Inhoan läppäreitä, se on joko PC tai älypuhelin.
Kommentit (8)
Millä logiikalla läppäri ei ole PC? Personal Computer eli henkilökohtainen tietokone. Laajasti ajatellen kännykäkin on PC.
Itse inhoan kannettavia tietokoneita ja tablet tietokoneita.
Tykkään ainoastaan fyysisellä näppäimistöllä varustetuista kännyköistä, en pelkällä kosketusnäytöllä varustetuista kännyköistä. Tykkään perinteisistä tietokoneista joissa näyttö, näppäimistö, hiiri, keskusyksikkö, kaiuttimet yms. ovat erillisiä osia mutta kuitenkin johdoilla toisissaan kiinni. Näistä en tule suosiolla luopumaan edes seuraavan 10 vuoden kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ainoastaan fyysisellä näppäimistöllä varustetuista kännyköistä, en pelkällä kosketusnäytöllä varustetuista kännyköistä. Tykkään perinteisistä tietokoneista joissa näyttö, näppäimistö, hiiri, keskusyksikkö, kaiuttimet yms. ovat erillisiä osia mutta kuitenkin johdoilla toisissaan kiinni. Näistä en tule suosiolla luopumaan edes seuraavan 10 vuoden kuluessa.
Niin, kun ne johdot on niin ihania. Aina joku kuulokkeiden johto jossain näppäimistön yms. alla ja hiiren johtokin kiertää 10 kertaa näytön ympäri ja jatkuvasti saa olla taistelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Läppäriä voi peruskäytössä käyttää kuten pöytäkonetta. Siihen voi kytkeä ulkoisen näytön, näppäimistön, hiiren, peliohjaimen, tulostimen ja kaiuttimet jne. Lisäksi itse laite on helppo tarvittaessa ottaa myös mukaan. Raskaampaan tehokäyttöön tai laajennettavuuteen/komponenttien vaihteluun läppäri sopii huonommin kuin pöytäkone. Tosin tehokkaita läppäreitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun ne johdot on niin ihania. Aina joku kuulokkeiden johto jossain näppäimistön yms. alla ja hiiren johtokin kiertää 10 kertaa näytön ympäri ja jatkuvasti saa olla taistelemassa.
Langattomia hiiriä, näppäimistöjä ja kuulokkeita on myös olemassa.
Idiootteja on moneksi, av-palstakin niitä täynnä (lue kaikki postaajat ja lukijat). Välttämätön seuraus ihmislajin olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et osaa järjestellä johtoja järkevästi niin se on lähinnä sinun oma ongelmasi. Sähköteipillä tai avattavalla nippusiteellä on tarvittaessa aika helppoa niputtaa johtoja yhteen. Laadukkaat johdot ovat erittäin varmatoimisia eivätkä rikkoudu helposti ilman ylimääräistä repimistä. Kuulokkeita en asuntoni sisäpuolella käytä ollenkaan koska en tykkää kuulokkeista. Julkisilla paikoilla ollessani kyllä käytän tarvittaessa kuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi itse laite on helppo tarvittaessa ottaa myös mukaan. Raskaampaan tehokäyttöön tai laajennettavuuteen/komponenttien vaihteluun läppäri sopii huonommin kuin pöytäkone. Tosin tehokkaita läppäreitäkin on.
En sentään ole niin riippuvainen tietokoneesta että sen pitäisi aina olla mukanani kaikkialla. Tehokkaat läppärit ovat melkoisen ylihinnoiteltuja. Ostan perinteisen tietokoneeni aina omiin tarpeisiini räätälöitynä tietokonealan kaupoista jolloin itse päätän, että minkälaisista komponenteista tietokoneeni kootaan omaan käyttööni. Ammatilaiset kokoavat haluamistani komponenteista tietokoneen, loput asiat teen itse.
Aika usein omalla kohdallani tapahtuu niin että keskusyksikkö hajoaa ensimmäisenä 6-8 vuotta vanhana. Muut oheislaitteet kestävät vähintään vuoden tai kaksi vuotta pidempään, eikä mitään oheislaitteita tarvitse vaihtaa uuteen yhtä aikaa keskusyksikön kanssa.
Tietokoneeni on kodin viihdekeskukseni jolla teen melkein kaiken huvi(esim. pelaaminen, videoiden katselu, kuvien/videoiden editointi, musiikin kuuntelu, netissä surffailu) , hyöty (esim. viestien/sähköpostien kirjoittelu, laskujen maksaminen ja nettipankin käyttö, uutisten lukeminen). Televisiota, sanomalehtiä en tarvitse ollenkaan.
Silloin kun poistun asunnostani niin riittää hyvin älypuhelin jolla en pelaile mitään pelejä, enkä myöskään surffaile netissä kovinkaan usein. Vaan pääasiassa viestittelen ja puhun puheluita, ehkä saatan jopa matkan aikana kuunnella musiikkia. Jos menen jonkun tuttavan luokse tai palaveriin, kauppaan yms. niin sitten kännykkäni yleensä pysyy housujeni taskussa. Käytän kännykkääni pääasiassa silloin kun olen yksin jossakin muualla kuin asunnollani.
okei