Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän pakko pitää yli 18 asteen sisälämpötilaa?

Vierailija
11.01.2020 |

Nyt pitäisi olla vastuullinen. 18 astetta on ihan riittävä. Nyt on kaikkien tehtävä ilmastotekoja. Laskekaa kotienne lämpötiloja. Tulee halvemmaksi laittaa lisää vaatetta, jos on kylmä. 18 astetta tosin ei ole kylmä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aio tehdä niin. Sisälämpötilani on 25 astetta ja yhtään en siitä luovu. Otan myös tulikuumia suihkuja 20 min. Oma mukavuus menee kaiken muun edelle. Ei kiinnosta ilmasto.

Vierailija
2/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä vain olen ihan jäässä jatkuvasti, tällä hetkellä vähän reilut 19 astetta täällä. Asunnossa vetää ikävästi tuon lisäksi. Ei riitä mulle 18 astetta, sori jos olen nyt kamala ihminen sen takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli kalsea 20astetta, nyt on 25astetta, puita poltelleut päivän mittaan korillisen, saunakin on jo parituntia ollut päällä.

Vierailija
4/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat erilaisia, toisille vaatekerran lisääminen ei välttämättä riitä, silti palelee jos kotona on kylmä. Lisäksi miksi pitäisi joutua palelemaan kodissaan ja olemaan jatkuvasti jossain hiton toppavaatteissa tarjetakseen? 

Vierailija
5/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun maksan vuokraa melkein 700e/kk, odotan kyllä myös tarkenevani kotonani ilman paksuja vaatekertoja 24/7. 18 astetta on ainakin itselleni ihan liian vähän. 

Vierailija
6/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, aivan vapaaehtoisesti pidän 22 asteessa torpan.

Vierailija
7/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 astetta olis ihan jees, jos olis lattialämmitys ja lämpöiset lattiat. 

Nyt mulla on toisinpäin. Lattiat kylmät. Ilma varmaan jotain 25.

Ei hjuva. Tarttis tehrä jotain. Kattellaan joulumpana. Nyt ei huvita.

Zinccis

Vierailija
8/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko ajan 19 astetta sisällä, ihan normaalisti eletään ja parvekkeen oveakin pidetään välillä auki kun plussa-asteilla mennään täällä Helsingissä. Mun veljellä on 25 sisällä kesät talvet, mä en pysty yhtään nukkumaan siellä kuumuuden takia. Mutta me ollaan vaatteet päällä kotona = verkkarit, villasukat ja pitkähihainen paita, tosin mies ei käytä villasukkia. 

Vierailija
9/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aio tehdä niin. Sisälämpötilani on 25 astetta ja yhtään en siitä luovu. Otan myös tulikuumia suihkuja 20 min. Oma mukavuus menee kaiken muun edelle. Ei kiinnosta ilmasto.

Tuosta on mukavuus kaukana. Kuinka kukaan edes jaksaa olla suihkussa yli viittä minuuttia.?

Vierailija
10/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa jodia niin pysytte lämpimänä. Monella on siitä puutetta ja joutuvat kulkemaan villasukat jalassa kesät talvet.

Vierailija
11/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle, kuinka paljon poltan halkoja. Ite kaadettu, pätkitty ja hakattu. Palele rauhassa. Peace!

Vierailija
12/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun ulkona on vähintään +30 astetta jatkuvasti, alennan huoneiston lämpötilaa tuntuvasti.

Meillä on sisällä 24 astetta, mikä on liian vähän. Palelen jatkuvasti. Yöllä minulla on kaksi paksua täkkiä päällekkäin. On villasukat jalassa, sormet ja nenänpää viileät.

26 olisi sopivasti, mutta jos menen nostamaan lämpöpöntöstä asteen korkeammalle, se tuntuu heti sisälämmössä 27 asteena, mikä on jo liian kuuma. On siis valittava, onko hiukan vilpoista vai hiki. Lämpö on laitettu 24 asteeseen ja poltamme takkaa lisäksi ja käymme joka ilta saunassa.

Vierailija
13/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on mukavuus kaukana. Kuinka kukaan edes jaksaa olla suihkussa yli viittä minuuttia.?

Kyllä pitkiin hiuksiin menee se helposti, kun pitää hoitoaineita puljata. Sitä paitsi jos tulen nopeammin pois, niin alan palella hillittömästi. 20 minuutissa lämpö ehtii jo imeytyä sisään. Ja minä kyllä jaksan hyvin, mihkäs tässä on kiire, valmiissa maailmassa?

Vierailija
14/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä vain olen ihan jäässä jatkuvasti, tällä hetkellä vähän reilut 19 astetta täällä. Asunnossa vetää ikävästi tuon lisäksi. Ei riitä mulle 18 astetta, sori jos olen nyt kamala ihminen sen takia. 

Minunkin asunnossani on saman verran asteita näin talvisin ja onhan se nyt ihan järkyttävän kylmää. Välillä lämpötila laskee siihen aloittajan hehkuttamaan 18 asteeseen ja olen joutunut toisinaan olemaan toppatakki päällä. Sormet ja varpaat ovat jatkuvasti jääkylmät.

Vierailija
15/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnesta mykkä jos saisin lämpötilan olemaan +18. Asumme kerrostalossa, jossa ei ole termostaatteja joten olemme huollon armoilla. Lämpötila on +23-25. ja jos tulee kovat pakkaset on vieläkin kuumempaa. Lämpötilaa ei lasketa, koska taloissa asuu paljon ulkomaalaisia, jotka tulleet lämpimistä oloista ja heitä palelee, jos lämpötilaa lasketaan.

Vierailija
16/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle, kuinka paljon poltan halkoja. Ite kaadettu, pätkitty ja hakattu. Palele rauhassa. Peace!

Tuo puunpoltto onkin sellainen juttu, että se menee lähivuosina verolle. Se aiheuttaa hiukkaspäästöjä ja tuhoaa hiilinieluja. Ehdottomasti tarvitaan puunpolttovero.

Vierailija
17/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat erilaisia, toisille vaatekerran lisääminen ei välttämättä riitä, silti palelee jos kotona on kylmä. Lisäksi miksi pitäisi joutua palelemaan kodissaan ja olemaan jatkuvasti jossain hiton toppavaatteissa tarjetakseen? 

Omasta mukavuudesta tulee tinkiä ilmaston takia. Luuletko, että afrikkalaisilla on viilennyslaitteet 40 asteen helteessä?

Ap

Vierailija
18/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulee halvemmaksi laittaa lisää vaatetta, jos on kylmä."

Normaalia oleskelua omassa kodissa ei ole tarkoitettu sellaiseksi, että sitä pitäisi viettää paksusti vaatetettuna. Sellainen kun ei tunnu ollenkaan yhtä hyvältä verrattuna olotilaan kevyesti pukeutuneena.

Vierailija
19/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin onnesta mykkä jos saisin lämpötilan olemaan +18. Asumme kerrostalossa, jossa ei ole termostaatteja joten olemme huollon armoilla. Lämpötila on +23-25. ja jos tulee kovat pakkaset on vieläkin kuumempaa. Lämpötilaa ei lasketa, koska taloissa asuu paljon ulkomaalaisia, jotka tulleet lämpimistä oloista ja heitä palelee, jos lämpötilaa lasketaan.

Viimeinen virke on taas jotain urbaania legendaa. Höpö, höpö.

Vierailija
20/49 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle heti kun te tekopyhät lopetatte autoilla ajamisen ja lentokoneilla lentämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan