Hinta-laatu-suhteeltaan hyvä paistinpannu?
Kommentit (31)
Aika monet suosivat hiiliteräspannuja nykyisin sen Teflon dokkarin jälkeen. Siis hiiliteräs on seuraava ostos.
Vierailija kirjoitti:
Joku järeä valurautapannu. Esim. Rönneby Bruk. Oma pannu tosin oli Stockmannilta, en muista merkkiä. Puukahvalla. Kaarevahko reunan muotoilu. Hinta muistaakseni jotain 70 e. Tällä hetkellä ikää 15 v., mutta kestää useammankin sukupolven. Hinta-laatusuhde siis lähes nolla, oli hinta mikä tahansa (hinta x / kestoikä ääretön)((tän muuten varmaan jotkut ajattelee toisinpäin, että hinta-laatusuhteen pitäisi olla "korkea", että olisi hyvä. Mutta se olisi laatu-hintasuhde silloin.))
Oli muuten hauska, kun Stockmannin myyjä teki kaikkensa etten olisi ostanut tuota pannua. Tiesi, ettei saa enää ikinä myytyä yhtään uutta pannua meidän talouteen. :)
Meilläkin tämä Rönneby, on todella hyvä, ollut nyt n. 3 vuotta ja edelleen kuin uusi. Pesen yleensä pelkällä kuumalla vedellä ja pesun jälkeen pari tippaa ruokaöljyä pannuun niin taas kiiltää. Ainut huono puoli on se että se on aika painava, ainakin tuo isokokoinen, etten kauaa jaksa yhdellä kädellä kannatella, varsinkin kun siinä on ruokaa. Suosittelen.
Mulla on tällainen AMT ollut jokapäiväisessä käytössä pari vuotta, ja pannu on edelleen uudenveroinen. Lisäksi siinä on tosi paksu pohja, eli se ei kylmene vähän enemmän tavaraa pannulle laitettaessa.
Tilasin juuri hiiliteräspannun! Pitäisi olla ikuinen. Itse ainakin innostuin tästä, ei ole myrkyllisiä pinnoitteita.
Ikean se edullisin Oumbärlig vai mikä onkaan, on tosi hyvä ja keestävä.
Paras paistinpannumateriaali on umpikulta. Yhdistää pinnoitetun ja valuraudan hyvät puolet. Pienenä miinuksena tietysti paino...
Kuumataottu hiiliteräspannu. Itselläni on Turk-merkkinen 20 cm pohjalla.
.
https://www.kochform.de/Turk-Eisenpfanne-Freiform-warmgeschmiedet.htm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikea
mutta vain ne 365 mallit
Mulla on iso ja pieni tuollainen, ovat todella hyviä.
En ole saanut mitään jämähtämäön niihin kiinni.
T. MIES
Hiiliteräs tai valurauta. Kestää ikuisesti eikä aiheuta syöpää kuten pinnoitetut.
On kyllä sikahyvä pannu. Mikään ei tartu yhtään siihen pilkulliseen pintaan.
Paistan usein kalaa ja pannu on siinäkin tooosi hyvä.