Marraskuun lasku, tarkoittaako siis sitä kun eräpäivä on silloin?
Lasku koskee lokakuuta mutta eräpäivä on marraskuussa.
Niin miten tää nyt on?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Lasku on maksettava marraskuussa, joten siihen on vielä aikaa.
No onpa hauskaa.
Ei tarkoita. Laskun päiväys on erikseen.
Se on lasku, jonka laskutusjakso kohdistuu lokakuulle ja jonka eräpäivä on marraskuussa. Mitä merkitystä tällä oikein siis on?
Marraskuun lasku kohdistuu marraskuulle ja eräpäivä on usein joulukuun puolessa välissä. Apn asku on lokakuun lasku, jonka eräpäivä ollut marraskuussa.
Se on lokakuun lasku , joka laskutetaan marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Se on lasku, jonka laskutusjakso kohdistuu lokakuulle ja jonka eräpäivä on marraskuussa. Mitä merkitystä tällä oikein siis on?
On, koska laskut ovat erisuuruisia.
Ilmeisesti tarkoitetaan sitä asiaa eräpäivän kannalta.
Outo kysyssäri, kun tammikuu on jo hyvässä menossa.
Riippuu asiayhteydestä. Yritysten kirjanpidossakin se voi olla joko maksuperusteinen, laskuperusteinen tai suoriteperusteinen. Eli lasku voi kohdistua laskun päivämäärän, maksupäivän tai sen laskutettavan tuotteen/palvelun saamisen ajankohdan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Minä olen tänään vielä töissä käsitellyt marraskuun laskuja.
T. kirjanpitäjä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asiayhteydestä. Yritysten kirjanpidossakin se voi olla joko maksuperusteinen, laskuperusteinen tai suoriteperusteinen. Eli lasku voi kohdistua laskun päivämäärän, maksupäivän tai sen laskutettavan tuotteen/palvelun saamisen ajankohdan mukaan.
No mistä tähänkin piti jonkun tulla laittamaan alapeukku :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Minä olen tänään vielä töissä käsitellyt marraskuun laskuja.
T. kirjanpitäjä
Toivottavasti ap ei kuitenkaan ole kirjanpitäjä :D
No jos tämä aloitus on tehty Kelan toimeentulotuen vuoksi, niin toimeentulotuessa laskut huomioidaan menoksi eräpäivän mukaiselle kuukaudelle eli silloin kun ne pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos tämä aloitus on tehty Kelan toimeentulotuen vuoksi, niin toimeentulotuessa laskut huomioidaan menoksi eräpäivän mukaiselle kuukaudelle eli silloin kun ne pitää maksaa.
Niin ajattelinkin.
Mutta miten käsitetään " marraskuun lasku"?
Se lasku jonka eräpäivä on marraskuussa varmaankin.
Lasku on maksettava marraskuussa, joten siihen on vielä aikaa.