Kotivakuutus ja mitä korvaa
Mulla on nyt molempii kellarikoppeihin murtauduttu puolen vuoden aikana ja kotivakuutus on. Ekalla kerralla en huomannut mitään rompetta kadonneeen, nyt oli kadonnut jotain pientä vaatetta ja tavaraa. Arvo kuitenkin reippaasti alle omavastuun. Kannattaako tästä edes ilmoittaa vakuutusyhtiöön, koska 1+1 tajuaa taukimpikin, että mitään korvausta en ole saamassa. Tämä on myös toinen kerta kun mulle käy näin. Myös monen muun häkkiin on täällä murtauduttu lähiaikoina. Poliisille on turha ilmoitella koska mitä ne sillä tiedolla tekee. Asun vuokralla
Kommentit (7)
Vakuutusyhtiöön on vielä turhempi ilmoitella, jos et ole tehnyt rikosilmoitusta poliisille.
Sitäpä mäkin enkä todellakaan jaksa kyttikselle soitella jonku parin laatikon ympäri kippaamisesta ja parin tavaran varastamisesta. Turhaa vaivaa.
ap
Rikosilmoitus on eri asia kuin vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön. Voit tehdä rikosilmoituksen poliisille vaikka et hae vakuutuksesta korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus on eri asia kuin vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön. Voit tehdä rikosilmoituksen poliisille vaikka et hae vakuutuksesta korvauksia.
Voin juu tehdä mutta en tiedä onko siitä kellekä mitään iloa. Tekijöitä tuskin saadaan kiinni ja vaatteet saan itse pinottua uudelleen kasaan. Tavaroiden arvo on vähäinen.
ap
Just sun kaltaisten "eisevvälii" ihmisten vuoksi Suomi on pilalla. Ootko vielä Tampereelta?
Viime kerralla ilmoitin poliisille ja he sanoivat vaan "aha" ja , että he eivät voi tehdä asialle mitään.
ap
Riippuu siitäkin minkälainen kotivakuutuksesi on, eipä täällä kukaan muu sitä tiedä. Vakuutuskirjastasi näet mitä korvaa ja mitä ei.
Ja jos kerran tiedät että kadonneiden tavaroiden arvo alittaa omavastuun niin mitäpä arvelet; kannattaako tehdä vahinkoilmoitus....?