Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys

Vierailija
11.01.2020 |

Olen siis perheellinen nainen ja ainoat kontaktit ovat oma perhe. Olen tällä hetkellä työtön ja yksin kotona päivät kun toiset koulussa ja työssä. Sukulaiset ei ole yhteyksissä eikä oikeastaan ole tuntevinaan enää. Ns ystävät kaikonneet enkä yksipuolisesti viitsi pitää yhteyttä. Kukaan ei siis käy kylässä. Alkanu ahdistaa jatkuva yksinäisyys. Mitä ihmettä keksisin tähän yksinäisyyteen? Aikaa myöten alkanut jopa jännittää sosiaaliset tilanteet.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just tulla kirjoittamaan, että onkohan ap sittenkin vaan masentunut eikä niinkään yksinäinen. 

Vierailija
22/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap miettinyt, miksi sun on niin vaikeaa olla muutamaa tuntia päivässä yksin? Moni perheellinen kun kiljuisi riemusta, jos saisi olla joka päivä useamman tunnin yksin. 

Minä ymmärrän kyllä hyvin tarpeen tavata joskus muitakin ihmisiä kuin omaa perhettä. Itse haluan tavata muita n. 1-3 kuukauden välein, eli en tosiaan ole kovin sosiaalinen. Mutta haluan tavata JOSKUS enkä ole ikinä ajatellut, että se halu on jotakin minkä syitä pitää erikseen miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just tulla kirjoittamaan, että onkohan ap sittenkin vaan masentunut eikä niinkään yksinäinen. 

Masennus voi johtua yksinäisyydestä.

Vierailija
24/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap miettinyt, miksi sun on niin vaikeaa olla muutamaa tuntia päivässä yksin? Moni perheellinen kun kiljuisi riemusta, jos saisi olla joka päivä useamman tunnin yksin. 

Minä ymmärrän kyllä hyvin tarpeen tavata joskus muitakin ihmisiä kuin omaa perhettä. Itse haluan tavata muita n. 1-3 kuukauden välein, eli en tosiaan ole kovin sosiaalinen. Mutta haluan tavata JOSKUS enkä ole ikinä ajatellut, että se halu on jotakin minkä syitä pitää erikseen miettiä.

Joo, mutta jos ap kyselee vinkkejä, miten saisi itsensä lähtemään edes ihmisten ilmoille, syy voi olla jokin ihan muu (todennäköisesti masennus) kuin yksinäisyys. Kotona neljän seinän sisällä yksin pörrätessä takuulla tuntee itsensä yksinäiseksi. 

Vierailija
25/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuullostaa vähän samalle kun moni mun tuttava. Oottaa että toiselta puolelta tulee sitä yhteydenottoa. Mistä tiedät jos ystäväsi on yhtä yksinäinen, mutta odottaa sinun yhteyden ottoa.

Vierailija
26/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis jouten vietä aikaani. Kyllä kotihommia riittää ja olenkin aina jotain tekemässä että vie ajatukset pois tästä yksinäisyydestä. Kaipailin siis vinkkejä lähinnä siihen miten saisi vaikka uusia ystäviä tai edes lähtisi jonnekin ihmisten ilmoille välillä. Ap

Työväenopiston kurssit? Valitse sellaisia, missä voisi olla ikäisiäsi ihmisiä.

Vierailija
27/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus voi johtua yksinäisyydestä.

Toki, mutta ap on kuitenkin yksinäinen vain päivisin, kun mies on töissä ja lapset koulussa. Työpaikan saaminen voisi auttaa, mutta nykyisin ei ole ihan helppoa. Jos haluaa päivikseen seuraa, pitää lähteä jonnekin, missä on muita ihmisiä. Yleensä päiväsaikaan ihmiset ovat töissä, joten vapaalla on työttömät, eläkeläiset sekä lapsia kotona hoitavat vanhemmat. 

Vierailija
28/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos ap kyselee vinkkejä, miten saisi itsensä lähtemään edes ihmisten ilmoille, syy voi olla jokin ihan muu (todennäköisesti masennus) kuin yksinäisyys. Kotona neljän seinän sisällä yksin pörrätessä takuulla tuntee itsensä yksinäiseksi. 

En kyllä tulkinnut aloitusta niin, että ap ei kävisi edes kaupassa ym. Vaan käsitin ongelman olevan siinä, että perheen lisäksi ei ole muita juttukavereita.

Vierailija
29/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tulkinnut aloitusta niin, että ap ei kävisi edes kaupassa ym. Vaan käsitin ongelman olevan siinä, että perheen lisäksi ei ole muita juttukavereita.

Yleensä kannattaa lukea vähän enemmänkin kuin vain aloitus. Asia selvisi aloittajan kommentista nro 4. 

Vierailija
30/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kannattaa lukea vähän enemmänkin kuin vain aloitus. Asia selvisi aloittajan kommentista nro 4. 

Kiitos huolenpidostasi, luin koko ketjun. Ja pidän omaa tulkintaani oikeana, kunnes ap sen korjaa.

Vierailija
31/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan kun ei ole muita kuin oma perhe. Ystävät kaikonneet ja niinkuin aloituksessa luki, en aio olla aina se joka pitää yhteyksiä. Yksipuolisesti siis. Käyn kyllä asiat hoitamassa jne mutta haluaisi muitakin ihmisiä elämään joiden kanssa harrastaa tai ihan vaan jutella. Ap

Vierailija
32/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan kun ei ole muita kuin oma perhe. Ystävät kaikonneet ja niinkuin aloituksessa luki, en aio olla aina se joka pitää yhteyksiä. Yksipuolisesti siis. Käyn kyllä asiat hoitamassa jne mutta haluaisi muitakin ihmisiä elämään joiden kanssa harrastaa tai ihan vaan jutella. Ap

Kukaan ei tule sua kotoa hakemaan. Ketjussa on jo ehdotettu asioita, joita voisit tehdä yhdessä muiden kanssa. Sun vaan pitää lähteä sellaisiin paikkoihin. 

Vierailija
33/33 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät kuitenkin että Suomessa on puoli miljoonaa sinua yksinäisempää ihmistä eikä heitä kiinnosta tippaakaan kuulla perheellisen "yksinäisyydestä". Sen lisäksi on paljon ihmisiä joilla ei ole missään elämänvaiheessa ketään, ei edes nuoruudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi