Forrest Gump on varmaan ysärin paras leffa!
Kommentit (36)
Joo siinä oli ehkä mieleenpainuvin kohtaus se Apple osakkeella rikastuminen. "Some fruit company"
Ehkä sitten pitää antaa tällekin leffalle mahdollisuus. Olen vaan jotenkin inhonnut Tom Hanksia aina, en kun paljon kuin diCapriota tms mikä sen nimi ikinä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotkut tykkäs siitä michelle pfeifferin levottomat sielut-leffasta, minä en .
Ihana. Samoin kun se Coolion tunnari, yksi hienoimmista biiseistä ikinä.
Kuunteles tämä: https://www.youtube.com/watch?v=_H3Sv2zad6s (Stevie Wonderin Pastime Paradise). Törmäsin tähän vain muutama päivä sitten, kun katsoin jonkun Katy Perry plagiointi komenttivideon. En ollut tiennyt.
Mutta ysärin parhaaksi leffaksi itse nostaisin Trainspottingin.
Ei hassumpi. Tykkään vaan räpistä niin paljon, Wonderia olen aina inhonnut.
Trainspotting oli loistava. Vietin itse nuoruuttani Edinburgissa, liippaa ehkä vähän liian läheltä. Huumeet ahdistaa. Mutta aivan mielettömän näyttelijät. Elokuvallisesti virheetön leffa, käsikirjoitus, kuvaus, näyttelijät✌
Itsekin pidän Coolion biisistä enemmän, ja siitä Michelle Pfeiffer -leffasta myös. En vain tiennyt, että se biisi oli niin selkeästi plagioitu. Syytettä plagioinnista ei taidettu kuitenkaan koskaan nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten pitää antaa tällekin leffalle mahdollisuus. Olen vaan jotenkin inhonnut Tom Hanksia aina, en kun paljon kuin diCapriota tms mikä sen nimi ikinä onkin.
Siis en niin paljon kuin DiCapriota.
Forrest Gump on. Miettikää miten paljon se on vaikuttanut muihin tekijöihin jäljestäpäin. Uutisvuodon tunnari on kopioitu siitä. Meemit on kopioitu siitä. Tietoteknisiä keksintöjä on kopioitu siitä.
Siis se idea, kun FG upotettiin mukaan johonkin historiallisetsi ja poliittisesti merkittävään filminpätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunteles tämä: https://www.youtube.com/watch?v=_H3Sv2zad6s (Stevie Wonderin Pastime Paradise). Törmäsin tähän vain muutama päivä sitten, kun katsoin jonkun Katy Perry plagiointi komenttivideon. En ollut tiennyt.
Trainspotting oli loistava. Vietin itse nuoruuttani Edinburgissa, liippaa ehkä vähän liian läheltä. Huumeet ahdistaa. Mutta aivan mielettömän näyttelijät. Elokuvallisesti virheetön leffa, käsikirjoitus, kuvaus, näyttelijät✌
Itsekin pidän Coolion biisistä enemmän, ja siitä Michelle Pfeiffer -leffasta myös. En vain tiennyt, että se biisi oli niin selkeästi plagioitu. Syytettä plagioinnista ei taidettu kuitenkaan koskaan nostaa.
Minä vuonna Wonder on tuon tehnyt? Onko Coolio laittanut itsensä tekijäksi? En ole jaksanut seurata enää keskustelua musiikista, hyvä kun aikaa edes kuunnella.
Hiukan konservatiivinen suhtautuminen vain oli 60-luvun kuohuntaan mikä kummastutti ja Vietnamin sotaa paljonkaan arvosteltu ja moni parempi leffa sivuutettiin Oscareitten jaossa?
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump on. Miettikää miten paljon se on vaikuttanut muihin tekijöihin jäljestäpäin. Uutisvuodon tunnari on kopioitu siitä. Meemit on kopioitu siitä. Tietoteknisiä keksintöjä on kopioitu siitä.
Siis se idea, kun FG upotettiin mukaan johonkin historiallisetsi ja poliittisesti merkittävään filminpätkään.
Mä muistan, kun Forrest Gump tuli leffateattereihin. Tuota eri tilanteisiin upottamista pidettiin jo silloin kökkönä ja aataminaikaisena.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa! Hanks on myös mun inhokkilistan kärjessä, mut tässä leffassa on hyvä. Mitään muita Hanksin leffoja en oikeastaan pysty katsomaan.
Yks harvoista leffoista mitä olen koskaan teatterissa katsonut. Edelleen tulee muutaman vuoden välein ihmeteltyä uudestaan. Vaikka on pitkää niin jaksaa kyllä kantaa uusintanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös Amish paradise ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan, kun Forrest Gump tuli leffateattereihin. Tuota eri tilanteisiin upottamista pidettiin jo silloin kökkönä ja aataminaikaisena.
Siis siinähän oli tärkeää se idea, vitsi. Ei sen kuulunutkaan olla teknisesti huippulaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin parhaita leffoja ovat Fight Club, Epäillyt, Matrix-trilogian ensimmäinen osa ja Rita Hayworth and The Shawshank Redemption. Upeita juonenkäänteitä, älykkäitä tarinoita.
Forrest Gump oli vain nolo.
En haluaisi kuulostaa vanhalta, mutta miksi enää ei tehdä tällaisia leffoja.
Rita H, jestas mikä käsikirjoitus. Juoni 10+ Epäillyt, juoni 10+
Figur Club ja Seitsemän 🧡💗💚
Matrix ja Keanu Reaves antoivat kasvot koko vuosikymmenelle. Käsikirjoittajalla, tuottajalla ja ohjaajalla on ollut niin valtava työ, etten pysty ymmärtämään miten ovat pystyneet pakan pitämään koossa. Toki tekijäjoukkokin oli massiivinen.
Keanu Reaveas ja Matrix täysin vieraita minulle vaikka rakastan ysäriä.
T. Nainen vuosimallia -86
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on muuten Forrest Gump eikä Forest Camp, mikä olisi kieliopillisesti oikein? Eikö käsikirjoittajat osaa englantia vai onko se jostain muusta syystä nimetty väärin?
Heh heh. Et ole tainnut katsoa koko leffaa?
Kuka nyt katsoisi noin räikeästi väärin nimetyn elokuvan?