Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnvieroksuja töissä käy hermoille

Vierailija
08.01.2020 |

Mun työpaikalla on yksi työnvieroksuja. Se hidastelee, tekee kaiken huonosti, jättää asioita tekemättä koska mukamas unohti, ei kuuntele kun mä puhun sille, ei vastaa mun kysymyksiin, esittää että se ei muka tiedä jotain asiaa minkä ihan varmasti tietää, jne. Mahdollisimman hankala ihminen, siis se tekee kaikesta hankalaa, heittäytyy hankalaksi ihan vain koska sitä ei kiinnosta tehdä töitä.
Meidän esimies ei tee asialle mitään, joten mun täytyy patistaa työkaveria työntekoon. Jonkun täytyy patistaa, muutoinhan työkaverin hommat jää muiden tehtäväksi. Monta kertaa päivässä mä käyn patistamassa työkaveria, mun täytyy oikein kytätä sitä tai muutoin se alkaa laiskotella. Pienestä kehotuksesta se ei ala tehdä mitään, sille pitää sanoa tosi pahasti ennen kuin se ryhtyy hommiin. Pian se taas alkaa hidastella, joten mun pitää taas sanoa pahasti.
__
Mä yritän hoputtaa sitä, saada sen tajuamaan ettei saa hidastella, mä sanon sille esim "etkö sä yhtään hitaampi osaa olla?", "meinaatko sä saada sun hommat valmiiksikin vielä joskus?", "kas kun et jättänyt kokonaan tekemättä", "oho, ai sä teit sen jo? aikamoista, enpä olisi uskonut", "koita joskus oppia tekemään sun työsi, se ei oo niin vaikeeta!", "ja taas sä teit sen väärin? ja taas! ja taas! ja taas!"
Sille pitää sanoa ilkeästi koska ei se muutoin ota opikseen.
__
Ja arvatkaa mitä se nyt heti vuoden alkuun teki? Jäi sairauslomalle! Pari kuukautta meinaa olla poissa töistä koska se on mukamas masentunut! Se ei ole masentunut, se ei vaan halua tehdä töitä, se tahtoo vain laiskotella. Se meni lääkärille ruikuttamaan ja esittämään ja itkemään ja lääkäri diagnosoi sille "masennuksen" ja päästi sen sairauslomalle! Eikä se tietenkään mennyt työterveyslääkärille joka tunnistaa tuollaiset feikkaajat vaan se meni ruikuttamaan terveyskeskuslääkärille! Miksi terveyskeskuslääkärit on tuollaisia? Kaikki feikkimasentuneiden ruikuttamiset menee läpi, kaikki pääsee sairauslomalle milloin vain tahtoo.
__
Miten joku voi olla noin laiska? Miksei se edes opi tekemään töitään kunnolla, miksei se edes yritä? Jättää huoletta työt muille. Mua suututtaa! Inhottaa oikein miten muut kehtaa loisia muiden kustannuksella.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan vitsillä kirjoitettu. Aloittaja ei ole tosissaan vaan kokeilee kuinka moni menee juttuun mukaan.

Mutta ikävä kyllä aloittajan kaltaisia ihmisiä työpaikoilla on ihan todellisuudessa olemassa.

Mietin onko se hitaus suurempi haitta vai tuonkaltainen ihmistyyppi. 😁

Vierailija
22/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa tää olikin trolli.

/16

Toivottavasti on trolli, eikä AP ole sellainen työpaikan "tehosählääjä". Edellisessä työpaikassani (kaupassa) oli töissä AP:n kaltainen, joka sai lähinnä aikaan hirveän sotkun ja omasta mielestään teki muidenkin työt...

Esimieheni käskystä olen mm. korjannut tehosählääjän satoihin tuotteisiin laittamat "omat lisäalennukset" ja järjestellyt uudelleen varaston (tehosählääjä oli dumpannut kaikki kausitavarat sekaisin samaan kasaan). Bonuksena kahviläikkiä sai jatkuvasti hinkata lattiasta myymälän puolelta (koska tehosählääjä ei kerinnyt pitää kunnon kahvitaukoa ja läikytteli menemään myymälän puolella). Esimies ja tehosählääjä ottivat lopulta yhteen ja tehosählääjä vaihtoi työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma kyseessä? Veikkaan Porvoon lakritsia tai anustappitehtaan ruputuslinjastoa.

Vierailija
24/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän vaikutat oikein kannustavalta työtoverilta, kun kyttäät ja painat alas toisia. Olet varmasti pidetty henkilö työpaikallasi.

Vierailija
25/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että työkaverillasi on ollut alunperinkin jotai masennusta tai ahdistusta taustalla. 

Ja sinä olet pahentanut sitä vittuilemalla minkä ehdit.... Well done!

Vierailija
26/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverisi voi olla hidas, mutta sä olet työpaikkakiusaaja.

Monesti työnantajat uhkailee nopeampaa työntekijää hoputtamaan hitaita ja epäsuoraan antaa ymmärtää että tän takia nopean pitää jäädä joka päivä parituntia ylitöihin, muuten tulee monoa.

Tälläistä on esimerkiksi ravintola-alalla.2

Perinteistä armeijatyylistä johtamista. Jos yksi sotilas töpeksii niin upseeri rankaisee kaikkia sotilaita, jotta ne kaikki sotilaat sitten jatkossa patistaisivat sitä yhtä töpeksijää parempaan suoritukseen. Eihän se koskaan toimi koska se töpeksijä vain kiusataan ulos.

Mutta nykyään tuota on armeijan lisäksi ihan kaikilla aloilla, lähes jokaisella suomalaisella työpaikalla. Koska melkein kaikki esimiehet Suomessa on nykyään narsisteja.

Narsisti aktivoituu siitä kun häntä kiusataan, hän sisuuntuu ja alkaa työskennellä paremmin jotta saa kiusaamisen loppumaan, jotta hän saa näytettyä muille kuinka hyvä hän on, se on hänen mielestään tervettä kilpailuhenkeä. Mitä enemmän narsistia kiusataan sitä enemmän hän sisuuntuu ja aktivoituu, siis hänen kohdallaan todellakin toimii periaate "mikä ei tapa - vahvistaa". Normaali ihminen ei aktivoidu kiusaamisesta, normaali ihminen kärsii ja sairastuu kiusaamisesta. Normaalilla ihmisellä "mikä ei tapa - väsyttää". Mutta sitä narsisti ei tiedä, narsisti ei tiedä että hän on kiero, hän kuvittelee että kaikki ihmiset saa aktivoitumaan samalla lailla kuin hänet. Jos ei pieni kiusaaminen riitä niin sitten pitää kiusata lisää, kunhan tarpeeksi paljon kiusataan niin kyllä ennemmin tai myöhemmin se töpeksijä saadaan haastettua kilpailemaan, se ryhdistäytyy! Pitää kiusata eli haastaa eli motivoida lisää, lisää, lisää, lisää,...! Vain siten saat parhaan tuloksen ulos työntekijöistäsi. Mitä enemmän haastat sitä enemmän tulee tulosta.

Jos työntekijä jostain kumman syystä sairastuu niin sille ei voi mitään. Toisinaan ihmiset sairastuvat, se on normaalia. Masennus on jokin outo aivokemiallinen häiriö. Ei kukaan ole toiselle masennusta aiheuttanut esim haastamalla. Ihan masentuneen omista aivoista, omista aivokemioista, se masennus on lähtöisin. Ja masennuskin kyllä saadaan taltutettua kunhan potilasta tarpeeksi paljon haastetaan. Potilasta täytyy haastaa ryhdistäytymään, haastaa parantamaan itsensä. Sille ei sitten mitään mahda jos potilas ei tahdo parantua. Jotkut ihmiset ovat hoitovastaisia, eivät vain suostu toimimaan omaksi parhaakseen, eivät suostu noudattamaan muiden neuvoja. He ovat persoonallisuushäiriöisiä vastaanhankaajia jankkaajia. Näin siis narsisti asian näkee, eli näin siis esimies ja psykiatri asian näkee. Vika on työntekijässä/potilaassa itsessään jos hän ei edes yritä vaikka häntä ahkerasti haastetaan! Ratkaisu on aina se että haastetaan lisää.

Vierailija
27/28 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan vitsillä kirjoitettu. Aloittaja ei ole tosissaan vaan kokeilee kuinka moni menee juttuun mukaan.

Mutta ikävä kyllä aloittajan kaltaisia ihmisiä työpaikoilla on ihan todellisuudessa olemassa.

Mietin onko se hitaus suurempi haitta vai tuonkaltainen ihmistyyppi. 😁

Monet on sitä mieltä että nuo hitaat ihmiset on "yksinkertaisia, ressukoita, avuttomia". Mutta kenties ne vain on latistettu kiusaamisella.

Nuo aloittajan kaltaiset ihmiset taas ajattelee itsestään että ne on "vastuuntuntoisia". "Jonkun täytyy kantaa vastuuta". Sitä varten aloittajan kaltaiset ihmiset pyrkivät esimieheksi, koska he mielestään sopivat kantamaan vastuuta. On suorastaan heidän velvollisuus kantaa vastuuta koska he ovat siinä niin hyviä. Ja suuremmasta vastuusta kuuluu sitten myös saada suurempi palkka.

Työelämä toimi paljon paremmin kauan sitten kun ei ollut niin paljon "vastuunkantajia".

28/28 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä kans kyllästynyt työkavereiden laiskuuteen. Onneks monet tekee kuitenkin työnsä meidän työpaikalla... Kyllä sitä itekki joskus tekee asiat "puoliteholla" .. mutta tuntuu, että näillä työpaikan laiskureilla ei ole mitään rajaa siinä laiskottelussa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme