Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lievästi masentunut ja haluan kaljaa joka päivä.

Vierailija
13.01.2020 |

Mikään muu ei oikein auta olotilaan. En oikein jaksa iloita kävelylenkeistä enkä lintujen liverryksistä enkä mistään muustakaan arkisesta. Tykkään hyvästä olotilasta. Olen suht hyvän näköinen nainen ikää nelkyt ja risat. Haluisin säilyttää ok ulkonäön mutta tietysti kalja tuo painoa ja silmäpussit. Onko se sitten hirveetä jos juo, 4, 5 olutta päivässä/illassa? Kävelen kuitenkin 10 000 askelta päivässä, olen tällä hetkellä työtön. Pitääkö olla huolissaan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastui ja siten lakastui. kirjoitti:

Totuushan on että jos alkoholi kiellettäisiin tai henkilö itse kieltäisi sen itseltään, niin elämältä menisi viimeisetkin säteen sävyt.

Oma tuttavani aikoinaan teki raittiuslupauksen. Ennen alkoholin käyttöä hän oli elänyt nelikymppiseksi täysin raitista elämää. Taustalla oli lievä kristillinen pohja ja työväenluokan kovaa työtä suorittava elämäntyyli.

Tuo henkilö tunsi itsensä täysin tyhjäksi ja sanoi että alkoholiin tutustuessa hän koki jotain samalaista mistä siskot ja veljet sanoo uskoon tulemisena. Hän löysi armon ja värit elämäänsä sekä rakkauden kaikkea sitä kohtaan mitä ympärillään näkee ja havainnoi.

Hän myönsi terassilla istuessamme, että ensikertaa elämässään tunsi mielihyvää ja syyn jatkaa elämästään toisen puolet. (taustalla oli muutama epäonnistunut itsemurhayritys).

Turhuuden ja mitättömyyden tunteita neljäkymmentä vuotta. Miettikääpä sitä.

Joka päivä töihin ja kotiin hernekeitolle ja hapankaalivoileiville.

Seinäkellon naputusta päivästä toiseen ja kympin uutisia. Viikon kohokohtana lotto ja jokeri. Toki ennen sitä sauna ja saksalaiset dokkarit.

Tätä neljäkymmentävuotta samalla rahaa säästäen uskoen parempaan huomiseen.

Hän oli oikeastaan ainoa raitis ihminen jonka tunnen eläneen raittiina nelikymppiseksi. Hänen suustaan kuulin totuuden että elämä ilman viinaa on teeskentelyä.

Toisaalta kun mietin henkilöä itsessään, hän oli jotenkin vajaa ja naivi. Helposti hyväksikäytettävissä oleva.

Kun keskustelimme näistä heikkouksista, niin totesi että alkoholi antaa aivoille uuden suunnan ajatella ja nähdä eri kulmista asioita. Myös jatkuva suorittaminen hälvenee ja säästöillekin tulee kohde, kun voi ostaa sitä vinukkaa oikein huolella. Antaa maksan soittaa kireitä viulun kieliä siellä taustalla.

Myöhemmin kun sitten kertoi "viinan myös öljyävän ihmisuhteita", hän tapasi kauniin naisen. Koko juopporingissä ei uskottu millaisen pakkauksen sai. Kateellisena jäätiin sitten toiseksi. Ollessaan parisen vuotta ihmeellisen naisen kanssa naisen pyynnöstä raittiina hän alkoi lakastua.

Eli pelkkää työtä ja perheleikkiä sekä taustalla puhtaalla pohjalla raittiutta.

Jokunen vuosi kuulin että kaveri on ollut kuolleena pitkään. Riisti itseltään hengen.

Mietin että olisiko taustalla ollut sama tyhjyyden tunne, mikä vaani häntä ensimmäisinä neljänävuosikymmenenä elämässään?

Ainakin minun kanssani hän sai ryypätä oikein kunnolla keskiolutta ja viskiä.

Meillä on niin sairaan tylppä kulttuuri ja arvot, että ihminen kaipaa elämäänsä värejä ja tunteita.

Ne löytyy viinasta hyvät naiset ja herrat.

Älkää nyt ikinä hyvät ihmiset vaatiko puolisoltanne raittiutta, jos rakastatte häntä!

Hienoa lukea että vielä löytyy oikeita ystäviä.

Sattumalta tätä ketjua lueskellessa soi youtubesta Elton John- Someone Saved my life tonight

Taisin tirauttaa muutaman kyyneleel sitä kuunnellessa.

Vierailija
42/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi pahentaa masennusta. Ellet halua parantua, jatka vaan juomista.

Kerro mitä muuta vaikuttavaa ainetta voi ostaa ilman reseptiä?

En ole tuo jolta kysyit, mutta mäkikuismauute riittävällä annostuksella on ollut monessa tutkimuksessa masennukseen yhtä tehokasta kuin SSRI-lääkkeet. 

"

Keskiajan suuri lääkäri Paracelsius määräsi hourailevien potilaiden hoitoon Hypericum perforatum -yrttiä. Saksalaiselta nimeltään Johanniskraut, suomeksi mäkikuisma, on tunnettu saksalaisella kielialueella jo vuosisatoja monipuolisena kansanrohtona. Teenä se tepsi vatsavaivoihin, eteeristä öljyä siveltiin kihdin, reuman ja ihotulehduksien lääkityksenä.

Suomessakin kasvavien kuismien monisataiseen heimoon kuuluva mäkikuisma on erittäin yleinen peitekasvi keskieurooppalaisten peltojen pientareilla ja metsien laidassa. Keltakukkainen yrtti kasvaa noin metrin mittaiseksi ja kukkii toukokuulta elokuulle. Lehtien kammioissa oleva eteerinen öljy ja hartsi näkyy tummina pisteinä valoa vasten katsoessa.

Tällä vuosikymmenellä mäkikuisma on tehnyt ilmiömäisen nousun Saksan suosituimmaksi masennuslääkkeeksi. Kiistämätön näyttö tehokkuudesta on vähitellen karistanut koululääketieteen epäluulon luonnonlääkettä kohtaan.

Viime vuonna saksalaiset lääkärit kirjoittivat jo kolme miljoonaa mäkikuismareseptiä lievään ja keskivaikeaan masennukseen. Vuosittainen kasvu on parinkymmenen prosentin luokkaa.

Päivittäin kolme pilleriä, joissa on 300 milligrammaa mäkikuisman vaikuttavaa ainetta, häivyttää tyypillisen syysmasennuksen saamattomuuden ja synkät ajatukset. Pillereitä on nieltävä säännöllisesti ainakin kuukausi ennen kuin vauhti palaa. Frankfurt am Mainin yliopistossa tutkijat ovat nyt selvittäneet perusteellisesti mäkikuisman farmakologisen toimintatavan. He ällistyivät siitä, että yksinkertainen yrtti toimii aivan samoin kuin viisaiden farmakologien laboratoriotuotteet. Mäkikuisma poistaa masennusta täysin samalla mekanismilla kuin uusimmat synteettiset psyykelääkkeet.

Mäkikuismassa on vaikuttavana aineena samalla lailla toimivaa ainetta kuin MAO-lääkkeissä, mäkikuisma sisältää siis MAO-lääkettä. Samalla lailla saman vaikutuksen saa saman tehoisena tai tehokkaampana reseptillä määrättävästä moklobemidista, joka maksaa jotain 15€ 100 tablettia eli 5€/kk.

Mäkikuismauute on yleisesti ottaen hyvin siedetty. Sen käytön yhteydessä on kuitenkin raportoitu haittavaikutuksina vatsavaivoja, huimausta, suun kuivumista, väsymystä, huimausta, levottomuutta ja ummetusta. Ehkä tärkein mäkikuismauutteen mahdollinen haittavaikutus on fotosensitiivisyys ja herkkyys auringonvalolle, minkä vuoksi etenkin vaaleaihoisia on varoitettava liiallisesta auringonvalosta.

Mäkikuismalla voi olla yhteisvaikutuksia useiden lääkkeiden kanssa, sillä se laskee muiden lääkkeiden hoidollisia pitoisuuksia maksainduktion kautta ja voi näin heikentää ehkäisypillereiden tehoa. Yhteisvaikutuksia eri lääkeaineiden kanssa ei ole tutkittu laajemmissa tutkimuksissa, vaikka mäkikuisma onkin vuosisatoja tunnettu rohto. Yleisen suosituksen mukaan mäkikuismaa tulee nauttia vain, jos muita säännöllisiä lääkityksiä ei ole.

Mäkikuisman vaikuttavat aineet ovat punainen hyperisiini-niminen väriaine sekä floroglusinoli hyperforiini. Mäkikuisma näyttää estävän monoamiini-oksidaasi-entsyymiä (MAO).

Luonnosta hyvin monia lääkeaineita on löydetty ja keksitty, vanhimpana varmaan Aspiriini. vaikuttava aine asetyylisalisyylihappo eli pajun kuoresta tämä. Samoin suuri osa antibiooteista on luonnosta, kolesterolilääke statiini punariisistä, verenpainelääkeryhmä ACE-estäjät käärmeen myrkystä jne. Lääketehdas vain valmistaa ainetta puhtaammin ja tarkemmin tarkempina pitoisuuksina ilman kasvien satoja sivuaineita, rohtoa syömällä tulee kaikenlaista muuta kasvin ainetta samalla, suurin osa toki hyödyttömiä ja vaarattomia, enemmänkin ongelmana on vaikuttavan aineen pitoisuuden vaihtelu jos valmiste on jotain punariisiä, josta ei tiedä paljonko sitä vaikuttavaa lovastatiinia siinä on verrattuna jos sen saman tai jonkin muun statiinin ottaa lääketehtaan valmistamassa pillerissä. Sama se on pajunkuoren kanssa, paha sanoa paljonko siinä kuoressa juuri sattuu olemaan sitä asetyylisalisyylihappoa mitä pureskelee verrattuna Aspirin-tabletin tarkkaan pitoisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt, että miten saatte sen nousuhumalan mukavan tunteen monen päivän ryyppäämisen jälkeen? Itse joskus esim. lomalla olen ottanut monena päivänä alkoo, mutta se ei nouse sillain mukavasti päähän enään parin päivän jälkeen.

Vierailija
44/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt, että miten saatte sen nousuhumalan mukavan tunteen monen päivän ryyppäämisen jälkeen? Itse joskus esim. lomalla olen ottanut monena päivänä alkoo, mutta se ei nouse sillain mukavasti päähän enään parin päivän jälkeen.

Enemmän eikä mitään kaljaa. Jägeriä, jallua, vodkaa. Hyvin nousee hattuun.

Vierailija
45/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin syödä karkkia ja sipsejä joka päivä, mutta en halua lihoa, enkä varsinkaan joutua hammaslääkärin operoitavaksi. Elämä on valintoja. 

Vierailija
46/46 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jätät syömiset väliin ja paastoat.

Luostarimunkkien vanha keino paastota ja ainoa ravinto on alkoholi.

Moni kokenut juoppo jättää sapuskat kokonaan väliin useiksi päiviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan