Krooninen sinuiitti
Onko kenelläkään? Millaisia oireita sinulla on ollut ja mistä sinuiitti johtunut? Mitä apua olet saanut siihen?
Kommentit (11)
Minulla oli aina ongelmia poskionteloitten kanssa. Kun lopetin maitoproteiinin käytön kaikissa muodoissaan, ongelmat poistuivat.
Vuosikausien nenän tukkoisuuden jälkeen lääkäri määräsi nasonexia ja se pitänyt nenän auki. Krooninen poskiontelotulehdus oli vuosikausia + kysta toisessa poskiontelossa. Tuota saanee vain reseptillä, koska siinä on kortisonia.
Minulle määräsi lääkäri allergialääkkeen, jota käytän töissä. Poskiontelot tulehtuvat sisäilmaongelman vuoksi, eikä antibioottikuuri silloin auta.
Mulle tuli oltuani vuoden uudessa työpaikassa, sisäilmaongelmaisessa virastossa. Kortisonisuihkeet, allergialääkkeet, punktio jolla puhkaistiin kysta.
Loppui kun tuli keväällä etätyöt. Kaksi viikkoa etätöitä, ja oli parantunut.
Mulla ollut kohta 20 vuotta. Ei siihen oikein mikään auta. Tilapäisesti voi auttaa avaavat kortisonipitoiset nenäsuihkeet, mutta en ole viitsinyt semmoisiinkaan reseptiä aikoihin hakea, olen niin tottunut oireisiini ettei juuri haittaa. Jos on pahana, syön päivisin särkylääkkeitä ja illalla juon viinaa. Jos on normaalina, eli perus poskien kuumotusta, nokan räkäisyyttä ja silmien punoitusta, ei haittaa mitään.
Sarvikuono ei minulla ainakaan ole vaikuttanut mitään. Silloin jos tautii on ärtyneessä vaiheessa, sen käyttö sattuu julmetusti takaraivossa asti, eikä tuo silti mitään nenästä ulos. Jos on lievässä vaiheessa, ei satu muttei myös tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi testata HIV. Siinä se on yksi ensioireista.
Totta. Terveellä ihnisellä elimistö saa tapettua pöpöt poskionteloista ennemmin tai myöhemmin. Mutta alentunut immuniteetti vaikuttaa monesti juuri niin, että saa poskiontelokierteen. Ei kaikilla tietystikään ole hiviä, mutta huonot elämäntavat kuten tupakointi, stressi, vähäinen uni ja liiku ta, huonosti hoidetut hampaat ja ylipainokin altistaa poskiontelovaivoille.
Mulla oli. Auttoi vasta että porasivat "ilmastointireiät". Ei oo sen jälkeen enää vaivannut
Huuhtelu sarvikuonolla auttaa.