Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kivempi aloittaa armeija tammikuussa vai heinäkuussa?

Vierailija
12.01.2020 |

Itse ajattelisin että kesällä on kivempi aloittaa, kun p-kauden metsäretkiä ei tarvitse kärsiä kylmässä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kivempaa on olla aloittamatta.

Vierailija
2/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen aloittanut aikoinaan tammikuussa, niin suosittelen sitä kesää. Talvella P-kausi oli ihan pascaa. Ei voimilla pahempaa kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olen aloittanut aikoinaan tammikuussa, niin suosittelen sitä kesää. Talvella P-kausi oli ihan pascaa. Ei voimilla pahempaa kesällä.

*voi olla

Vierailija
4/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki ja itikat. Talvi, kiitos!

Vierailija
5/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin -kauden kesällä, kuuma ja kuiva. Hiekkakankaalla tetsaus, +27 varjossa, kävi työstä.

Vierailija
6/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kaksi talvea vai kaksi kesää?

Vierailija
7/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelee puoli vuotta niin eihän siinä silloin tule muuta kuin yksi kumpaakin.

Vierailija
8/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa- ja ilmavoimissa heinäkuun erä on lempeämpi sillä alokaskauden leirit ovat paskaa talvella. Merivoimien laivastossa tammikuun veijarit pääsevät vesille, kun heinäkuussa saapuneet tyytyvät vartioimaan paikoillaan olevaa paattia

Vierailija
9/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelee puoli vuotta niin eihän siinä silloin tule muuta kuin yksi kumpaakin.

Aloittaessa ei voi olla täysin varma että selviää sillä puolella vuodella. Heinäkuussa aloittaessa ei tule esimerkiksi opiskeluista kuin yksi välivuosi jos tulee pitempi palvelusaika. Tammikuun saapumiserä saattaa joutua pilaamaan kaksi vuotta opiskeluista. 

Vierailija
10/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaessa ei voi olla täysin varma että selviää sillä puolella vuodella. Heinäkuussa aloittaessa ei tule esimerkiksi opiskeluista kuin yksi välivuosi jos tulee pitempi palvelusaika. Tammikuun saapumiserä saattaa joutua pilaamaan kaksi vuotta opiskeluista. 

Minkä verran ylipäätään voi vaikuttaa siihen, aloittaako tammi- vai heinäkuussa? Olen saanut sellaisen käsityksen, että ei esim. kevään ylioppilas aloita armeijaa vielä heinäkuussa, vaan aikaisintaan tammikuussa. Mutta voin olla väärässäkin.

Vierailija
11/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran ylipäätään voi vaikuttaa siihen, aloittaako tammi- vai heinäkuussa? Olen saanut sellaisen käsityksen, että ei esim. kevään ylioppilas aloita armeijaa vielä heinäkuussa, vaan aikaisintaan tammikuussa. Mutta voin olla väärässäkin.

Olet väärässä

Vierailija
12/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä. Kuumaa päivää pääsee varjoon ja telttaan pakoon metsällä. Kylmää päivää pääsee pakoon ainoastaan telttaan. Syksyllä toki vaivaa sitten verenhimoiset itikat ja vesisade mutta kevään loska- ja vesisadekaudet on metsässä sitäkin veemäisempiä. Huhtikuun metsien puolen metrin lumikinokset ovat semmoista puoliloskaa että kun siitä pitää rämpiä läpi niin vaatteet ovat aivan likomärät.

Sitten siihen vielä mukaan Tammi- ja Helmikuun influenssaepidemiat jotka tarttuu armeijaan aina ensimmäisenä ja kun tuvassa yksi sairastuu niin kaikki muutkin.

Vierailija
13/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin aikanaan lokakuussa ja silloin sattui olemaan talviset olosuhteet melko aikaisin syksyllä. Taputin itseäni selkään, että varsinainen palvelus tapahtui kylmemmällä ajanjaksolla. Kuka mistäkin tykkää, mulle passasi kylmemmät olosuhteet.

Vierailija
14/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin on puolensa, niin hyvässä kuin pahassakin. Itse aloitin aikoinaan tammikuussa, mutta puolen vuoden sijaan tulikin 9 kk:n kakku sotilaspoliisina. Talvella kylmä ja kosteus on riesana, mutta armeijassa on tosin hyvät vaatteet talvi-olosuhteisiin. Sen vuotinen kesä oli todella kuuma ja ei ollut mitenkään miellyttävä kokemus sekään, kun itikoita ja hirvikärpäsiä oli kiusana ja joutui hikoilemaan takki päällä samaan aikaan. Kesällä olotila on huomattavasti likaisempi useimmiten. Menisin uudestaankin tammikuussa, jos puolen vuoden pätkä vain olisi edessä.

Vierailija
15/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vuoden palvelus, niin ei niin väliä, kun siellä joutuu palvelemaan kaikki kuukaudet muutenkin. Mutta jos on puolen vuoden palvelus, niin suosittelen tammikuuta. Ainakin siinä on silloin se, että siitä alun kylmästä ja pimeästä mennään koko ajan lämpimämpään ja valoisampaan päin. Se auttaa ainakin joitakin jaksamaan paremmin.

Vierailija
16/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa on olla aloittamatta koskaan.

Vierailija
17/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on metsässä pimeää ja kylmää, mutta ei ole kokoajan hiki eikä hyttysiä

Kesällä tetsaus on aika epämiellyttävää kun on kiviä ja kantoja mihin voi satuttaa itsensä, Talvella lumi pehmentää iskuja mutta tekee hommasta raskaampaa.

Vierailija
18/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin aikanaan lokakuussa ja silloin sattui olemaan talviset olosuhteet melko aikaisin syksyllä. Taputin itseäni selkään, että varsinainen palvelus tapahtui kylmemmällä ajanjaksolla. Kuka mistäkin tykkää, mulle passasi kylmemmät olosuhteet.

Sama aloitus (lokakuu) täälläkin, mutta syy oli se, ettei yhtään kesää mennyt hukkaan. Pääsin siis pois kesäkuussa 8kk palveltuani. Helmi- ja kesäkuun aloituksilla olisi kesä ollut piloilla.

Vierailija
19/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa, jos on vain puoli vuotta. Ei kovia pakkasia osu metsäleireille välttämättä ollenkaan

Vierailija
20/22 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella on metsässä pimeää ja kylmää, mutta ei ole kokoajan hiki eikä hyttysiä

Kesällä tetsaus on aika epämiellyttävää kun on kiviä ja kantoja mihin voi satuttaa itsensä, Talvella lumi pehmentää iskuja mutta tekee hommasta raskaampaa.

Ja talvella ase on myös usein täynnä lunta, piippu varsinkin ja pahimmassa tapauksessa ase voi olla jäässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme