Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasta äitiyslomalla <3

Vierailija
13.01.2020 |

Listataan tähän 💗 miten nauttia eniten elämästä

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki edelliset vastaukset on yhden lapsen äideiltä. Useamman lapsen kanssa ei käydä vaunulenkillä, ei nukuta päiväunia, ei katsota netflixiö, ei levätä hetkeäkään. Taapero tai taaperot uhmaa ja kiukkuaa koko ajan ja hyvä että ehtii hoitaa vauvaa.

Kolme vaippikäistä on 24/7 orjaleiri.

Ja ei ollut nyt tarkoitus valittaa, korjasin vaan tuon liian ruusuisen kuvan äitiyslomasta :). Se on helppoa ja kivaa vain jos kotona olevia lapsia on yksi.

No vaikka tuo mun muistelus koski esikoistani, niin ei se nyt ainoa kiva äitiysloman asia ole. Niitä riitti kyllä myös kuopuksen äitiyslomalle. Mä en ihan tarkoituksella hankkinut lapsia sellaisella ikäerolla, että olisi ollut kaksi vaippaikäistä yhtä aikaa. Sinä päätit niin tehdä, joten halusit varmasti itse sitä orjaleiriä.

nro 1

Useimmat tekee kaksi lasta putkeen ja yleisin ikäero on 2v joten enemmistön toinen vauvaloma on tuota kaaosversiota. Edesvastuutonta antaa ymmärtää että äippäloma on lekottelua ja päiväunia.

Lapset voi myös jättää tekemättä kahden vuoden ikäerolla, kuten minä tein. Jokainen ihan itse hoitaa omat ehkäisyasiansa kuntoon, jos haluaa välttää sen kahden vuoden ikäeron ja kaaoksen. 

”välttää sen kahden vuoden ikäeron”. VÄLTTÄÄ???? Olen yrittänyt panna ko kani miestäni että ois tullu kahen vuoden ero mutta ei ole vielä(kään) tärpännyt....äh!

Vierailija
62/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki edelliset vastaukset on yhden lapsen äideiltä. Useamman lapsen kanssa ei käydä vaunulenkillä, ei nukuta päiväunia, ei katsota netflixiö, ei levätä hetkeäkään. Taapero tai taaperot uhmaa ja kiukkuaa koko ajan ja hyvä että ehtii hoitaa vauvaa.

Ja ei ollut nyt tarkoitus valittaa, korjasin vaan tuon liian ruusuisen kuvan äitiyslomasta :). Se on helppoa ja kivaa vain jos kotona olevia lapsia on yksi.

No mutta useimmilla on ensin vain yksi! Kaksos- ja kolmosraskaudet on kuitenkin aika harvinaisia.

Mulla oli esikoinen 2,5-vuotiaana ilman vaippoja, kun toinen syntyi. Meille oli ihan ehdotonta, että esikoinen on sen ikäinen, että on edes teoriassa mahdollista olla päiväkuiva, kun toinen lapsi syntyy. No, hän kyllä oli myös yökuiva. Esikoisen kanssa oli ihanaa ja helppoa, kahdenkin kanssa oli vielä kivaa ja helpohkoa, mutta kyllähän se lisäsi säpinää päiviin ja oma-aika päivällä loppui kuin seinään.

Kolmas lapsi syntyi, kun keskimmäinen lähti eskariin, joten olin taas yksin vauvan kanssa (muutaman tunnin päivässä).

Mulle myös äitiyslomassa oli parasta pitkät vaunulenkit ja omien juttujen puuhastelu, kun vauva nukkui. Oli ihanaa, kun harvoin oli kiire minnekään ja harvoin tarvitsi aamulla singahtaa kamalalla vauhdilla liikkeelle. Kesät varsinkin oli ihania. Miehen loman alkaessa tehtiin pitkiä lomamatkoja ilman hoppua kotiin.

Elämä oli muutenkin luppoisaa, kun ehdin päivän aikana hoitaa kotityöt, kaupassa käynnit ym ja illat oli vapaa-aikaa kaikille. Toista on nyt töissä ollessa...

Kuulostaa ihanalta. Mua harmittaa etten ole ikinä päässyt vaunulenkille, siis sellaiselle pitkälle kävelylle. Esikoinen erityislapsi, sen kanssa ei käyty lattekahviloissa. Toinen inhosi vaunuilua, kolmas ei suostunut olemaan sisaruslaudalla :)

Kiva kuitenkin lukea vaunukävelyistä vaikken itse saanut koskaan vaunukävellä!

En minäkään käynyt kahviloissa, tai kaupungilla ylipäätään muuten kuin ruokakaupassa. Maalla asutaan. Mutta olihan se ihanaa aikaa, vaikka ei tietenkään mitää ruusuilla tanssimista. Väsymys painoi usein niin ettei järki kulkenut. 😄 Muistan kuitenkin ihan parhaina muistoina keväiset vaunulenkit, kun ilma alkoi vihdoinkin lämmetä ja kaikenlaista vihreää puski esiin. Otin termariin kahvia ja istuin jossain kannonnokassa ja vauva koisi vaunuissa. Ihan lottovoitto oli, kun tämä joskus onnistui kahden kanssa (tuplarattaissa).

Voi, toivottavasti sullakin on jotain lämpimiä muistoja, vaikka vaunulenkit jäikin kokematta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 3kk vanhojen kaksosten kanssa äitiyslomalla ollessani on toki ihaniakin asioita, mutta on tää rankempaa kuin töissä käyminen. Vauvat hyvin harvoin suostuvat samaan rytmiin, mikä vaikeuttaa esim. ulos lähtemistä. Molemmat syövät kaikki ruokansa pullosta, eli ruokahetkillä on mun kädet täynnä ja ei toivoakaan lukea kirjaa tai edes katsella telkkaria samaan aikaan. Sitä vaan toivoo että toinen on rauhassa sen aikaa että saa toisen ruokittua. Ja kun kuitenkin yritän olla stressaamatta ja olla armollinen myös itselleni ei täällä joka päivä ulkoilla tai edes tehdä ruokaa, kunhan vauvat saan jotenkin hoidettua ja pidettyä tyytyväisenä ja ehkä itsekin pysähtyä hetkeksi, niinkuin nyt kun molemmat nukkuu (pullot on pesemättä, pyykkivuori kutsuu ja imuroitukaan ei oo viikkoon, mutta nyt ei jaksa siitä välittää).

Rakastan molempia vauvojani, mutta kyllä mä monesti mietin kuinka tämä aika olisi ihan lomaa vain yhden kanssa.

Tsemppiä teidän arkeen.

Kaksoset ovat muuten aivan ihania tyyppejä ja jotenkin super kiehtovia! Sulla on jotain ihmeellistä, mitä harva saa. Olen aina salaa toivonut raskauksieni olevan kaksosraskauksia, mutta yksi kerrallaan sieltä on tullut. ;D

Vierailija
64/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Mitä työ sitte teette? Ettekö yhdessä ulkoile ollenkaan?

Tietenkin ulkoillaan monta kertaa päivässä mitta taapero ei suostu olemaan vaunuissa. Ilmeisesti sulla ei ole lapsia kun et tällaista ymmärtänyt.

No mulla on enkä tajua sua. Ei suostu vaunuihin? Herranjestas se on pieni lapsi! Opeta suostumaan vaunuihin, anna kävellä tai kanna.

Oma moka jos annat lasten pompotella itseäsi miten haluavat. Mistä lähtien taapero päättää päivän ulkoilut?

Wt taas pätemässä :)

Joku osaa kasvattaa lapsiaan eikä kitise palstalla miten lapset on orjaleiri, joten on wt?

Okei...

Mä kyllä komppaan täysin lainaamaasi. Ei ole koskaan käynyt tilannetta, että lapsi määräisi. Lapsikin ymmärtää järkipuhetta ja sääntöjä. Onhan toi naurettavaa, ettei muka pääse vaunulenkeille kun taapero ei suostu. Tai että lapset uhmaa ja kiukkuaa koko ajan.

*eri

Olen kyllä ihan eri kirjoittaja, mutta ei ole naurettavaa. Mun kumpikaan lapsi ei ole erityisesti viihtynyt vaunulenkeillä, joten olen sitten hoitanut lenkkeilyt pääsääntöisesti muuten. Vanhempi lapsikaan, joka oli rauhallista sorttia jo pienenä, ei tykännyt istua vaunuissa. Nuorempi lapsi taas on vilkas, ja hänelle ne olivat vielä ikävämpiä.

Miten tuo lapsen opettaminen vaunulenkeille tapahtuu? Ei sillä, että enää tekisin lapsia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Ei kai se nyt niin voi olla, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja tykkäävät samoista asioista? Mä en ainakaan tykännyt siitä, että koko ajan piti kävellessä häslätä kitisevän tai rattaista roikkuvan taaperon kanssa. Enkä mä heitä syytä, onhan se kärryissä istuminen aika tylsää.

Sinne vaunulenkille mennään tietenkin päiväuniaikaan! Pipo silmille ja unta kuuppaan. Ei tietenkään lapsi malta istua paikoillaan silloin kun on aktiivimisillaan eikä tarvitsekaan.

No taaperot ei nuku päiväunia, mulla kaikki lapset lopettaneet päikkärit kun tullut 1,5v ikää. Taas helppojen lasten mamma pätee!

Vierailija
65/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa puuhastelut, jutustelut ja retket. Ei yhtä hektistä kuin jos päällekkäin sama elämänvaihe työssä ohessa käyden

Vierailija
66/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma muuttui kivaksi, kun lopetin imetyksen ja maidon pumppaamisen. En tykännyt yhtään elämän pyörimisestä rintojen ympärillä.

Parasta on nähdä vauvan kehitys. Meillä on hyvin nukkuva, perustyytyväinen ja iloinen vauva, jota mieskin hoitaa mielellään. Pääsen lähes päivittäin pariksi tunniksi yksin liikuntaharrastusteni pariin.

Vierailija
67/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen lasten suusta hulvattomia juttuja paljon. Mieheni missaa monet hauskuudet työvuorojensa aikana

Vierailija
68/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha :D meillä on 1v ja 4v jotka nukkuvat yhtäaikaa 2.5h päikkärit, silloin EN TEE MITÄÄN, istun sohvalla vaan, se on kyllä parasta.

Vierailija
69/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ulkoillaan monta kertaa päivässä mitta taapero ei suostu olemaan vaunuissa. Ilmeisesti sulla ei ole lapsia kun et tällaista ymmärtänyt.

No mulla on enkä tajua sua. Ei suostu vaunuihin? Herranjestas se on pieni lapsi! Opeta suostumaan vaunuihin, anna kävellä tai kanna.

Oma moka jos annat lasten pompotella itseäsi miten haluavat. Mistä lähtien taapero päättää päivän ulkoilut?

Joku osaa kasvattaa lapsiaan eikä kitise palstalla miten lapset on orjaleiri, joten on wt?

Okei...

Mä kyllä komppaan täysin lainaamaasi. Ei ole koskaan käynyt tilannetta, että lapsi määräisi. Lapsikin ymmärtää järkipuhetta ja sääntöjä. Onhan toi naurettavaa, ettei muka pääse vaunulenkeille kun taapero ei suostu. Tai että lapset uhmaa ja kiukkuaa koko ajan.

*eri

Olen kyllä ihan eri kirjoittaja, mutta ei ole naurettavaa. Mun kumpikaan lapsi ei ole erityisesti viihtynyt vaunulenkeillä, joten olen sitten hoitanut lenkkeilyt pääsääntöisesti muuten. Vanhempi lapsikaan, joka oli rauhallista sorttia jo pienenä, ei tykännyt istua vaunuissa. Nuorempi lapsi taas on vilkas, ja hänelle ne olivat vielä ikävämpiä.

Miten tuo lapsen opettaminen vaunulenkeille tapahtuu? Ei sillä, että enää tekisin lapsia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Ei kai se nyt niin voi olla, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja tykkäävät samoista asioista? Mä en ainakaan tykännyt siitä, että koko ajan piti kävellessä häslätä kitisevän tai rattaista roikkuvan taaperon kanssa. Enkä mä heitä syytä, onhan se kärryissä istuminen aika tylsää.

Sinne vaunulenkille mennään tietenkin päiväuniaikaan! Pipo silmille ja unta kuuppaan. Ei tietenkään lapsi malta istua paikoillaan silloin kun on aktiivimisillaan eikä tarvitsekaan.

No taaperot ei nuku päiväunia, mulla kaikki lapset lopettaneet päikkärit kun tullut 1,5v ikää. Taas helppojen lasten mamma pätee!

Useimmat lapset kyllä nukkuu vielä 3-4 vuotiaana päikkärit....

Vierailija
70/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...

*eri

Yritä nyt pinnistää ja keksiä edes joku ihana juttu äitiyslomalta, se oli ketjun aihe.

Vierailija
71/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan tuli tehtyä pitkiä vaunulenkkejä. Kuvittelin, että menen vauvan kanssa kilometrin päähän joen rantaan ja istun penkillä lukemassa auringosta nauttien. Ei toiminut, sillä jos vauva nukahti vaunuihin, hän heräsi takuuvarmasti kun vaunut pysähtyivät. Joskus yli kaksi tuntia käveltyäni haaveilin, että olisipa taikakeiju siivonnut sillä aikaa asunnon, mutta sekään ei toiminut.

Toisen lapsen kanssa vaunulenkkejä ei tehty, sillä esikoinen ei halunnut muualle kuin leikkipihalle. Veteläksi heittäytyvää taaperoa ei jaksa kantaa.

Ekan lapsen kohdalla stressasin liikaa sitä, että osaanko hoitaa lapsen kunnolla. Toisen kanssa oli jo paljon rennompaa. En yhtään ihmettele heitä, jotka sanovat, että kolmannen kanssa osaa jo nauttia vauva-ajasta, jos siis vauvalla ei ole ongelmia.

Vierailija
72/72 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...

*eri

Tuo helppo lapsi oli melkoinen pippuri ja lisäksi ikiliikkuja. Vaati jatkuvaa huomiota ja aktiivisuutta. Mutta kun oli aamukuudesta tohotettu menemään, ulkoiltu ja leikitty, niin kyllä päiväunet maistui. Jos olisin aamupäivällä virkeimmillään yrittänyt saada pysymään rattaista, niin ei todellakaan olisi onnistunut!

Useimmat taaperot muuten nukkuu päiväunet, meilläkin sisällä nukkuminen loppui ennen kahta vuotta, mutta sen jälkeen oli takuuvarmat unet rattaissa tai autossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi