Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja, kerrro työstäsi! Harkitsen siivousalalle siirtymistä:)

Vierailija
07.01.2020 |

Kiinostaisi koulutus, palkka (jos teet siivoojan työtä kokopäiväisesti), työnkuva ja ihan yleisesti mitä pidät työstäsi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkkani on 11,20 e ja teen 7,5 tunnin päiviä, ruokatauko on palkaton. Useasti siivousalan työ on osapäivätyötä, sikäli olen onnekas. Koulutukseni on ihan eri alalle, mutta olen ollut firman koulutuksissa ja suorittanut laitoshuollon opintoja. 

Olen siivonnut erilaisia kohteita, ravintoloista siisteihin toimistoihin. Tällä hetkellä siivoan toimistoja ja sosiaalitiloja sekä käytäviä ja neukkareita. Työ sinällään menettelee, mutta olen aika kyllästynyt tällä hetkellä. 

Hyvin kansainvälinen ala, ainakin yksityisissä siivousfirmoissa. Työkavereita ollut Puolasta, Virosta, Filippiineiltä, Venäjältä, Bangdaleshista jne. 

Vierailija
2/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka neljän vuoden työteon jälkeen 11e/tunti, kouluttamattonana.

Tuntimäärät vaihtelevia ja kaikennäköisiä paikkoja saa kiertää ja pääsee kurkkaamaan ns. kulissien taakse mm. kaupoissa, teollisuusyrityksissä ja toimistoissa.

Työ on fyysistä ja oikeastaan muuten ei tarvitse paljon liikuntaa harrastaa.

Kannattaa varautua siihen, että kiitosta ei hirveän usein saa jos tekee työnsä kunnolla, moitteita kylläkin heti jos jokin menee "pieleen" (asiakkaat tekevät reklamaatioita jos olet esim unohtanut tyhjentää roskiksen tai jostain löytty käynnin jälkeen roska lattialta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alalla, mutta olen nähnyt omissa työpaikoissani siivojien työskentelyä.

Ja paljon riippuu siitä, missä on töissä: hotelli /toimisto / koulut ja muut julkiset laitokset / kiinteistöfirmat /

kotisiivous / liikkeet jne.

Kotisiivousfirmoissa viihtyvät yleensä hyvin, koska työ on itsenäistä ja vaihtelevaa.

Vähän sivusta tulin kommentoimaan...

Vierailija
4/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolasiivousta 11,20e/h. Helppo työ, mutta äärettömän tylsä, kun työtehtävät päivästä toiseen samoja. Järkyttävän kuormittavaa fyysisesti, itsellä niska-hartia ja kädet todella huonossa kunnossa koko ajan.

Vierailija
5/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivous palkka n.12h, ei koulutusta.

Tunteja 35-40/vko

Pidän työstäni, tapaa ihmisiä (silloin kun ovat kotona) ja näkee erilaisia koteja.

Työ ei mielestäni ole raskasta. Toki huonokuntoiselle voi olla

Vierailija
6/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni vaihtoi työtä siivoojaksi ja on tykännyt tosi paljon. Koulutuksista en ole kärryillä, olisiko ollut joku laitoshuoltajan tutkinto? Sen kyllä kuulin, että koulutuksesta revittiin suoraan työmaalle ja osa oppilaista tuskin ehti saada tutkintoaan valmiiksi kun saivat jo harjoittelupaikastaan vakipaikan.

Vierailija
7/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu tympeisiin työkavereihin. Näin ainakin Oulussa.

Vierailija
8/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn mielekkyys riippuu ihan asiakkaista. Kuten joku sanoi yllä niin jotkut valittavat aivan kaikesta ja joskus tekevät jopa "ansoja" (esim. kaatavat sokeria jonnekkin näkymättömään nurkkaan) nähdäkseen onko siivottu kunnolla. Toiset taas on kivoja, korkeintaan mainitsevat suoraan jos on joku isompi juttu.

Ja sitten on tietysti tuo tylsyys, kun kyseessä on kumminkin itseään toistava työ. Jaksatko siivota saman toimiston/koulun/vastaavan joka päivä seuraavat X vuotta? Kiertävän siivoojan (paikkaa poissaolevia) "työpiste" sentään vaihtuu, mutta olen kuullut, että se on sitten kiireentäyteistä hommaa etenkin flunssakaudella ja menee helposti ylitöiksi.

Vierailija
9/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan ison organisaation toimitiloja. Työ on kevyttä, palkka n 12 € tunti. Toimistohuoneissa pyyhitään lattiat ja tyhjennetään roskikset, pintoja ei pyyhitä eikäta mitään lattialta. Kahvihuoneissa samoin pyyhitään vain lattiat ja tyhjennetään roskikset. Käytävillä pyyhitään lattiat. WC:t pyyhitään pinnat ja lattiat sekä pestään pöntöt harjalla. Täytetään wc-paperit telineeseen. (Käsipyyhkeet vaihtaa oma yritys.) Kumarrella ei tarvitse eikä saakaan, paitsi WC-istuinten osalta joutuu vähän ja roskiksia tyhjennettäessä. Työaikani on 7,5 tuntia ja siinä safkis.

Vierailija
10/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan ison organisaation toimitiloja. Työ on kevyttä, palkka n 12 € tunti. Toimistohuoneissa pyyhitään lattiat ja tyhjennetään roskikset, pintoja ei pyyhitä eikäta mitään lattialta. Kahvihuoneissa samoin pyyhitään vain lattiat ja tyhjennetään roskikset. Käytävillä pyyhitään lattiat. WC:t pyyhitään pinnat ja lattiat sekä pestään pöntöt harjalla. Täytetään wc-paperit telineeseen. (Käsipyyhkeet vaihtaa oma yritys.) Kumarrella ei tarvitse eikä saakaan, paitsi WC-istuinten osalta joutuu vähän ja roskiksia tyhjennettäessä. Työaikani on 7,5 tuntia ja siinä safkis.

Siis ei poimita mitään lattialta. Jos roska heitetty roskakorin viereen lattialle, se jää lattialle.

Vierailija
11/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tarkkaan, mihin firmaan menet töihin. Itse olen osa-aikainen eräässä valtakunnallisessa k*setusfirmassa, kestän tämän siksi, etten ole jäämässä alalle.

Teen tällä hetkellä liiketilasiivousta, joka on ihan mukavaa, siivousaika on vedetty vain aivan liian tiukaksi. Aiemmin olen ollut kotisiivooja ja sairaalahuoltaja, mutta ne ei oikein olleet mun juttu. Kotisiivouksessa ärsytti paikalla olleet asukkaat ja joidenkin asuntojen ahtaus, sairaalassa en tykännyt jakaa ruokaa potilaille, lisäksi jotkut sh:t kävivät hermoon.

Vierailija
12/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka. Mutta jos hoidat työsi hyvin, töitä on 100% varmuudella. Parhaimpia on kohteet, jossa ei ole ketään paikalla. Esim. koulun iltasiivous. Saa tehdä ihan rauhassa. 

Vierailija
13/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti tosiaan kuluttavaa työtä, vaikka kohde olisi muuten mukavakin. Niska ja selkä kovilla.

Vierailija
14/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jonkin aikaa siivoushommia. Ihan ok työ, askelia keräsin päivään aikana n. 15000-20000, et sinänsä ihan kuntoilunkin kannalta oli hyvä työ. Itselläni oli hauskoja ja mukavia asiakkaita suurimmaksi osaksi, mutta aina joukkoon mahtuu myös niitä valittajia. Palkka kuukaudessa oli noin 1400-1600 käteen. Siinä osa kilsakorvauksia.

Vierailija
15/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde rappusiivoojaksi. Kohteita on useita päivän aikana. Juostaan vaan paikasta toiseen pikkuhommia tekemässä. Asukkaat saattavat valittaa ihan pikkuasioista.  Rupeaa tympimään samat raput ja saunat pidemmän päälle :(

Vierailija
16/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohteissa siivojan töitä tehdään ilman työparia?

Vierailija
17/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin yrityksissä siivousajat on niin tiukkia, että ei ehdi tekemään mitenkään k,unnolla. Huidotaan vaan äkkiä isoimmat roskat pois

Vierailija
18/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö niissä siivoustöissä, missä kohteet vaihtuvat päivän mittaan ja tarvitaan autoa siirtymisiin, kohteiden sijainnit etukäteen? Mulla on ajokortti, mutta varsinkin kaupunkiajosta on hyvin vähän kokemusta, niin haluaisin opetella reitit etukäteen. Saako käyttää omaa autoa?

(En ole ap.)

Vierailija
19/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö siivoustyössä, jos ei ole hirveän nopea, muttei nyt hirveän hidaskaan, kuitenkin ihan hyvässä kunnossa? Ainakin hotellisiivouksessa pitää kuulemma olla ihan älyttömän nopea tai saa muuten helposti potkut koeajalla. Onko tämä totta?

Vierailija
20/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohteissa siivojan töitä tehdään ilman työparia?

Lähes kaikissa. Joissakin kotisiivouksissa saattaa olla työpari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme