Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja, kerrro työstäsi! Harkitsen siivousalalle siirtymistä:)

Vierailija
07.01.2020 |

Kiinostaisi koulutus, palkka (jos teet siivoojan työtä kokopäiväisesti), työnkuva ja ihan yleisesti mitä pidät työstäsi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan perustanut siivousalan firmaa tehden esim. kotisiivouksia? Riittääkö asiakkaita, jääkö mitään yrittäjälle? Yrittäjänä ala voisi kiinnostaa.

Riippuu tietysti kaupungista. Mutta vanhukset kyllä työllistää joka kunnassa! Tämän alan yrittäjyys ei vaadi suuria investointeja, kun et tarvitse mitään tiloja

Vierailija
42/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ison sairaalan vuodeosastolla. Työhöni kuuluu puhtaus- ja ruokahuolto. Palkka on 11,50e/h, nousee hiukan sitten kun valmistun ja lisät päälle. Työ on itsessään ihan mukavaa, mutta kyllä mua ärsyttää asenne meitä kohtaan. Suurin osa ihmisistä tuntuu olettavan, että työ on vain vessojen pesua ja pölyjen pyyhintää.

Palkka saisi olla isompi, ehkä sitten nousisi arvostus tätä äärettömän tärkeää alaa kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoojana kotisiivousfirmassa. Tuntipalkka minulla 13,5e ja viikossa tunteja 40. Joskus ylikin, sillä kiirettä pitää. Viemme aina omat siivousvälineet asiakkaiden luo ja siksi meillä on firman omat autot. Alueina koko keski-uusimaa.

Työn hyviä puolia on hauskat työkaverit. Teemme aina parettain ellei ole esim. Sairaslomalla joku.

Viikonloput ja pyhät aina vapaata.

Päiviin osuu aika paljon ajoja paikasta a paikkaan b, ja meillä nämä siirtymät ovat palkallisia. Menee hyvää aikaa körötellä esim. Mäntsälästä Helsingin keskustaan.

Päivät menevät todella nopeasti eikä tylsiä hetkiä tule.

Tulee liikuttua huomaamattaan.

Huonoja puolia on kiire, joka ei saa kuitenkaan näkyä työnlaadussa. On asiakkaita jotka tilaavat 2 tunnin siivouksen 4 kerroksiseen kartanoon ja olettavat saavansa koko "siivouspaketin" mitä meidän firma tarjoaa.

Työasennot ei aina ole kaikista parhaimpia, esim uunia jynssätessä menee niskat ja selkä aivan jumiin.

Olen aina ollut urheilullinen, mutta silti välillä tuntuu että töiden jälkeen on aivan poikki kun saanut juosta pää kolmantena jalkana ees taas...

N. 30 lähihoitaja vanhusten parissa, joka sai tarpeekseen ja vaihtoi siivousalalle.

Vierailija
44/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty tuntimäärä maksetaan, ei enempää vaikka kestäisi pitempään.

Vierailija
45/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toimitilahuoltaja sama kuin siivooja? työkkäri järjestää tällaista kurssia...Laskin itse että palkasta jäisi vain n.tonni käteen/kk, kun verot on vähennetty? saako missään parempaa palkkaa, tuokin olis siis kokoaikatyöstä ja työhän on tosiaan osa-aikaista yleensä...Onko suurin osa aamuvuoroja?haluaisin itse iltapainotteista työtä,en ole aamuihminen yhtään, onko vaikeaa saada pelkkää iltatyötä ja mistä paikoista voisi saada?

Vierailija
46/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähä kokemus, mitä minulle tästä työstä kertyi:

-Armoton työtahti, en koskaan saanut kohteita vaaditussa ajassa valmiiksi vaan siivosin ne loppuun omalla ajallani.

-Tärkeintä oli, että pinnat _näyttävät_puhtailta. Sillä, olivatko ne oikeasti hygieenisesti siivotut (aseptinen työjärjestys jne.) ei ollut niin väliä....monesti tuntui, että siivouksella vain levitettiin pöpöjä, mutta pääasia, että kaikki kiiltää.

Vierailija
47/50 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Armoton työtahti, en koskaan saanut kohteita vaaditussa ajassa valmiiksi vaan siivosin ne loppuun omalla ajallani.

Älkää siivotko ilmaiseksi, se on karhunpalvelus muille siivoojille.

Vierailija
48/50 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö tauot yksin vai onko taukotilassa yleensä paljon porukkaa?

Riippuu työpaikasta ja siivousfirmasta tosiaan.

Itsellä parityönä tehtävää eri kohteiden kiertelyä, joten tottakai tauot on työparin kanssa joko autossa tai huoltsikalla tms. Mitään taukotilaa itsessään ei siis ole.

Ja mitä tuolla aiemmin joku kyseli, että onko mitään paikkoja missä saa tehdä yksin niin onhan niitä paljonkin.

Meillä tosin on noin 30 ihmistä, jotka kiertävät kohteita pareina vakituisesti, joten riippuu mihin hommiin päätyy siis.

Vierailija
49/50 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty tuntimäärä maksetaan, ei enempää vaikka kestäisi pitempään.

Ei, vaan maksetaan tietty palkka siitä että työ tehdään tietyssä ajassa.

Vierailija
50/50 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryitkö siivousalalle aloittaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan