Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauttasaaren asunnot, 7000e/m2??

Vierailija
11.01.2020 |

Onko nykyään hinnat jo niin kovia, että lähes asunnosta kuin asunnosta voi pyytää tuollaisia summia Lauttasaaressa. Pari vuotta sitten hinnat oli 5000-5500e/m2. Vi**ttaa, kun en ostanut ennen metron valmistumista, vaan ajattelin säästäväni vielä vähän.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupla.

Vierailija
2/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan parin vuoden sisään aukesi sekä metro että lauttis, voi olla että ne nosti hintoja aika rajusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina-ajat ovat pidentyneet, eikä korot ole nousseet, joten onko hintojen nousu mikään ihme?

Vierailija
4/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on asunto Isokaarella ja seuraillut tuota hintakehitystä ihmeissäni. Itse asunut jo kauan aikaa tuolla. Pieni kaksio oli (n. 40m2) oli joku aika sitten myynnissä ihan vieressä missä itse asun hintaan n. 300000e ja samoin oli 35m2 yksiö toisessa taloyhtiössä (tosin siinä taloyhtiössä ei juuri mitään vastiketta) ja samoin 300000e hinta ja ilmeisesti meni tosi nopeasti kaupaksi molemmat.

Vierailija
5/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä asunnoista ja sitten yli 90m2 perheasunnoista maksetaan tuollaisia summia. Eivät ole mitään luxusasuntoja.

Vierailija
6/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru on kyllä ihan liian kallis keskustasta kaukaiseen sijaintiinsa nähden. 

Vierailija
7/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että tuolla joutuu käyttämään julkisia.

Vierailija
8/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyypähän kaikenmaailman köyhät risa pers**t poissa.

Vierailija
9/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyypähän kaikenmaailman köyhät risa pers**t poissa.

Lauttasaaressa? HAHAHAHA!!!

Vierailija
10/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolivälissä Larusta sai asuntoja naurettavan halvalla kun vertaa tämän päivän hintoihin. Oli se silloinkin kallista aluetta suhteessa moniin muihin paikkoihin mutta silti.

Vierailija
11/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla on asunto Isokaarella ja seuraillut tuota hintakehitystä ihmeissäni. Itse asunut jo kauan aikaa tuolla. Pieni kaksio oli (n. 40m2) oli joku aika sitten myynnissä ihan vieressä missä itse asun hintaan n. 300000e ja samoin oli 35m2 yksiö toisessa taloyhtiössä (tosin siinä taloyhtiössä ei juuri mitään vastiketta) ja samoin 300000e hinta ja ilmeisesti meni tosi nopeasti kaupaksi molemmat.

Järkyttävää... Me ostettiin 54m2 kaksio siinä vajaa 6v sitten ja jo silloin oli ollut hinnoissa piikki metrotöiden alettua, mutta kiinteistövälittäjä ennusti että seuraava piikki tulee sitten kun työt on valmiit ja niinhän siinä taisi käydä. Tämä asunto on 200m päässä metrosta+lauttiksesta ja maksettiin vähän päälle 260 tonnia.

Hirveän nopea muutos hinnoissa.

Vierailija
12/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista myytiin vähän aikaa sitten remontoimaton noin 100m2 perheasunto 550000e. Mutta putkiremonttia ei ole tehty talossa.

Vierailija
13/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asunto on metropysäkin lähettyvillä, niin keskustaan pääsee kotiovelta alle 15 minuutissa.

Vierailija
14/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lauttis?

Vierailija
15/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja.

Myin etu Töölöstä kämpän, 8600€/m2, hyvä diili.

Vierailija
16/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laru on ihan jees suomalaisille junteille. Metrokin kulkee

Vierailija
17/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on, että tuolla joutuu käyttämään julkisia.

Niinpä. Luulisi, että metron kulmille notkumaan tuomat julkiset naiset olisivat omiaan laskemaan kulmakunnan hintoja?

Vierailija
18/26 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein hintojen nousu on siirtynyt koko ajan pikkuhiljaa kauemmas keskustasta ulospäin. Lähellä keskustaa ne ovat jo täysin tapissa, joten keskustaa ympäröivät viihtyisät alueet ovat nyt suurimman kysynnän alla. 

Vierailija
19/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asunto on metropysäkin lähettyvillä, niin keskustaan pääsee kotiovelta alle 15 minuutissa.

Minä kävelen kotiovelta keskustaan alle 15 minuutissa. Suhteutan hintaa siihen. 

Vierailija
20/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen kotiovelta keskustaan alle 15 minuutissa. Suhteutan hintaa siihen. 

Onhan siinäkin etunsa, mutta lyhyt matka metroon tarkoittaa myös lyhyttä matkaa minne tahansa metroradan varrelle. Keskustasta puuttuu prismat, cittarit ja monet erikoisliikkeet jotka löytyy Ainoasta, Isosta Omenasta yms. Kivempi muutenkin istua ostosten kanssa 15min metrossa kuin raahata niitä 15min kävellen.