Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnvieroksuja töissä käy hermoille

Vierailija
08.01.2020 |

Mun työpaikalla on yksi työnvieroksuja. Se hidastelee, tekee kaiken huonosti, jättää asioita tekemättä koska mukamas unohti, ei kuuntele kun mä puhun sille, ei vastaa mun kysymyksiin, esittää että se ei muka tiedä jotain asiaa minkä ihan varmasti tietää, jne. Mahdollisimman hankala ihminen, siis se tekee kaikesta hankalaa, heittäytyy hankalaksi ihan vain koska sitä ei kiinnosta tehdä töitä.
Meidän esimies ei tee asialle mitään, joten mun täytyy patistaa työkaveria työntekoon. Jonkun täytyy patistaa, muutoinhan työkaverin hommat jää muiden tehtäväksi. Monta kertaa päivässä mä käyn patistamassa työkaveria, mun täytyy oikein kytätä sitä tai muutoin se alkaa laiskotella. Pienestä kehotuksesta se ei ala tehdä mitään, sille pitää sanoa tosi pahasti ennen kuin se ryhtyy hommiin. Pian se taas alkaa hidastella, joten mun pitää taas sanoa pahasti.
__
Mä yritän hoputtaa sitä, saada sen tajuamaan ettei saa hidastella, mä sanon sille esim "etkö sä yhtään hitaampi osaa olla?", "meinaatko sä saada sun hommat valmiiksikin vielä joskus?", "kas kun et jättänyt kokonaan tekemättä", "oho, ai sä teit sen jo? aikamoista, enpä olisi uskonut", "koita joskus oppia tekemään sun työsi, se ei oo niin vaikeeta!", "ja taas sä teit sen väärin? ja taas! ja taas! ja taas!"
Sille pitää sanoa ilkeästi koska ei se muutoin ota opikseen.
__
Ja arvatkaa mitä se nyt heti vuoden alkuun teki? Jäi sairauslomalle! Pari kuukautta meinaa olla poissa töistä koska se on mukamas masentunut! Se ei ole masentunut, se ei vaan halua tehdä töitä, se tahtoo vain laiskotella. Se meni lääkärille ruikuttamaan ja esittämään ja itkemään ja lääkäri diagnosoi sille "masennuksen" ja päästi sen sairauslomalle! Eikä se tietenkään mennyt työterveyslääkärille joka tunnistaa tuollaiset feikkaajat vaan se meni ruikuttamaan terveyskeskuslääkärille! Miksi terveyskeskuslääkärit on tuollaisia? Kaikki feikkimasentuneiden ruikuttamiset menee läpi, kaikki pääsee sairauslomalle milloin vain tahtoo.
__
Miten joku voi olla noin laiska? Miksei se edes opi tekemään töitään kunnolla, miksei se edes yritä? Jättää huoletta työt muille. Mua suututtaa! Inhottaa oikein miten muut kehtaa loisia muiden kustannuksella.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen tehtävä, ei sinun.

Vierailija
2/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo oikein solidaarinen. Toi on kyllä vttumaista, kun näkee, että toinen luistaa tahalleen hommista, ja tietää että joutuu korjaamaan seuraavana päivänä toisen jälkiä. Mutta aika kovasanaisesti uskallat sanoa sille, esimies ei vois sanoa noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan eli anna pomon hoitaa. Ei ole sinun tehtävä.

Teet omat duunis ja that's it.

Vierailija
4/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma ettei kyseessä ole oikeasti heikkolahjainen henkilö?

Miksi sanot että pitää sanoa ilkeästi kun ei muuten tajua, jos sun ilkeätkään sanomiset ei ole tilannetta muuttaneet?

Sulla ei ole myöskään mitään oikeutta kyseenalaistaa lääkärien diagnooseja.

Varmasti tilanne on teille muille ikävä ja vaatii työnantajan ja työterveydenhuollon toimia, mutta sinä et voi tehdä hänen työsuoriutumiselleen mitään etkä myöskään ole tilanteen varsinainen uhri, joten ryhdistäydy ja käyttäydy ihmisiksi. Se on ainoa mitä voit tilanteesi helpottamiseksi tehdä.

Vierailija
5/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama työ, sama palkka. Miksi sykkiä ylimääräistä, kun voi keskellä päivää käydä av:lla, nettishoppailla tai hengailla?

Vierailija
6/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihana tehdä töissä peräjälkeen samaa vuoroa, kun tiedän, että teen hommani kunnolla, eikä oo mitään yllätys-katastrofeja edessä. Teen mä muutenkin hommat kunnolla, mutta "itselle" tehdessä pääsee vielä nauttimaan siitä seuraavana päivänä. Siksi mua ei haittaa tylsän työn toistaminenkaan.

Vierailija
7/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanot että pitää sanoa ilkeästi kun ei muuten tajua, jos sun ilkeätkään sanomiset ei ole tilannetta muuttaneet?

Varmasti tilanne on teille muille ikävä ja vaatii työnantajan ja työterveydenhuollon toimia, mutta sinä et voi tehdä hänen työsuoriutumiselleen mitään etkä myöskään ole tilanteen varsinainen uhri, joten ryhdistäydy ja käyttäydy ihmisiksi. Se on ainoa mitä voit tilanteesi helpottamiseksi tehdä.

vähän vaikuttaisi että Ap & kollega ovat molemmat heikkolahjaisia 🤔

Vierailija
8/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi voi olla hidas, mutta sä olet työpaikkakiusaaja.

Vierailija
9/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ärsyttää kun muut työkaverit ei välitä. Mä oon monta kertaa kertonut työkavereille että "hei tuo yksi ei tee hommiaan, käykää aktivoimassa sitä". Mutta mun työkaverit ei välitä, ne vain hoitaa omat hommansa, ne ei mene aktivoimaan laiskimusta. Mun työkaverit ei suostu edes keskustelemaan tästä asiasta, mä yritän suostutella ja painostaa niitä, yritän saada ne tajuamaan että kyllä meidän kaikkien velvollisuus on aktivoida sitä laiskimusta, mutta ei, ei auta, mun työkaverit ei kuuntele, ei suostu, ei ryhdy mihinkään. Ne vain tekee omat työnsä ja vähät välittää kun joku muu laiskottelee.

Mua suututtaa miten välinpitämättömiä mun työkaverit on. Ihmiset ei nykyään välitä mistään. Siis ei minkäänlaista vastuuntuntoa, yhteisistä asioista ei piitata, jokainen välittää vain omasta navastaan. Kyllä kaikkien vastuulla on toimia yhteisen hyvän eteen, ei työpaikka muutoin toimi, ei yhteiskunta muutoin toimi. Meidän täytyy yhdessä hoitaa yhteiset asiat. Mutta ei, mun työkavereita ei kiinnosta. Ihmiset ei piittaa nykyään mistään! Nämä nykyiset nuoret sukupolvet ovat uskomattoman vastuuntunnottomia ja itsekkäitä, ei mikään ihme että hyvinvointiyhteiskunta rapistuu. Osa ihmisistä loisii yhteiskunnan kustannuksella ja loput ihmiset ei yritä tehdä asialle yhtään mitään!

-ap

Vierailija
10/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä itseänikään työt nappaisi jos joutuisin tuollaisen työpaikkakiusaajan kanssa olemaan töissä. Hyvä että otti saikkua.

Vierailija
11/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole työkavereiden vastuulla aktivoida ketään. Se on esimiehen hommaa. Tietysti valitettavan paljon on sellaisia esimiehiä, jotka eivät hommiaan hoida.

Vierailija
12/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä kuulit työkaverin sairasloman syyn ja mistä se on haettu? Kuulostaa unelmatyöpaikalta Porvoossa.

Vierailija
13/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle maksetaan palkkaa nimenomaan tuosta.

Työkavereille ei. Ellei ketjun avaajalla ole pyrkimyksiä ratsastaa tuon "luuserin" kustannuksella ylemmäs hierarkiassa?

Vierailija
14/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aiemminkin ollut laiskottelijoita töissä. Aina minä olen se joka joutuu aktivoimaan laiskimusta. Tuo aktivointi vie mun työaikaa, vie mun energiaa, rasittaa mua. Laiskimukset aiheuttavat mulle ylimääräistä työtaakkaa, ihan vain koska esimies ei tee tehtäviään.

Laiskimukset on useimmiten meillä töissä jonkin aikaa ja sitten ne häipyy tiesminne, vaihtaa töitä tai jää työttömiksi tai jotain. Aivan käsittämätöntä mitä työnvieroksujia. Eivät suostu aktivoitumaan työpaikalla. Suomessa on liian hyvät tuet työttömille, laiskottelu kannattaa. Ei saisi kannattaa! Ei saisi antaa ihmisten laiskotella ja loisia! Työttömiltä tuet pienemmiksi ja lisää aktivointia, lisää jotain aktiivimallin kaltaista niin että saadaan patistettua työttömät työnhakuun ja työntekoon!

Liian hyvät tuet sallii työnvieroksujien jäädä elämäntapatyöttömiksi. Mitä ne sitten tekee? Vain laiskottelee kotona? Vain trollailee vauvapalstalla? Miten ne kehtaa! Eivätkö ne häpeä? Mä en ikinä kehtaisi!

-ap

Vierailija
15/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten syytä esimiestäsi laiskaksi?

Missä tässä ketjun avaamisessa on se kuuluisa pihvi?

Oletko pyrkimässä valta-asemaan työpaikallasi?

Vierailija
16/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat äärimmäisen rasittavalta työtoverilta.

Toisaalta ymmärrän tilanteen. Meillä on töissä yksi patalaiska työnvälttelijä, oikein nakkisuojien etsimisen kruunaamaton kuningas. Muuten tosi mukava tyyppi, mutta työtä ei viitsi tehdä sitäkään vähää mitä pitäisi. Vartin hommaan menee yli tunti, tämä siksi että sillä aikaa me muut hoidamme myös hänen osuutensa töistä. Vessassa istuu 30 min kerrallaan, välillä löytyy jostain portaikosta puhelinta näpräämästä. Ja nekin työt jotka tekee, tekee usein tarkoituksella väärin.

Esimiestä ei kiinnosta tipan vertaa. Ei tuo kollega ole saanut edes yhtään varoitusta, vaikka olisi pitänyt tulla jo lopputili.

Ei nosta työmotivaatiota moinen lusmuilija.

Vierailija
17/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun kun huomasin sen hidastelevan niin mä kyllä monet kerrat kiltisti vihjailin sille siitä. Esimerkiksi mä sanoin muille työpaikalla että "tuo työkaveri tuolla on tosi hidas! uskomatonta miten hidas se on!". Sanoin tuon niin kovalla äänellä että ihan varmasti laiska työkaveri kuuli sen. En halunnut loukata, joten tuolla lailla varovasti vihjailin. En todellakaan halunnut mennä heti sanomaan mitään vasten kasvoja. Mutta kun se ei ottanut opikseen niistä vihjailuista! Sadat kerrat vihjailin ja ei ottanut opikseen!

Joten tietysti täytyy sanoa ilkeästi. Jos ei kiltti vihjailu riitä niin sitten pitää antaa ihan kova opetus, niin että oppii. Nyt se vain kieltäytyy oppimasta, kieltäytyy ryhdistäytymästä. Itsepäinen ihminen! Ei suostu aktivoitumaan! Joten tietysti mun pitää jatkaa ilkeilyä, tietenkään mä en saa antaa periksi, se vain yrittää vastustaa mua, mutta mun pitää jatkaa ilkeilyä kunnes se ottaa opikseen, kunnes se suostuu nielemään ylpeytensä ja ymmärtää että ei auta muu kuin ryhtyä työntekoon.

Vierailija
18/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tää olikin trolli.

/16

Vierailija
19/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverisi voi olla hidas, mutta sä olet työpaikkakiusaaja.

Monesti työnantajat uhkailee nopeampaa työntekijää hoputtamaan hitaita ja epäsuoraan antaa ymmärtää että tän takia nopean pitää jäädä joka päivä parituntia ylitöihin, muuten tulee monoa.

Tälläistä on esimerkiksi ravintola-alalla.2

Vierailija
20/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä kuulit työkaverin sairasloman syyn ja mistä se on haettu? Kuulostaa unelmatyöpaikalta Porvoossa.

Mun serkku on samalla työpaikalla tuon laiskottelijan puolison kanssa. Mä pyysin mun serkkua utelemaan tuolta puolisolta sen laiskottelijan saikuttelukuvioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän