Huhuu-ketä EI kiinnosta asunnon arvo, auton merkki tms
Miten jotkut jaksavat miettiä millanen asunto PITÄIS olla, missä sen pitäisi sijaita, onko rivitalo riittävä vai pitäiskö olla omakotitalo, muttei siis missään nimessä hei kerrostalo. Ja auto sitten audi vai mikä ja kauheeta kun joutuu HÄPEEMÄÄN kun tämä nykyinen on niin vanha.
On kyllä ihanaa olla ihan pihalla kaikesta tuosta. Sääliksi käy tollanen stressi, alkakaa ihmiset elää!
Kommentit (30)
Kiva kuulla, että kaikki tällä palstalla eivät ole materialisteja.
Mutta sun luetun ymmärtämisessä on kyllä jotain häikkää, jos olet ymmärtänyt että kyselen jotta ei tarvitsisi häpeä että on väärä merkki tms. Kyselen koska minulla ei todellakaan ole hajuakaan autoista, ja minun on nyt pakko ostaa.
Tiedostan kyllä perheemme olevan etuoikeutettu - harvalla lapsiperheellä on yhtä hyvin pullat uunissa, tosin tällä alueella kaikilla on samanlaista. :)
Riittää kun tietää oman kapasiteettinsa.
on kiva tapa olla eikä hakea toisilta tukea siihen, elääkö riittävän hyvin. Jos on terve itsetunto ja nauttii elämästään, ei tarvitse hävetä omia ratkaisujaan eikä myöskään arvostella toisten ratkaisuja, jos ne poikkeavat omista.
Vierailija:
Tiedostan kyllä perheemme olevan etuoikeutettu - harvalla lapsiperheellä on yhtä hyvin pullat uunissa, tosin tällä alueella kaikilla on samanlaista. :)
minä kärryttelen 88 vuoden autolla ja sillä on ajeltu pohjoismaat ristiin rastiin ja vielä on oiva peli.
Asuntomme on tällä hetkellä iso vuokrakolmio, mutta kun on niin pirun hyvällä paikalla, asunnossa hyvä pohjaratkaisu, halpa vuokra ja lapsella koulu 600m päässä, niin ei raaskisi poiskaan muuttaa.
Minä olen perinyt ison omakotitalon joten toinenkin asumisvaihtoehto olisi mahdollinen, mutta se tietäisi lapselle 5 kilometrin kävelyä kouluun, pientä kylätietä pitkin, jossa ei ole edes valaistusta, matkat pitenisivät joka paikkaan, lähimpään kauppaan on myös 5 kilometriä.
Että ei ne kaikki kerrostalo ja vuokralla asujat ihan perseaukisia paskakasoja ole, kuten tällä älyvapaat palstalla aina moititaan.
autoista, taloista, tuloista, vaatemerkeistä jne. Ja olen tehnyt sen johtopäätöksen, että ei ole mun palsta. Joskus on kyllä kiva käydä täällä ihmettelemässä ihmismieltä ja kyllä täällä välillä on ihan oikeaa asiaakin ja välillä tulee kommentoituakin jotain, vaikka aika harvoin just em. syystä.
Vierailija:
minä kärryttelen 88 vuoden autolla ja sillä on ajeltu pohjoismaat ristiin rastiin ja vielä on oiva peli.
Asuntomme on tällä hetkellä iso vuokrakolmio, mutta kun on niin pirun hyvällä paikalla, asunnossa hyvä pohjaratkaisu, halpa vuokra ja lapsella koulu 600m päässä, niin ei raaskisi poiskaan muuttaa.
Minä olen perinyt ison omakotitalon joten toinenkin asumisvaihtoehto olisi mahdollinen, mutta se tietäisi lapselle 5 kilometrin kävelyä kouluun, pientä kylätietä pitkin, jossa ei ole edes valaistusta, matkat pitenisivät joka paikkaan, lähimpään kauppaan on myös 5 kilometriä.
Että ei ne kaikki kerrostalo ja vuokralla asujat ihan perseaukisia paskakasoja ole, kuten tällä älyvapaat palstalla aina moititaan.
Kun ei ola onnellisia, niin tunteita kanavoidaan noihin toisarvoisiin juttuihin: asunnon arvoon ja auton merkkiin yms.
En itsekään ole kokonaan vapaa noista jutuista, mutta olen kyllä huomannut, että mitä onnellisempi ja tyytyväisempi elämääni muuten olen, sitä vähemmän noilla materialistisilla jutuilla on merkitystä.
Kyllä siinä vaan on totuuden siemen, että pienimunaiset miehet tarvitsevat isot lelut. Jollakin sitä itsetuntoa on koitettava nostaa, jos ei muulla niin sitten hienommalla autolla kuin naapurilla on...
Vierailija:
Kyllä siinä vaan on totuuden siemen, että pienimunaiset miehet tarvitsevat isot lelut. Jollakin sitä itsetuntoa on koitettava nostaa, jos ei muulla niin sitten hienommalla autolla kuin naapurilla on...
Vierailija:
mutta jos asut viiden lapsen ja miehen kanssa 80m2 asunnossa keskellä juoppoja ja narkkareita, etkä pääse muuttamaan pois (koska ei ole varaa) ja autonne hajoaa joka toinen viikko, vaatteita ostat kun ne levähtää päälle ja lapsilla eriparikengät, voi alkaa materianpuute vähän vituttamaan.
t. Sen toisen ketjun ap, joka ei koskaan päivittele vähävaraisille kavereilleen, että he olisivat tyytymättömiä materialisteja...
e/nelikymppiset on alkaneet elää niin, että ostetaan se unelmien talo, auto, jne. eikä odoteta eläkeikään asti ja siitä on haloo noussut . Meilläkin on lainaa, ihan n. 55 000¿ ja omaisuuden arvo moninverroin tuo, joten miksi ei ostaisi hyvää ja ajaisi hienolla autolla parhaassa työiässä, kun ylipäänsä ajaa paljon? Kerranhan täällä ollaan. :)
t. espoolainen hyvällä itsetunnolla :)
mutta ei mennä nyt psykoanalyyttiseen teoriaan sen tarkemmin.
pröystäileviksi materialisteiksi he, jotka tykkäävät täällä nimettöminä keskustella asunto- tai autoasioista. Me asumme hyvällä alueella jonkun mielestä ehkä " luksusasunnossa" ja ajamme ihan ok autolla, mutta materialisteja meistä ei saa tekemälläkään. Omalla työllämme olemme materiamme keränneet ja se yksinomaan helpottaa elämää, ei muuta. Kukaan perheestämme ei kulje merkkivaatteissa ja rahaakin käytämme lähinnä vain pakollisiin menoihin kuten ruokaan ja bensaan. Luulenpa että aika moni teistä näiden asunto- ja autokeskustelujen kritisoijista vannoo Reimatecien ym. merkkien nimeen? ;) Miten tämä eroaa meistä, jotka panostamme asumiseen?
Meille syy asua ns. hyvällä alueella on se, että täällä on kaunista, meri ja paljon luontoa lähellä, fiksuja ihmisiä jne. jne. Kuolisimme ahdistukseen jos joutuisimme asumaan alueella, joka ei miellytä visuaalisesti ja jossa olisi mielestämme epämääräistä asukasainesta. Faktahan on se, että kaikenlaiset tallaajat ovat yhtä arvokkaita ja kuuluvat tähän elämään, mutta mieluummin kasvatan lapseni tällaisessa ympäristössä kuin sellaisessa, jossa hän imisi itseensä huonoja vaikutteita alkoholi- tai muuten vain ongelmallisilta naapureilta. Valitettava totuus on myös se, että tietyillä alueilla päiväkodit ja koulut ovat juuri näistä asukasaineksessa olevista eroista johtuen paaaaljon parempia..
Ja mitä autoon tulee, hyvä uusi auto on minulle ennen kaikkea turvallisuustekijä. Tärkeintä on tietenkin kuskin oma käyttäytyminen liikenteessä, mutta en ikimaailmassa pakkaisi kahta pientä lasta mihinkään kantti kertaa kantti -kokoiseen pahvilootaan, joka menee ensimmäisessä törmäyksessä ihan rusinaksi.
" Sisäinen espoolaisuus on henkistä pienimunaisuutta"
Tätä teoriaa ei tarvitse läheteä todistelemaan, se on niin ilmeinen.
että joillekin ihmisille merkeillä vain ei ole väliä. Ei Reimateceillä sen enempää kuin Mersuillakaan.
Vierailija:
" Sisäinen espoolaisuus on henkistä pienimunaisuutta"Tätä teoriaa ei tarvitse läheteä todistelemaan, se on niin ilmeinen.
häpeä siitä, että hänen vanhempansa joutuivat oman yrityksensä konkurssin jälkeen myymään talonsa ja muuttamaan krstaloon...
Sen toisen ketjun ap.
Mutta toki olet kiltti kun noin huolettaa ;-)