mitä persoonallisuustyyppiä exäsi oli? entä sinä itse?
onko joku eronnut samanlaisesta persoonallisuustyypistä, mitä itse on?
Maija
p.s. ruotsalainen Thomas Erikson luokittelee persoonia eri värien mukaan (keltainen, sininen, punainen, vihreä). Mutta muutkin luokittelut käy.
Kommentit (15)
Olin suhteessa keltavoittoisen miehen kanssa. Olen itse sininen. Mies oli spontaani, puhelias, hajamielinen, suuripiirteinen ja aikaoptimisti. Minä olin rutinoitunut, ennakoiva, asiakeskeinen, pikkutarkka ja loukkaannuin aina kun mies ei ollut. Miehen tapa toimia oli olla arvaamaton, mutta hyvitellä mokiaan. Minun toimintatapani oli lupautua harvoin mihinkään, mutta pidin lupaukseni 100% todennäköisyydellä.
Hän oli minulle julma riidellessä ja arjessa epäluotettava. Minä olin hänelle tunnetasolla kylmä ja elämyksellisessä mielessä täysin turha - en ollut kiinnostava kovin usein. Siksi minut varmaan unohdettiinkin niin usein :D
Ei kiitos ikinä enää :D
jännnis ja jännnis, seuraavaksi otan kilttiksen
Uskomattoman hyvin jotkut osaavat kuvailla itseään ja toista ihmistä.
Pisimmässä suhteessa.
Mies: "kotihiiri", sosiaalisesti taitava, säästäväinen, rauhallinen olemus ja turvallinen
Nainen: menossa kokoajan, sosiaalinen, impulsiivinen, tuhlari ja ehkä jopa jännä nainen
Ihastus vaihe: mies mystinen & nainen jännä
Myöhemmin yhdistävät tekijät olivat: yksi yhteinen harrastus, seksi sekä tulevaisuuden haaveet. Unohtamatta tietenkään toisen kunnioittamista ja rakkautta
Luultavasti ENFP. Itse olen INTJ.
M31
Nopein ero, kummatkin oltiin: pikkutarkkoja, säästäväisiä, rauhallisia ja koti-ihmisiä.
Suhteesta puuttui intohimo eikä yksilöinä emme saaneet mitään uutta parisuhteen ansiosta koska oltiin lähes peilikuvat toisillemme.
Mä en tuollaisista väreistä osaa sanoa yhtään mitään. Kaikki kolme tosi pitkää vuosien suhteita on yllättävän samanlaisia naisia. Voimakkaita luonteita ei mitään mattoja. Sänky jutuista jokaista voi vain kehua. Kaikki ovat myös yhdestä asiasta samaa mieltä. Mä olen helv vaikea ihminen. Toinen entisistä sanoi että vihaa ja ihailee mun luonnetta. Se oli taas näitä naisen sanomisia mitä saa yrittää ymmärtää.
Eksäni oli ISTJ, puna-sininen.
Minä INFP, vihreähkö.
Nykyinen aviomieheni on aika lailla sama kuin minä. Helpottaa kummasti.
Keskenään samanlaisten persoonallisuustyypien suhteesta voi puuttua intohimo? Elämä voi muodostua liian tylsäksi?
onko sinisen ja keltaisen persoonallisuustyypin parisuhde ollut vaikea?
Vierailija kirjoitti:
Keskenään samanlaisten persoonallisuustyypien suhteesta voi puuttua intohimo? Elämä voi muodostua liian tylsäksi?
Ehkä, jos se yhteinen tyyppi on intohimoton. Jos toinen tai molemmat ovat intohimoisempia, tuskinpa silloin. Intohimottomampi suhde voi olla kuitenkin platonisesti kiehtova ja toimiva. Silloin ei välttämättä synny pahoja hajottavia konfliktejakaan.
En osaa exiä arvioida, mutta puolisoni on vihreä/keltainen kun taas itse olen vahvasti punainen hieman sinisellä höystettynä. Uskallan väittää, että toisen punaisen tyypin kanssa tulisi vain ruumita...
Meillä oli yhteisiä mielenkiinnonkohteita, mutta niiden sisällä suuria eroja.
Hän oli XBOX, minä PS.
Myers-Briggs mies oli INTP, minä INFJ, eli periaatteessa aikaläheiset tyypit. Mutta erityisesti tuo T/F (thinking-feeling) ero teki asioista todella vaikeita, kun minusta mies oli kylmä kuin eloton tietokone, miehen mielestä minä taas epärationaalinen tunteilla eläjä.