Mikä hitto siinä on, että Geisha oli ennen aivan helvetin hyvää ja nyt se ei maistu miltään?
Puhun kääreellisistä Geisha konvehdeista. Miten näin täydellinen tuote on saatettu pilata? Tässä ei ole mitään samaa siihen vanhaan Geishaan.
Eikö Fazer ammu itseään jalkaan tällä, kun enää ei huvita ostaa Geishaa kun tämä on näin......mitäänsanomatonta.
Kommentit (172)
äsken söin geishaa rasiasta ja huomasin että makua puuttuu
en siis ollut nähnyt vielä viestiketjua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen söit sitä kerran kuukaudessa palan, nyt syöt jokapäivä koko levyn.
Hän itse tietää tämän parhaiten, vai mitä luulet?
Kaikki eivät mässytä karkkia kilotolkulla, vaikka pakkaukset ovatkin älyttömän isoja ja hinnat halvat.
Ja miksi ovatkin niin halpoja...
Mietin sattumalta tätä samaa tänään. Geishan maku on nykyään vanhentuneen oloinen. Pahvinen kuvaa hyvin. Ennen oli minunkin suosikkisuklaa.
Suklaayhdistyksen sivuilla oleva kommentti kiteyttää aika hyvin mikä Fazerin tuotteissa on pielessä:
"Tässä on käsissäni suklaa, joka on taatusti jokaisen suomalaisen tietämyksessä. Muistoja tämänkin suklaan maku mieleen tuo. Nyt kuitenkin, joku on muuttunut. Suklaan maku ei ole enää niin "raikas", eikä myöskään niin suuhun sulava, kuin ennen. Jotenkin tämä on myös kuivaa (?) Joku on muuttunut, ikävällä tavalla."
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Jäivät Geishat tänä jouluna kaupan hyllyyn. Fazer on mennyt laadultaan alas. Siirryin Godivaan ja Neuhausiin,
Just eilen katsoin Cittarissa että Fazerin konvehtiboxeja oli ns pääkäytävällä edelleen aivan yhtä paljon kuin viime lokakuussa kun ne kasat siihen rakennettiin. No, aiemmista vuosista poiketen en itsekään ostanut yhtäkään Fazerin laatikkoa viime jouluksi. Kiinnostavaa nähdä mitä ne noille aikovat tehdä.
Samoin Budapest ja Wiener Nougat ovat muuttuneet ” pahoiksi”. Fazerin sininen pehmeni ennen lämpimällä ilmalla, ei pehmene enää. Varmaan muutettu asiakkaiden pyynnöstä, kuten konvehtirasioiden pienentäminen ja hintojen nostaminen.
Onkohan Fazer saanut tästä paljon palautetta tai lehdet kirjoittaneet? On tullut sama huomio puheenaiheeksi nyt jo sattumalta useamman ihmisen kanssa, alkaa siis tieto laadun huonontumisesta leviämään varmaan jo laajalle. Ja viimeistään ne ohuet lättälevyt olivat vikatikki. Samalla tiellä oltiin jo "uudistuneiden pakkausten" kanssa, siis ne pitkulaiset boksit mitä esim. jouluna hamstrataan. Hinta nousi, sisältö väheni. Ja laadukas sisältö ainakin Geishan ym. osalta hävisi kokonaan... Huvitti, kun sain kaupasta vielä viimeisen vanhan boksin, jossa oli sisältöä enemmän mutta hinta halvempi, ja ostin samalla myös uuden pakkauksen, joka siis pienempi ja kalliimpi.
Don't fix what ain't broken, Fazer...
Vierailija kirjoitti:
Samoin Budapest ja Wiener Nougat ovat muuttuneet ” pahoiksi”. Fazerin sininen pehmeni ennen lämpimällä ilmalla, ei pehmene enää. Varmaan muutettu asiakkaiden pyynnöstä, kuten konvehtirasioiden pienentäminen ja hintojen nostaminen.
:D Niinpä. "Uusi paranneltu koostumus" jne.
Laittaisivat edes sen "uusi resepti!" intoilun pakettiin, niin tietäisi aina mikä tuote on vedetty vituilleen. Onko muuten mitään lakipykälää, joka kieltäisi olemaan informoimatta kuluttajaa muuttuneesta tuotteesta?
No nyt helpotti! Mä olen parin vuoden ajan alkanut miettiä tulleeni vanhaksi, kun suklaa ei ole maistunut enää samalta kuin nuoruudessa. Syy onkin Fazerissa, eikä iässäni. Siispä Lindtiä ostamaan hyvillä mielin ja kielin!
Ostin sillä Pandan suklaalevyjä kun niissä ei palmuöljyä.
Pandan Juhlapöydän konvehdeissa harmiksi on, mutta vähempi kun Fazereissa.
Minä kun luulin, että en vaan enää maista mitään, mutta näyttää olevan sitten tuotteessa muutos. Budapest ei maistu siis yhtään miltään enää ennen oli minusta aivan syntisen hyvää. Fazerin Sininen ei minusta ole muuttunut , toivottavasti sitä ei "uusita"
Mitä on se rasvainen kerros joka näistä nykyversioista jää kitalakeen?
Ilmeisesti suurin syy taitaa olla palmuöljyssä, sitä löytyy kaakaovoin sijaan nykyään Geishasta. Muistaakseni tästä oli ihan jotain lehtijuttujakin joskus. Vielä eivät palmuöljyllä ole korvanneet Fazerin sinisen tai sinivalkoisen ainesosia, varmaan prosessikaaviot on jo siitäkin suunniteltu.
Ihan meinaa surettaa, kun Geisha oli niin täydellinen nautinto aiemmin <3 Nykyään mainosbudjettia riittää, mutta sisällöllä ei ilmeisesti väliä. Ja kirjoittaisivat tosiaan sen "uusi resepti" edes niihin hemmetin pakkauksiin, eikä tuollaista "hiippailua".
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v. Ennen geisha suklaa oli sellaisessa tinapaperikääreessä ja suklaa oli todella hyvää, täynnä täytettä. Nykyisin kyseinen suklaa on mauton, litteä lätyskä, jossa ei makua ollenkaan.
Niinpä, täytettä oli paljon ja se ratisi pureskellessa , suklaakerros päällä oli ohut. Nykyisin suklaakerros on paksu ja täyte mitäänsanomatonta. En osta enää, silloin oli suosikkini.
Eipä Pandankaan konvehdit miltään maistuneet. Ensimmäinen kerta kun sanoin miehelle, että saa mun puolestani syödä ne juhlapöydän konvehdit.
Fazerin siniseen en ole enää koskenut vuosiin. Väkevää ja pahaa on.
Taas erehdyin pitkästä aikaa Geishaa ostamaan... mikä siinä onkin ettei maistu yhtään miltään, vai onko korona vienyt lopullisesti makuaistini:/
Itse petyin pääsiäisenä mignon-muniin. Aivan kertakaikkisen mauttomia.
Voisin ihan mielelläni maksaa enemmän oikeasti hyvästä suklaasta. Vanhat reseptit takaisin käyttöön, kiitos.
Korona vienyt makuaistin? 😉
Mutta olen huomannut saman noissa kääreellisissä. Siksi ostan Geishaa vain levyinä nyt.
Täälläkin yksi aiemmin vannoutunut Geisha-fani :'( Ensin jopa ajattelin, että olen kipeänä tai levy oli pilaantunut tai jotain, kun Geisha maistui niin oudolta, tai siis ei maistunut miltään. No, nyt olen jo aikaa sitten todennut, että Geishaa ei enää ole...
Pakkaukset ovat hienot, mutta sisältö roskiskamaa :( Varsinkin nyt kun tuli ne uudet litteät levyt, eli ei enää juuri täytettäkään. Haloo Fazer?!
Harmitti jouluna, kun aiemmin olen nautiskellut omassa rauhassa hyvästä kirjasta ja Geishasta, nyt en ole aikoihin edes ostanut eikä ostanut meidän porukasta kukaan muukaan. Ei melkein kehtaisi antaa Geishaa enää lahjaksikaan esim. töissä yhteistyökumppaneille, tosin Fazer on niin vakiintunut instituutio että siitä ei niin vain luovuta. Toivottavasti nyt tajuavat mokanneensa ja pahasti. Ilmeisesti Fazerin siniseen eivät (vielä) ole koskeneet, mutta tosiaan ainakin Geisha, Fazerina ja Pätkis on pilattu.
Yes, this matters to me :D