellä suomalaisten keskipalkkaa, vaikka koulutusvaatimuksiltaan kuitenkin alle keskitason. Ei minusta lainkaan niin huono, kuin julkisuudessa isoon ääneen itketään.
Sehän on kokonaisansio. Eli kaikki vuorolisät: ilta-, yö- ja lauantai- ja pyhälisät sisältyy tuohon. Kuinka moni olisi valmis uhraamaan viikonloppunsa ja työskentelemään myös iltaisin ja öisin tuolla palkalla?
En ole itse alalla, mutta olen läheltä nähnyt miten kuluttavaa tuo kolmivuorotyö on, ei kyllä käy kateeksi.
Oho, itse olen amk inssi yksityisellä, palkka 2800 e/kk sisältäen ylityöt, liukumina menee ylityöt ja jos työnantaja pyytää viikonlopuksi töihin niin ei mitään lisiä tule, vain liukumapankkiin tunteja. Hyvä tuosta palkasta on maksella 7 vuoden opiskelun opintolainoja pois, mutta en valita. Lauantait lasketaan lomapäiviksi toisin kuin näillä hoitoalan sankareilla, joilla on vapaita ja lomia yllin kyllin. Kaveri joka on hoitoalalla, hehkuttaa jatkuvasti kuinka on kuulemma hyvä palkka heillä ja jatkuvasti nousee ja vapaita on yllinkyllin, toista se on näin yksityisellä sektorilla jolla saat jokaisen euron itse neuvotella ja perustella. Kyllä ihmetyttää kun ei mikään kelpaa hoitoalalla työskenteleville.
Onko tuo ihmekkään kun suurin osa ihmisistä tajua edes bruton ja neton eroa.
Höpö höpö. En tienaa sairaanhoitajanakaan tuollaista summaa. Yli 20 vuoden työkokemus.
Jumalaton palkka amikseksi! Kuka _kehtaa_kitistä!