Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon vihasta?

Vierailija
09.01.2020 |

Olen huomannut, että minussa on paljon vihaa. Turhaa vihaa, jota ei kannata tuntea. En kuitenkaan osaa integroida tätä vihaa ja näitä kokemuksia itseeni, koska olen vain pettynyt ja turhautunut itseeni. Siihen, että joidenkin elämänkokemusten myötä en pysty luottamaan itseeni enkä muihin, ja yksin ollessani olen vain tyhjä kuori. Yksin ollessani vihaan itseäni paljon. Vihaan elämääni ja pettymyksiä. Vihaan saamattomuuttani ja pelokkuuttani. Vihaan sitä, että pitää pärjätä.

Olen masentunut, kyllä. Ahdistunutkin. Mutta nämä tunteet juontavat juurensa juuri niihin kokemuksiin elämässä, jotka ovat hidastaneet kehitystäni. Olen vähintään viisi vuotta muista ihmisistä jäljessä, ja olen nyt vasta uskaltamassa ajatella potentiaalia tehdä muutakin, kuin vain olla olemassa.

Millä muilla keinoilla, kuin intensiivisellä psykoterapialla (johon en oikein uskalla luottaa), voisin päästä eroon tästä vihasta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painiskelen samojen asioiden kimpussa.

Haluaisin kovasti antaa anteeksi ja unohtaa, mutta en pysty.

Vierailija
22/23 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tunteet ovat OK. Traumaperäinen viha on OK. Viha asettaa rajoja, antaa voimaa ovimattoilun jälkeen. Ei tarvitse antaa anteeksi, mutta voi päästää irti.

Varmista, ettet ole empaatikko. Empaatikot ruoskivat aina itseään ensimmäiseksi kaikesta mahdollisesta ja pyrkivät selittämään muiden huonon käytöksen ja omat traumat jotenkin hyvinperin. Esim. "Vanhempani kohtelivat minua huonosti, mutta heillä olikin hirveän vaikeaa ja huolta rahasta". Sen sijaan, että olisi, että "Jumalauta! Vanhemmat kohtelivat minua huonosti, ihan syyttä! Minun vikani lapsena ei ollut se, että vanhemmilla meni huonosti. Heidän olisi pitänyt aikuisina huolehtia omat asiansa kuntoon!"

Jos englanti taipuu,. Anita Moorjanilta on juuri tullut kirja Sensitive is the New Strong - The Power of Empaths in an Increasingly Harsh World. Siitä tulee todennäköisesti suomennos 2-3 vuoden päästä, kuten Moorjanin edellisistäkin kirjoista. Olen itse nauttinut tuosta todella paljon traumaperäisen taustan omaavana empaatikkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin talvella rikoksen uhriksi. Olen saanut apua Sami Minkkisen hypnoosivideoista. Koska en ole saanut mitään korvausta, edes anteeksipyyntöä, pelkään että jos kostan tekijälle. Parasta unohtaa menneet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän