Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia uudet farkut kestävät nykyään niin vähän aikaa?

Vierailija
11.01.2020 |

Ja hinta vain nousee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elastaani

Huonompi laatu, vaatetta ei tehdä kestämään.

Vierailija
2/21 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta! Ostin Tiger of Swedenin yli 100 egen farkut jotka hajosivat 3. käyttökerralla. Ensin meni vyölenkki, sitten tuli reikä takapuoleen. Vein korjaajalle joka sanoi samaa kuin yllä, joustava matsku menee helposti rikki olivat farkut kuinka kalliit tai hyvä merkkisest.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voisi katsoa sen joskus näytetyn dokumentin, jossa kerrottiin, miten tavarat suunniteltiin hajoamaan?

Vierailija
4/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkata kestävää farkkumerkkiä? Ostin omani Seppälästä ja ne kestivät peräti kaksi vuotta vaikka halpismerkki. Nyt ei ole Seppälää mutta mitkä sinulla ovat kestäneet parhaiten?

Vierailija
5/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle areenassa ainakin oli dokkari ...halpavaatteen kallis hinta tms jossa kerrottiin halpojen vaatteitten tekemisestä.

Vierailija
6/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Tokmannista ostetut farkut, jotka vieläpä sisältävät elastaania. Täysin ehjät, vaikka ostettu yli kaksi vuotta sitten, ja olleet käytössä ainoina päällyshousuina.

Vierailija
7/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta valmiiksi revittyjä tai harsoksi pestyjä farkkuja.

Vierailija
8/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile varustelekan (hame)kansanfarkkuja. Omani ovat aika uudet, joten kestävyydestä en osaa sanoa. Siniset ainakin ovat paksua kangasta. Elastaania on niissäkin, mutta vain alle 1,5 %.

Vierailija
9/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fast fashion, kapitalismi jne.

Vierailija
10/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut, että Leet, Lee Cooperit, Levikset, Sandit tai vastaavat olisi entistä heikompia. Kokoajan vaatekaappi täyttyy, eikä kuluneita vuosia vanhoja raaski heittää pois, kun ne on tyylikkäimmillään jonnekin konserttiin, mutta ei vapaalla enää niin paljoa tule pidettyä.

Vierailija
11/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina rasahtaa haaroista auki...

Yleensä kun olen kiipemässä korkean moottoripyörän selkään ja nostan jalkaa, niin kuuluu raps :)

-M28

Vierailija
12/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun olen kiipemässä korkean moottoripyörän selkään ja nostan jalkaa, niin kuuluu raps :)

-M28

Sitä voi sattua jos sillä tarkoituksella ostat liian tiukat väärän malliset.

Vierailija
13/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elastaani

Tekstiilien huuhteluaine rikkoo elastaanin. Elastaania on puolestaan nykyään kaikissa vaatteissa. Sen lisäksi farkkukangas ei ole perinteistä paksua puuvillakangasta vaan siihen sekoitetaan polyesteria halpuuttamaan hintaa.

Elastaanin tarkoitus on saada vaate istumaan mahdollisimman monelle ihmiselle. Minä painan 80 kiloa ja vetäisin ihan vitsinä yhden XS-kokoisen mekon päälle näyttääkseni miehelleni, että elastaani mahdollistaa tanakankin pukeutua pieniin vaatteisiin.

Elastaanipitoisen vaatteen kaavat ovat pienemmät eli sadasta metristä kangasta saa enemmän vaatteita kuin elastaanittomasta kankaasta.

Vierailija
14/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elastaani.

Osta farkut 100% puuvillaa, niin johan kestää. Tosin ne eivät ole yhtä mukavat päällä, kuin niissä olisi 5% elastaania.

Elastaani lisää vaatteen mukavuutta ja joustavuutta, mutta syö itse itsensä, erityisesti se kestää vähän kulutusta ja pesua.

Vierailija
15/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt samaa. Jatkuvasti näkee risapolvisia ja repeytyneitä farkkuja naisilla ja miehillä. Onpa nykyiset kankaat huonoja.

Vierailija
17/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselit on nykyfarkuista kestänyt samalla lailla mitä 80-luvuilla odotti farkkujen kestävän.

Vierailija
18/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elastaani

Tekstiilien huuhteluaine rikkoo elastaanin. Elastaania on puolestaan nykyään kaikissa vaatteissa. Sen lisäksi farkkukangas ei ole perinteistä paksua puuvillakangasta vaan siihen sekoitetaan polyesteria halpuuttamaan hintaa.

Elastaanin tarkoitus on saada vaate istumaan mahdollisimman monelle ihmiselle. Minä painan 80 kiloa ja vetäisin ihan vitsinä yhden XS-kokoisen mekon päälle näyttääkseni miehelleni, että elastaani mahdollistaa tanakankin pukeutua pieniin vaatteisiin.

Elastaanipitoisen vaatteen kaavat ovat pienemmät eli sadasta metristä kangasta saa enemmän vaatteita kuin elastaanittomasta kankaasta.

No mutta, vaikka ostaa 100% puuvillaa, niin silti hajoaa nopeasti farkkukanggas nykyisin. 

Vierailija
19/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elastaani

Tuo on totta, elastaania sisältävä vaate on helppo kaavoittaa ja ommella, kun yhdellä kaavalla voi valmistaa kaikki koot ja lisää vain pituutta ja hyvinkin 80kg menee SX jopa pienempi.

Ja tiedoksi elastaania sisältävät vaatteet eivät sovellu uusiokäyttöön, vaan ne pitäisi laittaa sekajätteisiin poltettavaksi. Ja miettiä, sopiiko vaate edes kierrätykseen.

Vierailija
20/21 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-M28

Sitä voi sattua jos sillä tarkoituksella ostat liian tiukat väärän malliset.

Liian tiukkoja en ainakaan oo ostanu. Mutta enhän minä oikeasti osaa vaatteita ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi