Olen sairaanhoitaja ja kyllästynyt tylsään päivätyöhöni, tunnen itseni usein
turhaksi ja työhön ei voi mitenkään itse vaikuttaa. On vaan pakko tehdä samoja asioita konemaisesti päivästä toiseen. Jos mietin asiaa, tulen hulluksi. Kuitenkin työpaikka on vakituinen ja laskut on pakko maksaa. Työkaveritkin alkaneet tuntua rasittavilta hössöttäjiltä. Mitä tässä pitäisi tehdä.
Kommentit (9)
Sellaista se työnteko on. Teet sitten lähes mitä tahansa niin tulet törmäämään samaan ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Koita katsella tehdäänkö omassa organisaatiossa jotain kehittämistyötä mihin sinulla on mahdollisuus tunkea mukaan? Tai sitten lähdet kouluttamaan itseäsi. Itse lähdin yamk polulle kun tuntui että alkaa tympimään ja nykyään olen eri työpaikassa esimiehenä. Enää ei ole tylsiä samanlaisia päiviä.
Minulle työssäni on mieleisintä ns. käsillä tekeminen ja potilaiden ohjaaminen. Esimiestyö ei kiinnosta, eikä myöskään opiskelu. Mitä vähemmän koneen naputtelua, sitä parempi. Leikkaussalityö voisi kiinnostaa instrumenttipuolella, mutta sitten ei pääsisi ohjaamaan potilaita.
Niin, opiskelu korkeasaaressa on ihan erilaista kuin käytännön työ. Entä jos kouluttautuisit pidemmälle tai muihin tehtäviin?
Sairaanhoitajan pitäisi mennä opiskelemaan Korkeasaareen? Villieläintenhoitajaksi?
Sairaanhoitajan työ on tärkeää ja arvostettua, eikö se motivoi.
Hakeudu it-alalle, vaikka johonkin sairaalajärjestelmien kehitystyöhön. Tällä alalla mikään päivä ei ole samanlainen ja koko ajan oppii uutta. Koska jos ei opi, saa kenkää,
Vaihtelu virkistää. Hae vaikka kouluun ja opintovapaalle
Tai sinne kaupanalalle, mihin joku hoitaja täälläkin haaveili vaihtavansa ?
Siellä on sitten kahvihuoneen seinällä taululla, kuka on myynyt ja kuka ei. Ainoa, mikä painaa on tulos. Se, että tulet loistavasti toimeen asiakkaiden kanssa ja he pitävät sinusta, on ihan sivuseikka työnantajan mielestä. Tehty raha on ainoa tähtäin siinä työssä. Ihan sama miten.
Koita katsella tehdäänkö omassa organisaatiossa jotain kehittämistyötä mihin sinulla on mahdollisuus tunkea mukaan? Tai sitten lähdet kouluttamaan itseäsi. Itse lähdin yamk polulle kun tuntui että alkaa tympimään ja nykyään olen eri työpaikassa esimiehenä. Enää ei ole tylsiä samanlaisia päiviä.