Mieli on tosi raskas. En tiedä miten hakea apua
Tai tarviinko apua. tai onko tähän apua..häpeän tätä.itseäni..ajatuksia..
Sanon jo nytten että en osaa hyvin kirjoittaa ja teksi voi olla hankala tajuta. (En osaa)
Taas ollut tänään jatkuva mielen vaihtelu.aamulla heräsin ihan ok olo ja sit olin jo vihainen. Hetken Iloinen ja itkenyt ja vetäytynyt.. taas vihainen ja tekisi mieli kuolla. Viha on niin vahva ja en tiedä edes miksi olen vihainen.
Mies ja poika kotona (12v) ja niiden seurassa en pysty olemaan yhtään kun tuntuu pahalta. Tai olen seurassa,mutta omissa oloissa ja ajatuksissa.
Kävin ulkona kävelemässä,mutta ahdistus ei lähtenyt. En osaa selittää miehelle mikä mulla on,miksi mieleni sekoilee päivittäin ja monesti samana päivänä. En pysty hakemaan läheisyyttä.. olen kylmä ja vetäytynyt.
En käytä ehkäisyä
Ajatukset jo
Kommentit (9)
Ei kannata hakea apua, eivät anna koska joka paikka on niin täynnä. Tai jos ei ole, on mukavampi käyttää valtaa ja olla antamatta toimivaa apua, koska voi.
Hei ap, vaikuttaa siltä että sinulla on mieli aika sekaisin ja tarvitsisit jotakin apua. Kirkon palvelevaan puhelimeen ja nettiin voi ottaa yhteyttä kuka vain milloin vain, samoin Tukinettiin ja kriisipuhelimeen. Googlaa mielenterveystalo josta löydät paljon tietoa ja apua. Jos menet lääkäriin tai terveysasemalle, olisi hyvä että osaisit aika selvästi kertoa mitä oireita sinulla on ja kuinka kauan niitä on ollut ja onko niihin ollut jotain laukaisevaa tekijää. Tsemppiä ap, apua kannattaa hakea!
Mikähän teitä tytöt oikein nykyään vaiva. Mikä on muuttunut naisten keskuudessa vuosikymmenten aikana..
mies51v
Asun pääkaupunkiseudulla ja minulla oli vastikään aika ahdistava olo. Soitin ja varasin ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Sain sen kahden päivän päähän. Asiallinen hoitaja ja sain jo ekalla kerralla käytännön vinkkejä ahdistuskohtauksiin sekä hän varasi ajan lääkärille(sai sen nopeammin kuin jos minä olisin varannut itse) jolta sain uni lääkkeitä että en unettomuuden takia menis sekaisin vaan arki jatkuis mahd. normaalina. Tsemppiä! Hae apua, sitä voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän teitä tytöt oikein nykyään vaiva. Mikä on muuttunut naisten keskuudessa vuosikymmenten aikana..
mies51v
Miehet kysellöö liikaa eivätkä pussoo!
Kriisipuhelin päivystää numerossa 09 2525 0111.
Se on oikeastaan sama keltä ammattilaiselta apua pyydät, terveydenhuollon verkostot kyllä toimii.
Itsellä oli joitain vuosia sitten tosi paha olla, enkä oikein osannu sitä puhua niin kirjotin koulun.terkkarille viestiä ja hän ohjas eteen päin.
Äläkä sitä murehdi, että et osaa kuvata oloasi/tuntojasi. Ammattilainen osaa kysyä oikeat kysymykset.
Pyydä.apua ja ota se vastaan. Oot sen arvonen, tärkeä ihminen ❤
Mistä johtuu?
Soita kriisipuhelimeen ja älä käydä keskustelemassa.