Viimeisin levy jonka olet kuunnellut kokonaan?
Kävin tänään lenkillä ja kuulokkeissa soi Herbie Hankockin Fat Albert Rotunda.
Kommentit (100)
Bruce Springsteen: Western Stars ❤
Viimeksi olen kuunnellut oikeaa CD-levyä teini-ikäisenä (eli n. 8 vuotta sitten). Silloin taisi soida eniten äidin perintönä saamani Scorpionsin joku greatest hits tyylinen levy. Ehkä siis sen kuunnellut viimeksi kokonaan.
Fancyn Gold-albumi, siis ihan kirjaimellisesti vinyylilevyltä. Ihanaa ysärinostalgiaa 🤣
Jos ihan fyysisistä levyistä puhutaan niin varmaan My Chemical Romance: The Black Parade joskus teinivuosina. Nykyään Spotify-aikana tulee harvemmin kuunneltua albumeita alusta loppuun vaan enemmänkin soittolistoja.
Red Hot Chili Peppersin Blood Sugar Sex Magik levyn ja Faith No Moren The Real Thing levyn.
Kuuntelin Nick Caven uutuuslevyn Ghosteen ja ihan perinteiseltä CD-levyltä. Yksi kauneimmista ja koskettavimmista levyistä, jonka olen koskaan kuullut. Kuuntelin sen pimeässä huoneessa. Siinä hetkessä oli jotain taianomaista. Musiikki tuli syvältä sydämestä.
Rage Against The Machine <3 - Evil Empire levy
Kun Marie Fredriksson kuoli, kuuntelin Roxeten Room Servicen alusta loppuun. Julkaistiin juuri ennen Marien syöpädiagnoosia.
Helloweenin Keeper Of The Seven Keys Part 1.
Soittelin just vanhoja vinyylejä ja viimeinen olli 60-luvulta Hortto kaalojen LP.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako miinusnuolet, ettei miinustaja usko näin tapahtuneen?
Varmaan tarkoitetaan että "paskaa musiikkia"
Vierailija kirjoitti:
Onpa jotkut lyhytjännitteisiä musiikin kuuntelussa. Minä kuuntelen aina kokonaisen CD:n tai LP:n kerralla samalta esittäjältä, niin että siihen saattaa mennä aikaa 40 minuutista yli 75 minuuttiin. Harrastan myös sellaista teemakuuntelua että saatan kuunnella yhdeltä ja samalta bändiltä tai solistilta huomattavan osan heidän tuotannostaan peräkkäisinä viikonpäivinä yhden tai kahden CD:n/LP:n päivävauhdilla. Minulla on perinteiset isot lattiakauttimet, vahvistin, CD-soitin ja vinyylilevysoitin, enkä kulje kaupungilla mitkään kuullokkeet korvilla.
Nykyinen YouTube vastaa osin sitä mitä MTV (Music Television) oli aikoinaan eli siltä tulee katsoa musiikkivideoita eri artisteilta, muusikoiden haastatteluja ja konserttiesityksiä. Samalla sieltä voi saada uusia virikkeitä ja tietoja oman levykokoelman laajentamiseksi ja päivittämiseksi. Minun tapani tukea taidetta on se että ostan semmoista rock- ja popmusiikkia, josta itse pidän fyysisinä tallenteina. Musiikki on minulle sekä kuuntelu- että keräilyharrastus, ja luen mielelläni erilaista taustatietoa musiikin tekemisestä kuten bändihistoriikkeja.
Sul on mun luonto🤗
Dark side of the moon sattui olemaan auton soittimessa viimeksi. Spotifysta joko jo mainittu Ghosteen tai Toolin Fear Inoculum.
Pekka Strengin Unen maa. On myös viimeinen ostamani fyysinen levy.
FKA twigsin Magdalene tai 16 Horsepowerin Sackcloth'n'Ashes, en muista kumpi on viimeisin. Molemmat hyviä, S'n'A suorastaan loistelias.
Coldplayn A Rush of blood to the head.
Vinyyleistä varmaan Teddy & The Tigersin Burn it Up.
Joulun aikaan kuuntelin kokonaan Diandran jouluisen CD:n. Mikä ääni naisella onkaan!
Jouluna Die Toten Hosen joululevy.