Soittaisitko/Oletko soittanut poliisille, jos näet/olet nähnyt ystäväsi tai jonkun muun lähtevän päissään rattiin?
Kommentit (14)
Olen soittanut. Oli silloinen poikaystäväni (sen jälkeen ex).
Kai se olisi soitettava. Ensin yrittäisin kyllä estää, ja sen alan osaamista on sen verran että useimmat potentiaaliset rattijuopot kyllä pysähtyvät ennen kuin pääsevät autoonsa.
Satavarmasti soittaisin jos en saisi pysäytettyä ensin. Töissä olen muutamaan kertaan soittanut poliisit kun olen nähnyt jonkun lähtevän kosteiden kokousten jälkeen rattiin ja tiennyt että humalassa ovat.
Olen soittanut. En yritä estää fyysisesti mutta sanon suoraan soittavani poliisit jos menee rattiin.
Älkää päästäkö humalaista rattiin, tai jos pääsee niin poliisit perään. ps. hengissä selvinnyt kun kaverin kanssa humalassa ajettiin pöpelikköön, vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Älkää päästäkö humalaista rattiin, tai jos pääsee niin poliisit perään. ps. hengissä selvinnyt kun kaverin kanssa humalassa ajettiin pöpelikköön, vakavasti.
Se nyt ei haittaa jos rattijuopolle käy jotain, mutta sivullisten uhrien välttämiseksi on se ajo estettävä tavalla tai toisella.
Soittaisin, on pari tuttua menehtynyt humalassa rattiin ja onpa kerran käynyt niin, että sivullisia kuoli, kuolonuhreissa oli lapsia.
Onpa vastuutonta rattiajoa!
Itse tarkkailen liikennettä tiiviisti.
Riippuu kuka lähtee ja paljonko on juotu. Jos päihtymisenä pidetään sitä, kun iso ja alkoholia hyvin sietävä ja hyvin autolla ajon hallitseva mies lähtee neljän tuopposen jälkeen rattiin, ollessaan ainoastaan hieman rentoutuneempi, niin en todellakaan soita.
Jos taas vaikka emäntäni lähtisi neljän tuopin jälkeen ajelemaan, niin todellakin soittaisin.
En päästäisi ketään humalaista rattiin.
Paitsi omansa hengen, hän voi surmata myös muita humalaisena ajaessaan.
Tien päällä näin yhden rattijuopon, ajoin perässä muutaman kilometrin, ajeli kumpaakin kaistaa välillä. Soitin 112 ja selostin tilanteen hitaasti ja selkeästi kuuluvalla äänellä. Vastannut ihminen/nainen heittäytyi huonokuuloiseksi ja alkoi jankkaamaan rekisterinumeroa eikä muka kuullut kun selkeästi sanelin uudelleen tyylillä "A niinkuin Aapeli" jne. Naureskeli vain joten lopulta sanoin että antaa olla kun et voi tosissaan ottaa ja löin luurin kiinni. Toivottavasti ei tappanut ketään, pysähtyi tien laitaan ja ohitin. Ajettiin tosin hiljasliikenteisellä tienpätkällä mutta edessäpäin oli pieni kaupunki ja asuntoalue jolla paljon lapsia. Tästä on aikaa reilut 10 vuotta. Jos ei 112 piittaa en piittaa minäkään. Olen kuitenkin ilmoittanut.
Riippuu missä ajaisi. Metsätiellä tms missä toisen ihmisen kohtaaminen on melkein mahdotonta, en soittaisi.
ei ole ystäviä, ei ole ongelmaa.