Äänikirjoista hoi!
Kiinnostaisi kokeilla äänikirjojen kuuntelemista, en tosin ole vielä varma riittääkö keskittymiskykyni siihen. Voiko mistää ostaa yksittäisiä kirjoja, vai onko se aina tuo kuukausimaksujuttu. Suurkuluttajaksi minusta ei ole joten mikä olisi halvin tapa?
Kommentit (12)
Kirjasto on ilmainen. Ainakin pääkaupunkiseudulla sieltä saa myös äänikirjoja, ellibs-sovelluksella.
Useimmilla maksullisilla äänikitjapalveluilla on maksuton tutustumisjakso. Elisa-kirjasta ja Adlibriksestä voi ostaa myös yksittäisiä äänikirjoja.
Ota kahden viikon ilmainen BookBeat-kokeilu. Kyllä sen siinä ajassa huomaa, tykkääkö vai ei. Itse kuuntelen lenkillä, koiraa ulkoiluttaessani ja autoillessani. Joskus myös perunan kuorimisen tai jonkun pölyjen pyyhkimisen aikana, kun kädet tekee jotain mekaanista mutta mieli saa vaellella. Neulojalle tms. myös aika kiva.
Testaa BookBeatin ja Nextstoryn kokeilujaksoilla, että tykkäätkö ja jos tykkäät, niin kummasta tykkäät enemmän. Tosin jos et suurkuluttaja ole, ja kuuntelisit esim. 1-2 kirjaa/kk, niin kannattaa hankkia kirjat ilmaiseksi kirjaston tai Youtuben kautta.
Myös Storytellissä on ilmainen kokeilu, samoin Nextoryssä.
Itse olen käyttänyt noita kaikkia ja ollut tyytyväinen.
Minä olen nyt kahden viikon kokeilun aikana kuunnellut kuusi äänikirjaa Storytellistä. Vielä 4 päivää aikaa🤗
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt kahden viikon kokeilun aikana kuunnellut kuusi äänikirjaa Storytellistä. Vielä 4 päivää aikaa🤗
Miten ehdit kuunnella noin monta? Minulla ollut viikon ja yksi kirja puolivälissä. Lukemalla olisin toki jo lukenut sen, mutta kuuntelu on hitaampaa.
Miksei kirjoittamista harrastavat amatöörit lue luomuksiaan YouTubessa? Saattaisi parhaassa tapauksessa poikia Hollywood sopimuksen.
Itsekritiikittömät moottoriturvat voisivat myös tehdä juutuubin sellaisia ensisijaisesti kuunneltavaksi tehtyjä reportaasijuttuja, näitä kun radiosta tulee nykyään tosi vähän. Olisi äänikirjoihin verrattuna helppoa kuunneltavaa, eikä haittaisi pieni herpaantuminen keskittymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Myös Storytellissä on ilmainen kokeilu, samoin Nextoryssä.
Itse olen käyttänyt noita kaikkia ja ollut tyytyväinen.
Monessa muussakin on ilmainen kokeilu. Tässä on listattuna ilmaisia kokeilujaksoja: https://www.hpo.fi/aanikirjat/ Taitavat olla enimmäkseen mainoslinkkejä, mutta mitäs sitten jos ilmaiseksi saa tätä kautta kokeiltua.
Suplasta löytyy ilmaisia.
Ei taida tosin täällä saada mainostaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Mä en ehdi kuuntelemaan kuin 1-3 kuukaudessa. Tulen ja jään laulu menossa, on tosi pitkä. Sitten dekkareita vielä pari menossa. Iltaisin pari tuntia ja viikonloppuisin muutaman tuntia siivotessa. Työmatka on vain 30 min päivässä.
Ootko kokeillu YouTubea? Englannin kielellä ainakin löytyy yllättäviäkin teoksia ihan ilmatteeksi. Sieltä testaat onko niin mukavaa, että kannattaa kirjastoon vääntäytyä tai ihan ostaa kaupasta.