Puhuminen takertelee toisinaan, jos on ollut pitempään yksin
Toisinaan tässä opiskellessa voi mennä kuukausikin, etten puhu kenellekään mitään. Joskus pitkän hiljaisuuden jälkeen tuntuu olevan vaikeaa avata suunsa. Itselläni on vielä pieni s-vika, joka tätä pahentaa. Kuitenkin, kun puhumisessa pääsee taas vauhtiin, niin alkaa soljua paremmin sanat. Yliopistossa opiskellessa ei välttämättä ole paljoakaan kontaktia muihin, jos ryhmätyöt tehdään etänä enkä käy missään illanvietoissa. Yksin asuva mies kun olen, niin ainoat sosiaaliset kontaktit on työelämässä.
Kommentit (3)
Ala laulaa itseksesi kotona joka päivä. Voit myös lukea ääneen, jos et halua itseksesi jutella. Tai sitten yrität hankkia ihmiskontakteja esimerkiksi harrastuksista.
Saispa joskus olla itsekkin vaikka kuukauden hiljaa.
Niin tekee. Hirvittää joskus kun tuntuu ettei suullisesti oikein osaa ilmaista itseään.
Itse olen yksinasuva, en opiskele enkä ole työelämässä, käytännössä puhun vain muutamia kertoja kuukaudessa ääneen käydessäni esim. kaupassa pari kertaa kuussa.
Joskus on ollut aikoja että useampikin kuukausi on mennyt ilman mitään ääneen puhuttuja lauseita, Vain "kiitos hei".