Onko naisen huono isäsuhde sinusta ns. red flag parisuhdemielessä?
Olen lukenut jonkin verran juttuja, jotka ovat kehottaneet varomaan isäongelmaisia naisia. Onko varovaisuus perusteltua vai ei?
Kommentit (25)
Minä varon sellaisia naisia jotka käyttävät suomea puhuessaan sellaisia termejä kuin 'red flag' ym.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on käsittelemättä.
Voiko sitä oikeastaan käsitellä muuten kuin terapiassa?
Ei välttämättä sillä voihan se vanhempi olla täysin kelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on käsittelemättä.
Voiko sitä oikeastaan käsitellä muuten kuin terapiassa?
Tuskin ainakaan isän kanssa keskustelemalla.
Ei ole. Isäni on narsisti ja väkivaltainen, joten hänen kanssaan on mahdotonta kenenkään luoda hyvää suhdetta. Hänellä ei ole edes yhtäkään ystävää. Mutta miesystäväni ovat aina kehuneet minua monista jutuista ja erot ovat johtuneet ihan muusta kuin isäsuhteestäni.
Mulla on "huono isäsuhde", mutta en koe, että se olisi vaikuttanut persoonaani millään tavalla, koska huono vanhempi yleensä tarkoittaa heikkoa vanhempaa, jolloin sen vastuullisemman vanhemman omituisuudet täyttävät lapsen maailman, eikä toisin päin. Ja siis se näennäisesti vastuuntuntoiempi vanhempi on yleensä aivan yhtä sekopää kuin näennäisesti huono vanhempi, koska kukaan täysijärkinen ihminen ei tekisi lapsia huonon kumppanin kanssa. Käytännössä huono isä (tai äiti) tarkoittaa sitä, että vanhemmilla oli huono suhde ja lapsi on joutunut kasvamaan enemmän tai vähemmän myrkyllisessä ympäristössä.
Omalla kohdallani traumaattinen kasvuympäristö on vaikuttanut lähinnä siten, että mulla oli nuorena todella huono itsetunto, minkä vuoksi tuhlasin aikaani miehiin, jotka eivät halunneet mua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Isäni on narsisti ja väkivaltainen, joten hänen kanssaan on mahdotonta kenenkään luoda hyvää suhdetta. Hänellä ei ole edes yhtäkään ystävää. Mutta miesystäväni ovat aina kehuneet minua monista jutuista ja erot ovat johtuneet ihan muusta kuin isäsuhteestäni.
Mulla samanlainen narsku hakkaajaisä. Ei ole todellakaan mitenkään mun syy että isäni pn ihmisperse. Ihme rivienväli ajatus ap:lla että olisi jotenkin ”naisen syy” se huono isäsuhde. Kyllä se lähes 100% tapauksista on sen isän syy. Kai tiesit että sadistit, narsisti, alkkikset, my-ongelmaiset, nistit jne saa lapsia? Joten eiköhän ole sika selvä mistä johtuu jos tällaisen tyttärellä on ”huono isäsuhde”.
Tunge se red flag sinne hanuriisi.
Kyllähän se usein meinaa sitä, että tatuoitu leukamies, joka naisen sanojen mukaan "ei ole hyväksi hänelle" on sellainen mies johon tällaiset naiset joka kerta viehättyy.
Eli toisin sanottuna kiltin miehen vastakohta.
Jos olisi ollut kunnon kiltti tunnollinen iskä elämässä, niin hän haluaisi sellaisen kumppaninkin. Mutta huonon iskäsuhteen takia hän viehättyy poissaolevasta ignoroivasta jännäkundista "joka ei ole hyväksi hänelle".
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se usein meinaa sitä, että tatuoitu leukamies, joka naisen sanojen mukaan "ei ole hyväksi hänelle" on sellainen mies johon tällaiset naiset joka kerta viehättyy.
Jos olisi ollut kunnon kiltti tunnollinen iskä elämässä, niin hän haluaisi sellaisen kumppaninkin. Mutta huonon iskäsuhteen takia hän viehättyy poissaolevasta ignoroivasta jännäkundista "joka ei ole hyväksi hänelle".
Urpo, olet niin väärässä kun voi olla. Luitko ton pelimiehen oppaasta? Asia on PÄINVASTOIN.
Kun lapsena joutui pahoinpidellyksi isänsä toimesta, niin puolisoksi ja lasteni isäksi otin tietoisesti kilteistä kilteimmän miehen.
Joo nuo ”pelimiesten käsikirjat” pitäisi kieltää. Niissä just ”opetetaan” tuollaisia idioottiluuloja totuuksiana ja opetetaan iskemään nainen esim sellaisella tekniikalla että ”v*ttuile naiselle, se on kohta sulaa vahaa”. Onnea vaan. Mulle on kokeiltu tuota pari kertaa, saivat ikimuistoisen vastineen.
Jaa. Minusta huono isäsuhteeni ei ole asia, joka vaikuttaisi parisuhteeseeni millään tavalla. Varsinkin kun minulla oli erinomainen isoisä (äidin puolelta, mitä isän puolen sukua tunsin niin ne ovat kaikki vähän... Ehh...), joka on toiminut ns. isän mallina.
Mutta vastaukset on sitä luokkaa, että mun BDSM-fetissi olisi varmaan just sitä, mitä nää ihmiset haluaa kumppanissa välttää. Lisäksi mun mielestä hyvän miehen tunnistaa jostain ihan muusta kuin tatuoinneista tai niiden puutteesta. :D oma isäni uhkasi kahdesti lapsena tap paa minut, hän on tatuoimaton ohjelmoija. Kiltti miehen perikuva varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi keksitty teoria, jonka mukaan oletetaan naisten käyttäytyvän. Oma isäni oli alkoholisti ja jäi minulle aika vieraaksi. Mieheni on mitä kiltein ihminen ja hänen kanssaan olen ollut nuoresta asti. Vielä keski-ikäisenäkin tämä ihana mies on unelmieni mies. Tuskin hän kuitenkaan muistuttaa palstan ns. kilttejä ja kunnollisia. Hän on nimittäin oikeasti kiltti ja kunnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo, olet niin väärässä kun voi olla. Luitko ton pelimiehen oppaasta? Asia on PÄINVASTOIN.
Kun lapsena joutui pahoinpidellyksi isänsä toimesta, niin puolisoksi ja lasteni isäksi otin tietoisesti kilteistä kilteimmän miehen.
Minä kyllä hakeuduin tiedostamattani juuri henkisesti väkivaltaisten alkkismiesten seuraan. Siis kaikkihan olivat aluksi mukavia ja "on kuin olisi tullut kotiin" (kuten olinkin tavallaan). Se perustuu siihen että varsinkin jos traumoja ei tiedosta niin mieli pyrkii käsittelemään niitä toistamalla traumatilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi keksitty teoria, jonka mukaan oletetaan naisten käyttäytyvän. Oma isäni oli alkoholisti ja jäi minulle aika vieraaksi. Mieheni on mitä kiltein ihminen ja hänen kanssaan olen ollut nuoresta asti. Vielä keski-ikäisenäkin tämä ihana mies on unelmieni mies. Tuskin hän kuitenkaan muistuttaa palstan ns. kilttejä ja kunnollisia. Hän on nimittäin oikeasti kiltti ja kunnollinen.
Tämä. Niin vahvasti tämä. Itsekin siis tuntenut vetoa empaattisiin ja oikeasti lämpimiin ja kiltteihin miehiin koko nuoren ikäni. Samoista syistä.
Ex-vaimon kanssa meillä meni hyvin lasten saantiin asti. Sen jälkeen hän jotenkin vinksahti ja alkoi tavoitella täydellistä äitiyttä! Hänellä oli hankala suhde isäänsä, ainaista vähättelyä ja oli jopa möläyttänyt, että exä oli epätoivottu lapsi. Vähitellen exä alkoi pitää minua tavallaan vihollisena ja alkoi lapsille puhella minun kuullenkin, että olen huono isä, vaikka siihen ei taatusti ollut mitään syytä. Esim harvat harrastuskerratkin exä selitti lapsille perheen laiminlyömiseksi.
Samoin exä lahjoi lapsia kaikenlaisilla leluilla ja peleillä, mitä sen ikäisille ei olisi edes pitänyt hankkia. Eli käynnissä oli pahan isän vierottaminen lapsista hyvän äidin haltuun. Ja niinhän siinä lopulta kävi ja raskaiden vaiheiden jälkeen tuli ero. Nuorempaan poikaan olen saanut suhteet palautettua oikein hyviksi, mutta vanhempi on edelleen exän ajaman isävihan pauloissa.
Terapiassa jouduin käymään selviytyäkseni tapahtumista. Siellä ammattilaiset olivat vahvasti sitä mieltä, että exä tavallaan projisoi isäänsä kohtaan tuntemansa vihansa minuun. Eli minun neuvo on kyllä, että isäongelmaiseen naiseen on suhtauduttava varoen. Meilläkin ongelmat alkoivat vasta lasten synnyttyä, siihen asti olimme kuitenkin olleet yhdessä viisi vuotta täysin ongelmitta.
Yleensä tuollaisilla naisilla miehiä riittää, taikka riittänyt , takerrutaan jokaiseen ja hypitään sängystä toiseen miellyttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lukee "Kyllähän se usein meinaa sitä"
Usein, ei aina.
Tottakai aina on poikkeuksia. Sinä olet poikkeus, mutta ennemistö toimii noin. Ja se käy myös järkeen, jos tiedät ihmispsykologiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisilla naisilla miehiä riittää, taikka riittänyt , takerrutaan jokaiseen ja hypitään sängystä toiseen miellyttääkseen.
Ööö.. mistä olet oppisi ammentanut?
Tällaisen lapsuuden eläneet ennemmin karttaa miehiö, pelkää tai ainakin kestää pitkään ennenkuin luottaa. Usko ihmisten hyvyyteen vietiin lapsen. Ei ikimaailmasa olisi tullut mieleenkään nuorena lähteä kenenkään mieheb matkaa .
Ainakin miehen huono äitisuhde usein on. Pätee varmaan toisinpäinkin.