Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut palaamaan maitojunalla kotipaikkakunnalle

Vierailija
10.01.2020 |

Hävettikkö? Miten sinuun suhtauduttiin, naureskeltiinko kaupassa ja supattivat keskenään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Mietin aina että miksi jotkut jäävät syntymäkaupunkiinsa.

Ystävätärtä yritin saada muuttamaan Helsinkiin Amsterdamista. Asunut sielä koko ikänsä.

Totesi vain että täällä on kaikki mitä hän tarvitsee.

Vähän loukkaannuin kun ajattelin että ilmeisesti ei tarvitse ainakaan "mua".

Vierailija
2/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan Helsinkiin. Yritin paluumuuttoa kotiseudulle, mutta vuoden työttömyyden jälkeen palasin Helsinkiin ja takaisin entiseen työpaikkaan. Saihan siitä kuittailua töissä kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palannut maitojunalla, vaan ihan harkitusti, palattiin ekan lapsen synnyttyä Helsingistä Savoon, eikä ole kaduttanut.

Ilman muuttoa oltaisiin oltu ilman tukiverkostoa keskenämme Helsingissä, täällä Savon - maalla on ollut mummot ja ukit lähellä lasten elämässä

Vierailija
4/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan vuotta olen maalla ja se on kivaa Helsingin jälkeen.

Vierailija
5/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, että en kotiseudulle mutta Helsinkiin jouduin muuttamaan jo toista kertaa. Haaveilen poismuutosta jälleen, mutta työt estää.

Vierailija
6/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Pari vuotta sitten muutin mielenterveysongelmaisena takaisin kotikaupunkiin, mutta nyt taas mieli vetää mihin tahansa muualle kuin tänne. Tässä kaupungissa ei mikään ole sujunut sitten teini-iän. 

Vierailija
7/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariksi viikoksi vain veljen nurkkiin, kun piti paeta naapuria. En huomannut, että olis naureskeltu.

Vierailija
8/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maitojunaa läytänyt. Ihan vain Intercityllä olen matkustanut.

Vierailija
9/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, halusin nuorena breikata lontoossa mutta en pärjännyt kilpailussa, siksi tulin takaisin Suomeen ja olen nyt työtön.

Vierailija
10/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä siellä tekisin?

Isä on kuollut, äiti asuu muualla ja sukulainen majailee yhteisomistetussa talossa.

Jonkun työkeikan olen heittänyt.

Vierailija
11/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitojunalla? En käyttäisi tuota sanaa. Moni voi hakea työkokemusta isosta kaupungista ja asua ulkomaillakin mutta palata ihan tarkoituksella kotiseudulle. Esimerkiksi itse kuulun tähän joukkoon. Kotiseudulla ei ollut oikein töitä. Muutin etelään ja pääsin koulutusta vastaavaan työhön. Jossain vaiheessa aloin aktiivisesti hakea töitä kotoseudulta ja palasin. Nyt on hyvä elämä täällä, missä olen onnellinen.

Vierailija
12/12 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin, mummolasta kotiin, loppumatka pikajunalla. Alkumatkalla kyytiin tuli joka seisakkeelta maitotonkkia, meijeri kun oli ihan aseman vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan