Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko sen kun IV-olut vapautettiin kauppoihin ja alkoholinkulutus räjähti käsiin.

Vierailija
07.01.2020 |

Tässä kepun tupaillassa juuri muistellaan sitä riivattua päivää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut viimeiset parikymmentä vuotta että suomi tulisi samalle tasolle kuin sivistysvaltiot ja ruokaostosten yhteydessä saisi ostettua viinit. Mahtaako tapahtua minun elinaikanani?

Vierailija
2/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että huonosti käy kansanterveydelke. Ei käynyt.

Että aika olisi kypsä saada viinit maitokauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, en -ku o lin katsos lintuinfluenssamellakoissa kun porukat rynnivät rokotukseen. Minut tallottiin he n giltä.

Vierailija
4/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta, aina väärässä.

Vierailija
5/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan! Noin 20% suomalaisista kuoli puolen vuoden sisällä erilaisiin alkoholiin liittyviin sairauksiin ja onnettomuuksiin. Itse selvisin, kun join pelkää kolmosolutta.

Vierailija
6/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen odottanut viimeiset parikymmentä vuotta että suomi tulisi samalle tasolle kuin sivistysvaltiot ja ruokaostosten yhteydessä saisi ostettua viinit. Mahtaako tapahtua minun elinaikanani?

Alkossa olisi jatkossakin kuitenkin parempi valikoima ja hinta sama, niin miksi ne on niin pakko saada ruokakauppoihin?

Vierailija
7/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikuttanut koko kansan terveyteen. Entistä useammalla on alkoholin kanssa ongelmia, kymmeniä ellei peräti satoja lapsia otetaan huostaan sen vuoksi joka vuosi ja vanhemmalla iällä se aiheuttaa sairauksia. Jotkut jopa juo itsensä ns. ennenaikaiseen hautaan, ensimmäisenä tulee mieleen surullisen kuuluisa tapaus Matti Nykänen.

Alkoholin aiheuttamia yhteiskunnallisia ongelmia ei kannata vähätellä.

Vierailija
8/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaikuttanut koko kansan terveyteen. Entistä useammalla on alkoholin kanssa ongelmia, kymmeniä ellei peräti satoja lapsia otetaan huostaan sen vuoksi joka vuosi ja vanhemmalla iällä se aiheuttaa sairauksia. Jotkut jopa juo itsensä ns. ennenaikaiseen hautaan, ensimmäisenä tulee mieleen surullisen kuuluisa tapaus Matti Nykänen.

Alkoholin kulutus laskee jatkuvasti. Ei me vanhoille juopoille voida mitään.

Vierailija
9/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan hyvä asia. Ja viinejä halutaan silti ruokakauppoihin, se voisi saada kulutusta taas nousuun. Mielestäni alkoholittomia tai vain vähän alkoholia sisältäviä viinejä voisi kaupoissa myydäkin.

Vierailija
10/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen nimiä esiin jotka maalailivat piruja seinille.

Vierailija
11/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan faktaa tuo kaikki, vaikka alkoholista pitävät eivät sitä hyväksyisikään.

Vierailija
12/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinit ja neloset ruokakaupoissa nostavat nimenomaan kohtuukäyttäjien juomista. Itsekin huomaan usein ostaneeni neloslonkkua, vaikka ennen en juonut nelosta koskaan.

Vierailija
13/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa edelleen. Lapin kullan kolmosta saa enää Lidlistä, kun muut myyvät vain A-olutta.

Vierailija
14/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kulutan alkoholia jokseenkin reippaasti, mutta olen tuosta päivästä lähtien ostanut alle kymmenen nelosta. Kolmusta on mennytkin sitten muutamia tuhansia. En oikein kykene samaistumaan tähän huoleen mitä leviteltiin. Jos taas veroja korotetaan, haen kaljani ulkomailta ja sitten juon sitä nelosta ja veroja ei kerry. Tämä tietenkin vain minun tapauksessani, mutta on meitä muutama muukin samassa veneessä. Hakkaraisein teukka tais lähtee myös brysseliin juomaan viinaa, koska täällä on niin korkeat verot, viisas teko, miehestä en tiedä.

Vierailija
15/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa olisi jatkossakin kuitenkin parempi valikoima ja hinta sama, niin miksi ne on niin pakko saada ruokakauppoihin?

Miksi ne muualla Euroopassa ovat? Ja valikoimat riittävät. Se vaan on kätevää. Haluaisitko sinä että kurkut ostettaisiin yhdestä kaupasta ja tomaatit toisesta? Ja ravaisit näissä kaikissa ostosreissulla.

Vierailija
16/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset alkaa juoda viiniä ruuan kanssa, maidon kulutus vähenee. Kunnon viiniä ei viljellä Suomessa.

Olutkin on MTK:n mielestä parempi vaihtoehto. Sehän tehdään suomalaisesta ohrasta. Mutta se ei ole kulkenut LEHMÄN läpi.

Vierailija
17/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan hyvä asia. Ja viinejä halutaan silti ruokakauppoihin, se voisi saada kulutusta taas nousuun. Mielestäni alkoholittomia tai vain vähän alkoholia sisältäviä viinejä voisi kaupoissa myydäkin.

Niitä vetisiä litkuja myydään jo. Ei niillä mitään tee. Viinin pitää maistua hyvältä.

Vierailija
18/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten noissa kaupan pseudoviineissä ole mainittu sokeripitoisuutta, kuten Alkossa? Ei väliä läskeille suomalaisille?

Vierailija
19/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tosiaan mennyt kuin pari vuotta, kun jo ne vapauttamista vastustaneet argumentit tuntuvat muistellessa jo aivan totaalisen naurettavilta ja vanhanaikaisilta. Suomalaisilla ei sitten ollutkaan niin holtittoman vastuuton viinapää, vaikka Pekka Puska ja muut kukkahattutädit meitä pelottelivat.

Vierailija
20/44 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset alkaa juoda viiniä ruuan kanssa, maidon kulutus vähenee. Kunnon viiniä ei viljellä Suomessa.

Olutkin on MTK:n mielestä parempi vaihtoehto. Sehän tehdään suomalaisesta ohrasta. Mutta se ei ole kulkenut LEHMÄN läpi.

Maito tullaan kieltämään joka tapauksessa kun Vihreä-aate leviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi