Miten laihduttaa, kun peruskulutus on todella pientä?
Kiloja pitäisi pudottaa n.15-20, ja mittauksen mukaan peruskulutus minulla on n.1200 kcal.
Teen istumatyötä, joten päivän aikana tulee vähän hyötyliikuntaa.
Tottakai olen lisännyt liikuntaa, mutta en pysty, enkä ehdi joka päivä liikkumaan niin paljon, että vain niiden avulla laihtuisi. Ruokavalio on varmaan olennaisempi avain laihdutukseen.
Ongelma on, että kun kulutan luonnostani näin vähän, niin laihdutusdietti on periaatteessa se, mitä minun normaalisti pitäisi syödä pysyäkseni normaalipainossa! (Jos en liiku ylimääräistä). Ja kun liikun, niin ruokahalu vaan kasvaa.
Koen siis, että joudun kituuttamaan, jos syön n. 1000 kcal päivässä (ja silläkin laihtuminen on hidasta). Kokemuksesta tiedän, että kitudietit eivät ole mulle kannattava ratkaisu.
En vaan tiedä mitä tässä tekisi. Olen miettinyt joko ketodiettiä tai pätkäpaastoa.
Onko kellään samaa ongelmaa, vinkkejä?
Kommentit (26)
Täällä menee puurot ja vellit sekaisin.
Peruskulutus on se, minkä määrän kehosi käyttää energiaa ilman mitään aktiviteettia. Eli vaikka päivä sängyssä liikkumatta mihinkään.
Kulutus on se energian yhteissumma jonka käytät päivän aikana. Eli peruskulutus + kaikki muu liikkuminen ja aktiivinen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään peruskulutus ei ole 1200kcal. Ei edes koomakulutus.
Mun peruskulutus (siis se kooma-) on 1247, laskettu/mitattu moneen kertaan. Eli voi hyvin olla ap:llakin.
Istumatyö, treeniä 30-60 min 1-3 x viikossa. Laihdutukseen ainoa on 5:2 eikä normipäivinäkään saa ylittää 1500 kcal.
Kulutus reilu 1200kcal vaikka 3x/vko tunnin teeri? Nyt et puhu totta
Peruskulutus kun en tee mitään. Ymmärrätkö? Treenipäivinä syön sen 1500kcal. Ei mitään ongelmia jaksamisessa.
Tuolla alkupään laskurillakin tuli peruskulutukseksi 1260 eli lähes sama kuin kehonkoostumusmittauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun peruskulutus (siis se kooma-) on 1247, laskettu/mitattu moneen kertaan. Eli voi hyvin olla ap:llakin.
Istumatyö, treeniä 30-60 min 1-3 x viikossa. Laihdutukseen ainoa on 5:2 eikä normipäivinäkään saa ylittää 1500 kcal.
Peruskulutus kun en tee mitään. Ymmärrätkö? Treenipäivinä syön sen 1500kcal. Ei mitään ongelmia jaksamisessa.
Tuolla alkupään laskurillakin tuli peruskulutukseksi 1260 eli lähes sama kuin kehonkoostumusmittauksissa.
Oon 167cm, painan 59kg ja voin huoletta syödä noin 2500 kaloria päivässä. Treenaan pari kertaa viikossa kestävyysurheilua. Olis kamalaa jos pitäis kituuttaa tollasella määrällä.
Paasto toimii.
Olen itsekin pienesti kuluttava, siro nainen, ja käytännössä en laihdu jos syön yli tuhat kilokaloria päivässä. Parhaat tulokset saan aikaan paastoamalla suurimman osan päivästä, iltaa vasten syön 1-3 kertaa jotain suht pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 167cm, painan 59kg ja voin huoletta syödä noin 2500 kaloria päivässä. Treenaan pari kertaa viikossa kestävyysurheilua. Olis kamalaa jos pitäis kituuttaa tollasella määrällä.
Mä olen aina ollut pieniruokainen mutta tuohon mahtuu hyvin 2 herkullista lämmintä ruokaa plus aamu- ja iltapala. Herkutteluakin vähän joka päivä. En onneksi kaipaa sipsejä enkä sidukkaa joten en tunne jääväni ilman mistään:) Kestävyysurheilu on vähän eri juttu kuin mun pilates, vesijuoksu tai lenkkeily.
Peruskulutus ja kulutus ovat kaksi eri asiaa.