Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia? Kylpyhuoneremontti ja vuorotyö...

Vierailija
11.01.2020 |

Asuntoomme on siis tulossa isohko noin 3vko kestävä kylpyhuonetemontti ja olen 3-vuorotyössä eli joskus pitäisi pystyä nukkumaan myös päivällä. Onko muilla kokemuksia, miten tuollaisen saisi järkevästi toeutettua ilman, että remppamiestenkään työ menisi ihan kauhean hankalaksi ja että itse saisin kuitenkin nukuttua vuorotöiden vaatimassa rytmissä? Ei oikein ole muutakaan paikkaa, mihin menisin remontin ajaksi asumaan, ellen sitten hotelliin, mutta se nyt jo tuottaisi sitten itselleni ihan tarpeetonta haittaa ja rahanmenoa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan ja rakennusliikkeen johtajan ominaisuudessa.

Ei ne remppamiehet työvuorojaan valkkaa sinun nukkumisen mukaan. Remontista tulis koskaan valmista jos joka asukin unirytmin mukaan mentäis.

Toisekseen, kyllä se ryminä kaikuu runkoääninä naapuriasunnoistakin sinun luukkuusi.

Ellet sitten edellytä että koko rapun työt keskeytetään päiväuniesi ajaksi?

Hyvin moni muuttaa väliaikaisasuntoon juuri siksi kun se on kaikille osapuolille kivuttominta.

Vierailija
2/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

On kokemusta, taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan ja rakennusliikkeen johtajan ominaisuudessa.

Ei ne remppamiehet työvuorojaan valkkaa sinun nukkumisen mukaan. Remontista tulis koskaan valmista jos joka asukin unirytmin mukaan mentäis.

Toisekseen, kyllä se ryminä kaikuu runkoääninä naapuriasunnoistakin sinun luukkuusi.

Hyvin moni muuttaa väliaikaisasuntoon juuri siksi kun se on kaikille osapuolille kivuttominta.

Luulisin kuitenkin, että mulla olisi vuokralaisena jonkinnäköisiä oikeuksia, vai? Ja jos asunto ei kuitenkaan ole käyttökelvoton remontin aikana niin ei mulla ole varaa maksaa kahta vuokraa rempan ajalta, jos edes saisin sillä verukkeella hommattua väliaikaisen asunnon. Ja kun kuitenkin kyse on vain tuosta kolmesta viikosta niin tuntuisi sekin aikamoiselta vaivalta lähteä evakkoon kokonaan uuteen asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäyksenä edelliseen tietysti ne rempan äänet muistakin asunnoista kuuluu, mutta on se silti vähän eri asia, kuin että omassa asunnossani rymistellään ja rempataan kun yritän nukkua yövuoron jäljiltä...

Vierailija
4/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Luulisin kuitenkin, että mulla olisi vuokralaisena jonkinnäköisiä oikeuksia, vai? Ja jos asunto ei kuitenkaan ole käyttökelvoton remontin aikana niin ei mulla ole varaa maksaa kahta vuokraa rempan ajalta, jos edes saisin sillä verukkeella hommattua väliaikaisen asunnon. Ja kun kuitenkin kyse on vain tuosta kolmesta viikosta niin tuntuisi sekin aikamoiselta vaivalta lähteä evakkoon kokonaan uuteen asuntoon.

Vuokralaisena olet oikeutettu vuokranalennukseen, mikäli asunnon remontti aiheuttaa niin isoa häiriötä, ettet pysty käyttämään asuntoa tarkoituksenmukaisesti.

Vierailija
5/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yövuorot ovat niin rankkoja että nukun kuin tukki vaikka remppaukkoja ramppasi putkiremontin aikana. Korvatulpat hommasin kyllä. Jos yövuorosi on neulomista tai monitorin vahtimista niin eihän se edes rasita. Nukut kun remonttilaiset lopettavat.

Vierailija
6/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yövuorot ovat niin rankkoja että nukun kuin tukki vaikka remppaukkoja ramppasi putkiremontin aikana. Korvatulpat hommasin kyllä. Jos yövuorosi on neulomista tai monitorin vahtimista niin eihän se edes rasita. Nukut kun remonttilaiset lopettavat.

No en minä kyllä pärjää yövuoroja niin, että ehdin nukkua pari tuntia ennen uuteen vuoroon lähtemistä, jos ajatellaan, että remppamiehet lopettelee hommansa esim. joskus klo 16 maissa. Ja metelin lisäksi minusta on kyllä myös äärettömän epämiellyttävä ajatus, että nukkuisin samalla kun asunnossa hyörii vieraita ihmisiä. Olisiko kellää muulla jakaa kokemuksia nyt sitten vaikka tuosta vara-asunnosta lyhyelle ajalle?

Vierailija
7/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäinen hommahan on siinä että jos samaa remonttia tehdään koko rapussa, raksaukot ramppaa kämppien väliä ja ulko-ovet on auki. Kuka tahansa voi lampsia sisään eikä kukaan kysele mitään.

Eli kaikki arvotavara kannattaa ainakin viedä pois remontin ajaksi, jäit sitten asumaan kämppään tai et.

Vierailija
8/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Veemäinen hommahan on siinä että jos samaa remonttia tehdään koko rapussa, raksaukot ramppaa kämppien väliä ja ulko-ovet on auki. Kuka tahansa voi lampsia sisään eikä kukaan kysele mitään.

Eli kaikki arvotavara kannattaa ainakin viedä pois remontin ajaksi, jäit sitten asumaan kämppään tai et.

Tosi kiva... ilmeisesti se väliaikaisasunto on sitten oman mielenterveyden kannalta paras vaihtoehto, jos vaan sellaisen saan järjestettyä.

Vierailija
9/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pysyvästi pois vuokra-asunnosta sen takia, että talon asuntoja alettiin remontoida. Juurikin yövuorojen nukkumisen takia. Jotkut voi olla sikeäunisia, mutta itse ainakin heräsin korvatulpatkin korvassa jo ensimmäiseen vasaran iskuun. Ja kyse ei ollut edes omasta asunnosta.

Vierailija
10/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että rempan jälkeen lukot vaihdetaan.

Eikö taloyhtiö ole jakanut teille opasta tätä varten? Ihan yleinen tapa on jakaa ohjeistus miten menetellä ja mitä ottaa huomioon...

Vierailija
11/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa varastokoppi ja nuku siellä. Muutaman neliön kopin itsellesi ja arvotavaroillesi saat alta satasella kuukausi:

https://pelicanselfstorage.fi/

.

Vierailija
12/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Tosi kiva... ilmeisesti se väliaikaisasunto on sitten oman mielenterveyden kannalta paras vaihtoehto, jos vaan sellaisen saan järjestettyä.

Joo tosi kiva muuttaa vain kuukaudeksi tai pariksi jonnekin muualle, sitä turhaa romujen roudaamista. Ellet sitten jätä kamat kämppään käytännössä koko kansan ulottuville, kun remppamiehet pitää siellä avoimien ovien päivää aina kun ovat töissä. Tauollekin kun lähdetään, niin etuovi jää sepposen selälleen.

Vierailija
13/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin pysyvästi pois vuokra-asunnosta sen takia, että talon asuntoja alettiin remontoida. Juurikin yövuorojen nukkumisen takia. Jotkut voi olla sikeäunisia, mutta itse ainakin heräsin korvatulpatkin korvassa jo ensimmäiseen vasaran iskuun. Ja kyse ei ollut edes omasta asunnosta.

No tämä on käynyt itselläkin mielessä, että vaihtaisi sitten asuntoa kokonaan, mutta toisaalta tää nykyinen on niin hyvällä sijainnilla ja kiva talo, että en mielellään tästä lähtisi. Mutta sit taas pienempi vaiva melkein olisi muutossa kuin jossain tilapäismajoituksessa tai remppaäänistä kärsimisessä...

Vierailija
14/14 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Pidä huoli että rempan jälkeen lukot vaihdetaan.

Eikö taloyhtiö ole jakanut teille opasta tätä varten? Ihan yleinen tapa on jakaa ohjeistus miten menetellä ja mitä ottaa huomioon...

Rempasta on siis tullut vasta ennakkoilmoitus, mutta ei vielä edes mitään tarkempaa tietoa ajankohdasta tai siitä, että mitä kaikkea tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä