Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka tipattomalla tammikuulla;

Vierailija
12.01.2020 |

Miten on sujunut? Paljonko juot normaalisti?
Minulla juominen lipsunut viimevuosina jatkuvaan tissutteluun. Arkisin on viikkoja, jolloin en juo ollenkaan ja välillä taas viikkoja jolloin tulee juotua joka arki-ilta 1-3lasia viiniä ja viikonloppuisin lähes aina menee viiniä 1pullo++. Nyt tipattomalla on koko ajan miettinyt omaa alkoholinkulutustaan ja tiedän, että juon aivan liikaa ja nyt pitäisi tehdä jonkinlainen päätös miten jatkaa tästä. Pieniä lapsia ei enää ole.
N49

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton on niitä varten joilla on alkon kanssa ongelma :D

Itse käytän harvoin alkoa, joten mitää tipattomia ei tarvitse erikseen viettää ;)

Vierailija
2/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helmikuussa. Arvaa miksi. Se on lyhyemoi kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen, koska mieskin on ja pitää tehdä kuten hän sanoo. T. Ammattivalittaja

Vierailija
4/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tipattomalla ja tipattomalla. Yhden lasin viiniä olen juonut kumpanakin lauantaina. Mutta en kyllä juo juuri enempää normaalistikaan. Usein olen silti ollut ihan kokonaan tipattomalla ja herkuttomalla, mikä liittyy enemmän joulun aikana koettuun mässäilyyn, eikä niinkään alkoholiongelmaan. Kyllä sitä tipattomalla voi olla vaikkei ole ongelmaakaan, en ymmärtää miksi ei voisi.

Vierailija
5/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattomalla oon, mutta en siksi, että joisin nykyään liikaa, vaan siihen vedoten on helppo kieltäytyä kaikista kutsuista :D

Lopetin joka viikonloppuisen "tissuttelun" noin vuosi sitten, ja voi että miten hyvä päätös on ollut. Ei tee yhtään enää mieli alkoa ja niitä väsyneitä ja krapulaisia päiviä. Jaksan koko viikonlopun touhailla kaikenlaista, ja aamulla jo heti valmiina lenkille tms jotka olis ennen ollut haavetta vain.

Juon kyllä nykyäänkin, mutta ehkä parin-kolmen kuukauden välein, ja silloin ihan jollain porukalla ollaan suunniteltu jotain. Silloin se juominenkin on paljon kivempaa kuin yksin kotona.

Vierailija
6/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sujunut.

Useamman vuoden ajan on "lipsunut" sekä arkisin tissutteluun että viikonloppuisin reippaammin kupitteluun. Ei yleensä mitään kauheita määriä, mutta 6-8 -pakkaus olutta sekä perjantaina että lauantaina on ollut melkein viikottainen tapa. En muista viime vuodelta ainuttakaan kokonaan selvää viikonloppua tai täyttä viikkoa ilman alkoholia. Kyllähän se näkyy ja tuntuu. Painoa on hiljalleen kertynyt ja muutenkin olo on ollut jatkuvasti nuutunut. 

En koe alkoholin taajan käytön olevan varsinainen ongelma muuten, mutta seuraukset ovat nyt ylittäneet sen mitättömän hyödyn, jota pöhnästä kokee saavansa. Niinpä perinteinen tipaton tammikuu, jota saatan jatkaa määrättömiin, kunnes paremmaksi katson, on nyt sitten valintani. Eikä tämä ollenkaan hullumpaa ole. Ajatus juomisen vähentämisestä on jo pitkään kytenyt, joten tuntuu ihan hyvältä vaan kun lopultakin sai aikaiseksi.

Absolutistiksi en aio ryhtyä, sillä alkoholi on oleellinen osa juhlia ja parempia ruokailuita. Arkinen tissuttelu nyt vaan on oikeastaan ihan turhaa ja vähänkään isommissa määrin selkeästi haitallista. Se yksi olut tai viinilasi ei-ihan-joka-päivä, joka tuo enemmän terveyshyötyjä kuin -haittoja, voi olla tulevaisuudessa taas sallittu. 

Vierailija
7/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän harvoin alkoa, joten mitää tipattomia ei tarvitse erikseen viettää ;)

No miksi sitten kommentoit, koska tämä ketju ei selvästikään ollut sinulle.

Vierailija
8/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö myös karkittoman tai lihattoman kuukauden viettäjiä sellaisina, joilla on ko. syömisten suhteen ongelma?

Vierailija
9/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tulin vastaamaan. Jos ei ole riippuvuutta, taukoa ei tarvitse. Tässä kuussa on mennyt 4 annosta, enkä ajattele alkoholia muulloin kuin perjantai-iltana ennen kavereiden luo menemistä.

Riippuvaisten on kyllä hyvä lopettaa riippuvuutensa kokonaan, yksi kuukausi ei auta. Minun pitäisi onnistua lopettamaan netin huvikäyttö, kuten tänne kirjoittelu kokonaan. Ei ihan helppo homma. Ymmärrän riippuvaisia.

Vierailija
10/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tipaton kaatui kun join kombuchaa. Vatsa kuitenkin kiittää.

Normaalisti juon 0-4 ravintola-annosta kuukaudessa. Keskimäärin ehkä 2 annosta kuukaudessa.

Vierailija
11/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tulin vastaamaan. Jos ei ole riippuvuutta, taukoa ei tarvitse. Tässä kuussa on mennyt 4 annosta, enkä ajattele alkoholia muulloin kuin perjantai-iltana ennen kavereiden luo menemistä.

Riippuvaisten on kyllä hyvä lopettaa riippuvuutensa kokonaan, yksi kuukausi ei auta. Minun pitäisi onnistua lopettamaan netin huvikäyttö, kuten tänne kirjoittelu kokonaan. Ei ihan helppo homma. Ymmärrän riippuvaisia.

Ei sen tarvitse olla riippuvuutta, jos käyttää enemmän. Silti tipaton on hyväksi terveydelle. Maltillinenkin jatkuva käyttö rasittaa maksaa ja kuukausi ilman alkoa auttaa sitä tervehtymään ihan merkittävästi. 

Vierailija
12/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Silloin kun juon, vedän kaljaa isoilla kulauksilla, en todellakaan tipoittain.

Vierailija
13/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sujunut ainakin toistaiseksi hyvin. Huomasin joulun maissa olevani jatkuvasti pullossa kiinni ja tissuttelemassa punkkua. Vapaalla meni helposti pullollinen illassa. Ennen joulua siis. Muutoin ehkä pullo tai kaksi viikonloppuna. Se on ihan liikaa.

Havahduin siihen, että nukun koko ajan huonommin ja ajatus takkusi. Mulla on aiemmin ollut taipumusta masennukseen, joten yleensä myöhäissyksystä kevääseen on korkki ollut muutenkin kiinni. Tämä syksy oli erilainen. Jouluna taisin juoda vielä puoli pulloa olutta ja se oli sitten siinä. Tökki liikaa.

Ajattelin että tämä tipaton katkaisee lähes automaattisen turvautumisen alkoholiin, kun tylsistyttää tai hermostuttaa tai mitä vaan. Joskus olen pitänyt tipattoman vuoden ja näyttää siltä, että sellainen on tulossa nytkin. Alan olla viisikymppinen ja kroppa ja aivot tuntuu kiittelevän jo nyt. Tämän kuun aikana ehdin hyvin miettiä jatkanko tipattomalla pidempään ja jos en, niin mikä on se korvaava rentoutumismuoto. Yleensä se viinilasi eksyy huulille työputken päälle, kun jotenkin kuvittelee ansainneensa sen pöhnän ja nollauksen. Se alkoholilla nollaminen vaan ei enää tunnu sopivan. 

Vierailija
14/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattomalla minäkin, mutta ajattelin olla sata päivää, ihan terveyden, laihdutuksen ja kiinteytyksen kannalta ja jos hyvältä tuntuu, vaikka pitempäänkin. Tykkään viineistä, mutta aavistelen, ettei elimistöni tykkää. Nyt oikein kunnon tauko, kuukausi tuntuu aivan liian lyhyeltä, joten sata päivää on minimi.

Vierailija
16/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tipattoman vähän ennen tammikuuta joulukuun lopulla. Nyt tuntuu että voisi lopettaa alkoholin käytön ihan kokonaan. Join ennen joka viikonloppu itseni humalaan. Sunnuntait olin aina krapulassa. Joskus krapula kesti keskiviikkoon asti. Join masennukseen joka vain pahentui. Haluan elämäni kuntoon.

Vierailija
17/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kyllä ole riippuvuutta mutta olen tipttomalla ja herkuttomalla.

Syys-joulukuussa tuli painoa lisää 5kg ja pakko saada se karistettua että mahtuu kesävaatteet päälle.

Että on niitä muitakin syitä kuin alkoholionegelma.

Vierailija
18/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaakaan en jätä juomatta. Tämän vuoden toinen putki menossa. Ensimmäinen kesti 5 vuorokautta. Tästä on nyt neljäs menossa. Loput päivät ja yöt olen valitettavasti ollut selvinpäin. Vähän harmittaa kun en pysty juomaan jatkuvasti. Tulee niin paha olo että pakko leikkiä selvää välillä. 

Kuitenkin alkoholi on laillista niin sitä pitää juoda mahdollisimman usein. Myös kerralla pitää juoda paljon, mieluiten vähän liikaa.

Vierailija
19/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen limuttomalla. Olen kestänyt tässä kuussa neljä päivää ilman limua. Tosin en tähtääkään täyslimuttomuuteen, vaan pelkästään vähentämiseen.

Vierailija
20/21 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon nykyään tosi vähän muutenkin, joulukuussa meni kyllä enemmän tai siis useammin. Pidin pari vuotta sitten ensimmäisen kerran tipattoman tammikuun eikä sen jälkeen ole tehnyt kovin usein mieli, kuukausi saattaa mennä ilman alkoa ihan huomaamattakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi